Hej.
Ostatnio wymieniłem swoje A6 C6 3.2fsi na poliftowe 3.0TDI z 2009. Auto ma przebieg 255tys.
Śmiga aż miło, jednak podłączyłem dla pewności kompa i przeskanowałem wszystkie moduły.
Mam błąd P242f, który po usunięciu, pojawia się no nowo w momencie włączenia zapłonu. Sprawdziłem dane na obdeleven:
Kod błędu: P242F
Stan: statyczny
Priority: 2
Frequency counter: 1
Kanał 104
Popiół: 0.40
Sadza obliczona: 9
Sadza zmierzona: 2
Dystans od ostatniej regeneracji: 40km - te 40km to mniej więcej końcówka trasy ok 120km z 150km/h na tempomacie
Kanał 102 na zapłonie:
Wartość 1: 17,7
Wartość 2: 11,8
Wartość 3: -6mbar
Wartość 4: -6mbar
Kanał 102 na jałowych obrotach:
Wartość 1: 29.5
Wartość 2: 23.6
Wartość 3: 0mbar
Wartość 4: -6mbar
Podczas jazdy wartość 3 skacze w zależności od obrotów, od 0-kilkuset
Wartość 4 cały czas wskazuje -6mbar
Pytanie, czy 0.40 popiołu to nie za dużo i trzeba już czyścić chemicznie? Czy może wpływ na to wszystko ma stałe -6?
[A6 C6 3.0 Lift] P242f tylko w komputerze, brak checka itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Tak, było tam napewno ok. 200. Sprawdze VCDS i dam znać.
A czy to zapełnienie 0.4 popiołem nie jest już za duże? Może właśnie dlatego jest taki błąd w kompie?
[ Dodano: 2019-11-26, 13:22 ]
Faktycznie, moja wtopa 102.4 to offset, a nie ciśnienie za dpfem;/
Czyli błąd przez ilość popiołu. Gdzieś wyczytałem, że norma dla tego silnika to max 0.37. No to pozostaje mi oddać filtr do czyszczenia, wyzerować wartości i tyle.
Do tego sprawdzę jeszcze wtryski, żeby mieć pewność.
A czy to zapełnienie 0.4 popiołem nie jest już za duże? Może właśnie dlatego jest taki błąd w kompie?
[ Dodano: 2019-11-26, 13:22 ]
Faktycznie, moja wtopa 102.4 to offset, a nie ciśnienie za dpfem;/
Czyli błąd przez ilość popiołu. Gdzieś wyczytałem, że norma dla tego silnika to max 0.37. No to pozostaje mi oddać filtr do czyszczenia, wyzerować wartości i tyle.
Do tego sprawdzę jeszcze wtryski, żeby mieć pewność.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 545
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Tak właśnie jest.Vaio_93 pisze:A czy to zapełnienie 0.4 popiołem nie jest już za duże? Może właśnie dlatego jest taki błąd w kompie?
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F - ten błąd zarejestrowany w pamięci sterownika silnika, mówi o wypełnieniu filtra popiołem i zbliżającej się konieczności wymiany tego podzespołu na nowy.
W praktyce istnieje jeszcze możliwość próby przeczyszczenia DPF, następnie resetu wartości popiołu.
Po resecie błąd jest możliwy do usunięcia.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 545
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie- ... htm#793978Vaio_93 pisze:Po profesjonalnym czyszczeniu filtra, trzeba jakoś ustawić tą wartość 104.1, tylko w jaki sposób, da się to zrobić VCDSem?
Reset zawartości popiołu w filtrze - 01 Engine - Adaptacja 10 - Kanał 81 - Wpisujesz wartość 1 (test, save)- wyjście z programu, wyłączenie zapłonu.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 545
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Tu mam podobne zdanie.carlos777 pisze:tak zwane pranie, płukanie DPF, czy to zalany płynem do kominków to poroniony pomysł.
Muszę jednak Ci Krzysztof powiedzieć (widzę, że sceptycznie podchodzisz do tematu czyszczenia DPF), że filtr z mojego auta został przeczyszczony (nie "na mokro", nie "na gorąco") i działa nadal. "Rurki" czyściutkie.
Pojawiło się kilka propozycji produktów do czyszczenia DPF na mokro np. firmy Wynns https://www.agmpartscomponents.co.uk/wy ... ner-5-ltr/
Jestem ogromnie ciekawy, co do ich efektywności.