[ A6 C6] Olej Silnikowy
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
[ A6 C6] Olej Silnikowy
Witam Klubowiczów:)
zakupilem C6 2004 2.0 tdi 140 km (anglik), w ksiązce serwisowej jest napisane ze wymiana oleju byla na 74 tys mil (118 tys km) obecnie jest 88 tys (140 tys km) czyli juz jest zrobione na oleju 22 tys km wiec musze jak najszybciej wymienic olej! tylko ze nie wiem jaki byl wczesniej zalewany olej i tez nie wiem jak to mogę sprawdzic! jak rowniez wlasciciel nie wie jaki byl wlewany . znalazlem butelke 1l (300ml bylo w srodku) w bagazniku od oleju firmy Comma 15w-40 pół syntetic do diesel'a. czy mam kupic taki sam a moze wlac 5w-40 pelny syntetic a moze 10w-40 pól syntetic??? prosze o jaka kolwiek pomoc:)
pozdrawiam i zycze wszystkim Wspanialego wskoku do Nowego Roku:)
Ps. w sklepie angielskim sprzedawca dal mi 5w-40 full syntetic. czy napewno mama zalac Pelny syntetic??
zakupilem C6 2004 2.0 tdi 140 km (anglik), w ksiązce serwisowej jest napisane ze wymiana oleju byla na 74 tys mil (118 tys km) obecnie jest 88 tys (140 tys km) czyli juz jest zrobione na oleju 22 tys km wiec musze jak najszybciej wymienic olej! tylko ze nie wiem jaki byl wczesniej zalewany olej i tez nie wiem jak to mogę sprawdzic! jak rowniez wlasciciel nie wie jaki byl wlewany . znalazlem butelke 1l (300ml bylo w srodku) w bagazniku od oleju firmy Comma 15w-40 pół syntetic do diesel'a. czy mam kupic taki sam a moze wlac 5w-40 pelny syntetic a moze 10w-40 pól syntetic??? prosze o jaka kolwiek pomoc:)
pozdrawiam i zycze wszystkim Wspanialego wskoku do Nowego Roku:)
Ps. w sklepie angielskim sprzedawca dal mi 5w-40 full syntetic. czy napewno mama zalac Pelny syntetic??
Ostatnio zmieniony 05 sty 2009, 23:19 przez Zygi, łącznie zmieniany 3 razy.
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
Witam, mysle ze poprzedni wlasciciel nie znal sie na olejach i poprostu dokupil 1l na dolewke tego oleju firmy Coma 15w-40 do Diesla. rozmawialem ze znajomymi mechanikami i zaproponowali mi abym wlal pol syntetic i tak zrobilem, zakupilem Castrol Magnatec 10w-40 i wymienilem, zalalem 3.8l wedlug ksiazki ale na bagnecie wskakzuje minimalnie za duzo. pozdrawiam wszystkich i zycze mielgo Nowego Roku. 

Olej 10W40 w tym silniku doprowadzi go do szybkiej ruiny. Jest to olej absolutnie nie zalecany do 2.0TDI. Na Twoim miejscu zalałbym 5W30 koniecznie z przeznaczeniem do nowoczesnych diesli (np. Castrol Edge), te silniki nie powinny pracować na olejach dla "starych" jednostek (jak Magnatec np)!Zygi pisze:Witam, mysle ze poprzedni wlasciciel nie znal sie na olejach i poprostu dokupil 1l na dolewke tego oleju firmy Coma 15w-40 do Diesla. rozmawialem ze znajomymi mechanikami i zaproponowali mi abym wlal pol syntetic i tak zrobilem, zakupilem Castrol Magnatec 10w-40 i wymienilem, zalalem 3.8l wedlug ksiazki ale na bagnecie wskakzuje minimalnie za duzo. pozdrawiam wszystkich i zycze mielgo Nowego Roku.
Jak ktoś wlał 15W40 to rany gwizdek!!! Lepiej by już chyba było wody dolać

W tych silnikach pod żadnym pozorem NIE WOLNO stosować olei półsyntetycznych ani mineralnych. Nawet jak ma 500tys. na liczniku!
Pamiętaj, że w UK inne są temperatury w lecie/zimie niż w Polsce.
Pozdrawiam
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
150 tys (89 tys mil)Bolszakooof pisze:a jaki masz przebieg?
sebbie pisze:juz jest po fakcie, wiec przy nastepnej wymianie raczej jest nie zalecane przejscie na 5w-40? albo jaki polecacie przy nastepnej wymianie?Zygi pisze:Olej 10W40 w tym silniku doprowadzi go do szybkiej ruiny. Jest to olej absolutnie nie zalecany do 2.0TDI. Na Twoim miejscu zalałbym 5W30 koniecznie z przeznaczeniem do nowoczesnych diesli (np. Castrol Edge), te silniki nie powinny pracować na olejach dla "starych" jednostek (jak Magnatec np)!
Jak ktoś wlał 15W40 to rany gwizdek!!! Lepiej by już chyba było wody dolać!
W tych silnikach pod żadnym pozorem NIE WOLNO stosować olei półsyntetycznych ani mineralnych. Nawet jak ma 500tys. na liczniku!
Pamiętaj, że w UK inne są temperatury w lecie/zimie niż w Polsce.
Pozdrawiam
pozdrawiam
Przepraszam, że nie pomagam tylko pytam, ale jest już wiele tematów dotyczących olejów silnikowych więc nie chcę zaczynać nowego.
Proszę o wypowiedź na temat oleju, który jest zalany w moim aucie (wg. wpisu w książe serwisowej Shell Racing 10W-60). Zalewany co najmniej od przebiegu 130kkm, ostatnio przy 215kkm, obecnie 225kkm.
Auto mam od 3 tygodni. Silnik pracuje bez zarzutów. Odpala za pierwszym razem, pracuje cicho, równo bez stuków i klekotów na zimno i po rozgrzaniu, nie gaśnie, przyśpiesza i spala OK. Nie mam z nim żadnych problemów.
Wiem o tym oleju tyle, że jest drogi, oprócz tego przeznaczony do samochodów rajdowych, wyścigowych i terenowych. Zastanawiam się tylko, czy mogę go zmienić, czy jestem raczej na niego skazany.
Proszę Was o opinię.
Proszę o wypowiedź na temat oleju, który jest zalany w moim aucie (wg. wpisu w książe serwisowej Shell Racing 10W-60). Zalewany co najmniej od przebiegu 130kkm, ostatnio przy 215kkm, obecnie 225kkm.
Auto mam od 3 tygodni. Silnik pracuje bez zarzutów. Odpala za pierwszym razem, pracuje cicho, równo bez stuków i klekotów na zimno i po rozgrzaniu, nie gaśnie, przyśpiesza i spala OK. Nie mam z nim żadnych problemów.
Wiem o tym oleju tyle, że jest drogi, oprócz tego przeznaczony do samochodów rajdowych, wyścigowych i terenowych. Zastanawiam się tylko, czy mogę go zmienić, czy jestem raczej na niego skazany.
Proszę Was o opinię.
Pozdrawiam,
Olo
Olo
Polecam zalać olej spełniający wymagania Audi (np. Castrol Edge) z paru powodow. Pierwszy jest taki, ze 2.0 jest przystosowany tylko do prac z takimi olejami (specjalne dodatki, podobny problem jest w Mercedesie i BMW, uwaga: oleje do nich sa inne i nie sa kompatybilne z Audiowskimi). Drugi to inne temperatury, w UK zaleca sie klase lepkosci 5W30. Kolejny to mit, ze powyzej 100tys.km. nalezy lac polsyntetyk (wynika to z tego, ze w Polsce jezdza bardzo stare auta - w ktorych to czesto bylo prawda - i do tego 99% z nich ma krecony licznik). W przypadku nowoczesnych jednostek (jak 2.0TDI) nalezy uzywac tylko pelnego syntetyku, ew. mozna dolac polsyntetyk, ale nie wiecej niz 1litr miedzy wymianami (w przeciwnym wypadku trzeba przyspieszyc wymiane oleju).Zygi pisze:juz jest po fakcie, wiec przy nastepnej wymianie raczej jest nie zalecane przejscie na 5w-40? albo jaki polecacie przy nastepnej wymianie?
Pamietaj tez, ze wiekszosc 2.0TDI jezdzi na LongLife i olej wymienia sie rzadziej (co ok.15-18tys. mil w zaleznosci od stylu jazdy). Edge 5W30 LongLife II spelnia wszystkie normy do tego typu wymiany.
Wszystkie informacje pochodza z ksiazeczki serwisowej/obslugi Audi. Tam jest duzo informacji na temat tego jaki olej mozna, jaki nie, jak dolewac (jak olej zejdzie do min. dolewasz rowno 0.5litra) itp itd. Kukaj na gg lub tutaj, zawsze pomoge

sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
pytanie. Czy w takim razie przy nastepnej wymianie mogę zalac pelny syntetic??sebbie pisze:Polecam zalać olej spełniający wymagania Audi (np. Castrol Edge) z paru powodow. Pierwszy jest taki, ze 2.0 jest przystosowany tylko do prac z takimi olejami (specjalne dodatki, podobny problem jest w Mercedesie i BMW, uwaga: oleje do nich sa inne i nie sa kompatybilne z Audiowskimi). Drugi to inne temperatury, w UK zaleca sie klase lepkosci 5W30. Kolejny to mit, ze powyzej 100tys.km. nalezy lac polsyntetyk (wynika to z tego, ze w Polsce jezdza bardzo stare auta - w ktorych to czesto bylo prawda - i do tego 99% z nich ma krecony licznik). W przypadku nowoczesnych jednostek (jak 2.0TDI) nalezy uzywac tylko pelnego syntetyku, ew. mozna dolac polsyntetyk, ale nie wiecej niz 1litr miedzy wymianami (w przeciwnym wypadku trzeba przyspieszyc wymiane oleju).Zygi pisze:juz jest po fakcie, wiec przy nastepnej wymianie raczej jest nie zalecane przejscie na 5w-40? albo jaki polecacie przy nastepnej wymianie?
Pamietaj tez, ze wiekszosc 2.0TDI jezdzi na LongLife i olej wymienia sie rzadziej (co ok.15-18tys. mil w zaleznosci od stylu jazdy). Edge 5W30 LongLife II spelnia wszystkie normy do tego typu wymiany.
Wszystkie informacje pochodza z ksiazeczki serwisowej/obslugi Audi. Tam jest duzo informacji na temat tego jaki olej mozna, jaki nie, jak dolewac (jak olej zejdzie do min. dolewasz rowno 0.5litra) itp itd. Kukaj na gg lub tutaj, zawsze pomoge