Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 3.0 Lift] P242f tylko w komputerze, brak checka itp.

Silniki wysokoprężne
Vaio_93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

[A6 C6 3.0 Lift] P242f tylko w komputerze, brak checka itp.

Post autor: Vaio_93 » 25 lis 2019, 12:20

Hej.

Ostatnio wymieniłem swoje A6 C6 3.2fsi na poliftowe 3.0TDI z 2009. Auto ma przebieg 255tys.
Śmiga aż miło, jednak podłączyłem dla pewności kompa i przeskanowałem wszystkie moduły.

Mam błąd P242f, który po usunięciu, pojawia się no nowo w momencie włączenia zapłonu. Sprawdziłem dane na obdeleven:

Kod błędu: P242F
Stan: statyczny
Priority: 2
Frequency counter: 1

Kanał 104
Popiół: 0.40
Sadza obliczona: 9
Sadza zmierzona: 2
Dystans od ostatniej regeneracji: 40km - te 40km to mniej więcej końcówka trasy ok 120km z 150km/h na tempomacie

Kanał 102 na zapłonie:
Wartość 1: 17,7
Wartość 2: 11,8
Wartość 3: -6mbar
Wartość 4: -6mbar


Kanał 102 na jałowych obrotach:
Wartość 1: 29.5
Wartość 2: 23.6
Wartość 3: 0mbar
Wartość 4: -6mbar

Podczas jazdy wartość 3 skacze w zależności od obrotów, od 0-kilkuset
Wartość 4 cały czas wskazuje -6mbar

Pytanie, czy 0.40 popiołu to nie za dużo i trzeba już czyścić chemicznie? Czy może wpływ na to wszystko ma stałe -6?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lis 2019, 20:10

Na pewno wartość trzecia skacze do kilkuset? Widziałem sporo C6 i rzadko przekracza 100 po przygazowaniu. Te -6 to offset, czyli o tyle przekłamuje czujnik różnicy ciśnienia. Filtr się wypala, więc coś innego go boli. Możesz sprawdzić błąd lepszym kompem, np. VCDS?

Vaio_93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio_93 » 26 lis 2019, 13:22

Tak, było tam napewno ok. 200. Sprawdze VCDS i dam znać.
A czy to zapełnienie 0.4 popiołem nie jest już za duże? Może właśnie dlatego jest taki błąd w kompie?

[ Dodano: 2019-11-26, 13:22 ]
Faktycznie, moja wtopa 102.4 to offset, a nie ciśnienie za dpfem;/

Czyli błąd przez ilość popiołu. Gdzieś wyczytałem, że norma dla tego silnika to max 0.37. No to pozostaje mi oddać filtr do czyszczenia, wyzerować wartości i tyle.
Do tego sprawdzę jeszcze wtryski, żeby mieć pewność.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 26 lis 2019, 13:24

Vaio_93 pisze:A czy to zapełnienie 0.4 popiołem nie jest już za duże? Może właśnie dlatego jest taki błąd w kompie?
Tak właśnie jest.
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F - ten błąd zarejestrowany w pamięci sterownika silnika, mówi o wypełnieniu filtra popiołem i zbliżającej się konieczności wymiany tego podzespołu na nowy.
W praktyce istnieje jeszcze możliwość próby przeczyszczenia DPF, następnie resetu wartości popiołu.
Po resecie błąd jest możliwy do usunięcia.

Vaio_93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio_93 » 26 lis 2019, 14:35

Dzięki wielki. Właśnie wyczytałem wszystkie Twoje posty w tym temacie i myślę, że wiem już prawie wszystko.

Po profesjonalnym czyszczeniu filtra, trzeba jakoś ustawić tą wartość 104.1, tylko w jaki sposób, da się to zrobić VCDSem?

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 26 lis 2019, 20:44

Vaio_93 pisze:Po profesjonalnym czyszczeniu filtra, trzeba jakoś ustawić tą wartość 104.1, tylko w jaki sposób, da się to zrobić VCDSem?
https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie- ... htm#793978
Reset zawartości popiołu w filtrze - 01 Engine - Adaptacja 10 - Kanał 81 - Wpisujesz wartość 1 (test, save)- wyjście z programu, wyłączenie zapłonu.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 26 lis 2019, 20:49

Ja chciałbym tylko od siebie dodać ,
że tak zwane pranie, czyszczenie ,płukanie DPF czy to na maszynie za gruby hajs, czy to zalany płynem do kominków to poroniony pomysł.
Ludzie płacą ciężki pieniądz , bo wydaje im się że będzie taniej a potem się dziwią że i tak trzeba wymienić DPF.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 545
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 26 lis 2019, 21:01

carlos777 pisze:tak zwane pranie, płukanie DPF, czy to zalany płynem do kominków to poroniony pomysł.
Tu mam podobne zdanie.
Muszę jednak Ci Krzysztof powiedzieć (widzę, że sceptycznie podchodzisz do tematu czyszczenia DPF), że filtr z mojego auta został przeczyszczony (nie "na mokro", nie "na gorąco") i działa nadal. "Rurki" czyściutkie.
Pojawiło się kilka propozycji produktów do czyszczenia DPF na mokro np. firmy Wynns https://www.agmpartscomponents.co.uk/wy ... ner-5-ltr/
Jestem ogromnie ciekawy, co do ich efektywności.

Vaio_93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio_93 » 26 lis 2019, 23:25

tomnik, a to Ty w jaki sposób czyściłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl