Naczytałem się wielu wątków na ten temat i nigdzie nie znalazłem dokładnej odpowiedzi. Jaki olej zastosować. Niektórzy piszą, że należy się kierować kolorem nakrętki zbiorniczka. Zielony, żółty lub czerwony co ma odpowiadać kolorowi oleju, czerwony-syntetyczny, zielony-mineralny, żółty-? pewnie półsyntetyk. U mnie nakrętka jest jasnoszara (srebrzysta), więc trzeba przyjąć inne kryterium. Na nakrętce jest napis: tylko mineralny olej hydrauliczny G002000. Niestety, taki olej nie jest już produkowany. Podobno jego następca to G004000. Ale jest kilka: G004000 M2, G004000 A2, G004000 M7, G004000 M8. Tak podaje ETKA. Inni fachowcy twierdzą, że należy stosować oleje FEBI, bo takie zaleca AUDI. Ale FEBI to oleje syntetyczne. Spotkałem taką opinię, że taki FEBI zastępuje olej mineralny z serii G00. I co, syntetyk zamiast minerala ? Coś nie jest tak. Wypowiedzi typu: zalałem syntetykiem FEBI albo ATE i nic się nie dzieje, wspomaganie chodzi, są chyba nie na miejscu. Jak długo pochodzi, nie wiadomo. Co więc sądzicie o oleju do wspomagania. jaki zalać. Ja u siebie sprawdzałem i olej ma kolor miodowy. Chyba już czas go wymienić, tylko na jaki?
Pozdrawiam
[A6 C6 2.0 TDI 2005] Olej wspomagania układu kierowniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 493
- Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
1. Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach
AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA,
opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:
505.01 lub 506.01 lub 507.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 505.01
SPECIFIC VW 506.01
SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
2. Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD)
oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF,
a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje
spełniające normę:
507.00
Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka -
wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany.
Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny.
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP,
wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny -
można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki
1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz
2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC
- Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
505.00 lub 506.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00
AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA,
opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:
505.01 lub 506.01 lub 507.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 505.01
SPECIFIC VW 506.01
SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
2. Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD)
oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF,
a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje
spełniające normę:
507.00
Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka -
wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany.
Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny.
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP,
wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny -
można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki
1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz
2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC
- Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
505.00 lub 506.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00
Marzenie Każdego z nas
Bez złośliwości ale chyba odpowiedź nie na temat??? Sam chętnie bym się dowiedział bo zamówiłem w serwisie po VINie i jeszcze nie sprawdzałem czy dobry. Musze zerknąć na korek i na to co kupiłem. W każdym bądź razie u mnie olej był chyba bardziej ciemniejszy.Artur27 pisze:1. Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach
AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA,
opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:
505.01 lub 506.01 lub 507.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 505.01
SPECIFIC VW 506.01
SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
2. Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD)
oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF,
a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje
spełniające normę:
507.00
Oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka -
wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany.
Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny.
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO
3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP,
wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny -
można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki
1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz
2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC
- Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
505.00 lub 506.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Fakt, Artur27 pisze o olejach silnikowych.
Dziś postanowiłem wymienić olej wspomagania. Zdecydowałem się na Febi 6162, zielony mineralny. Sprzedawca twierdził, że słyszał o olejach G004000, ale nie sprzedaje, bo nie ma zapotrzebowania. Wg niego wszyscy stosują Febi, a nawet serwisy VW czy Audi.
Stary olej po zlaniu ma kolor brązowy, ale nie jest mętny. Wygląda na czysty. Na filtrze trochę brudów, kilka małych paprochów. Jednak kolor świadczy o tym, że olej powinien być zmieniony. Niestety 1 litr to za mało. Wypychając stary olej nowym, zużyłem równo 1 litr, a ten wypchnięty na końcu, nie miał jeszcze koloru zielonego tak jak świeży. Wygląda na to, że leci już nowy, ale jeszcze też trochę starego. Chyba pojemność układu w moim aucie to równy litr, a dobrze by było wyprzeć całość starego. Ponieważ kupiłem tylko litr, będę musiał zakupić jeszcze jeden i dokończyć robotę w poniedziałek.
Pozdrawiam
Dziś postanowiłem wymienić olej wspomagania. Zdecydowałem się na Febi 6162, zielony mineralny. Sprzedawca twierdził, że słyszał o olejach G004000, ale nie sprzedaje, bo nie ma zapotrzebowania. Wg niego wszyscy stosują Febi, a nawet serwisy VW czy Audi.
Stary olej po zlaniu ma kolor brązowy, ale nie jest mętny. Wygląda na czysty. Na filtrze trochę brudów, kilka małych paprochów. Jednak kolor świadczy o tym, że olej powinien być zmieniony. Niestety 1 litr to za mało. Wypychając stary olej nowym, zużyłem równo 1 litr, a ten wypchnięty na końcu, nie miał jeszcze koloru zielonego tak jak świeży. Wygląda na to, że leci już nowy, ale jeszcze też trochę starego. Chyba pojemność układu w moim aucie to równy litr, a dobrze by było wyprzeć całość starego. Ponieważ kupiłem tylko litr, będę musiał zakupić jeszcze jeden i dokończyć robotę w poniedziałek.
Nie sugeruj się olejem zużytym, bo on go zmienia po jakimś czasie, jak wiele olejów. Zobacz co masz napisane na nakrętce zbiorniczka, jeśli jesteś pewien, że jest ona oryginalna.W każdym bądź razie u mnie olej był chyba bardziej ciemniejszy.
Pozdrawiam
Witam.
Ja do swojej A6 kupiłem w serwisie ,dobrali po nr VIN i wcale nie kosztował dużo,ok 30,00 zł za litr aż sam byłem zaskoczony że taka cena,więc nie widzę powodu żeby kombinowac z jakimś innym olejem do wspomagania,za taką kasę chyba lepiej kupic w serwisie i miec spokój.
Pozdrawiam :-D
Dzisiaj sprawdziłem olej który kupiłem do wspomagania i ma oznaczenie G000 400 0M2 i na butelce jest informacja że to oryginał anie jakieś FEBI a cena w serwisie 30,00 zł /L
Pozdrawiam
Ja do swojej A6 kupiłem w serwisie ,dobrali po nr VIN i wcale nie kosztował dużo,ok 30,00 zł za litr aż sam byłem zaskoczony że taka cena,więc nie widzę powodu żeby kombinowac z jakimś innym olejem do wspomagania,za taką kasę chyba lepiej kupic w serwisie i miec spokój.
Pozdrawiam :-D
Dzisiaj sprawdziłem olej który kupiłem do wspomagania i ma oznaczenie G000 400 0M2 i na butelce jest informacja że to oryginał anie jakieś FEBI a cena w serwisie 30,00 zł /L
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 20:53 przez Robin 75, łącznie zmieniany 3 razy.
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
No to pewnie dobrali Ci właśnie Febi. Jego cena to 30 zł. Oleje typu G00x, jak były dostępne, to kosztowały przynajmniej dwa razy drożej. No, ale przynajmniej jesteś pewny, że masz to, co zaleca serwis.
Dopisane: Niestety Febi 6162 nie jest zalecane przez VW, Audi. Tak było z 6161. W serwisie VW twierdzą, że do starszych aut wlewany był Febi, ale oni teraz nie zalecają, należy stosować G004000M2. Ten olej jest zalecany i stosowany przez Audi. Fakt, pospieszyłem się i zalałem Febi, ale ponieważ oleje te się nie "gryzą", zakupiłem już oryginalny G a Febi wypchnę z układu i potraktuję go jako płuczący. Potwierdza się opinia, ze zastosowanie Febi 6162 w nowszych układach (po 2004 r), może spowodować uszkodzenie pompy wspomagania.
Dopisane 2: Po wymianie na Febi, niewiele się zmieniło. Przy skręcie słychać było piszczenie (odgłos jak palcem po szybie ), zrobiłem więc jak powyżej. Po zalaniu G004000M2 jest już OK. Nic nie piszczy, wspomaganie działa bez zarzutu.
Pozdrawiam
Dopisane: Niestety Febi 6162 nie jest zalecane przez VW, Audi. Tak było z 6161. W serwisie VW twierdzą, że do starszych aut wlewany był Febi, ale oni teraz nie zalecają, należy stosować G004000M2. Ten olej jest zalecany i stosowany przez Audi. Fakt, pospieszyłem się i zalałem Febi, ale ponieważ oleje te się nie "gryzą", zakupiłem już oryginalny G a Febi wypchnę z układu i potraktuję go jako płuczący. Potwierdza się opinia, ze zastosowanie Febi 6162 w nowszych układach (po 2004 r), może spowodować uszkodzenie pompy wspomagania.
Dopisane 2: Po wymianie na Febi, niewiele się zmieniło. Przy skręcie słychać było piszczenie (odgłos jak palcem po szybie ), zrobiłem więc jak powyżej. Po zalaniu G004000M2 jest już OK. Nic nie piszczy, wspomaganie działa bez zarzutu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 mar 2010, 23:11 przez Cancer, łącznie zmieniany 2 razy.