Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRF 2.0 136 KM] Oil level min check

Silniki wysokoprężne
kasprzak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2014, 13:23
Lokalizacja: Poznań

[ BRF 2.0 136 KM] Oil level min check

Post autor: kasprzak » 01 kwie 2015, 08:50

Witam,
Mam problem z czujnikiem poziomu oleju. Wyskoczył check odnośnie niskiego poziomu oleju. Na równej powierzchni sprawdziłem stan oleju i poziom był w porządku. Po otworzeniu maski błąd wiadomo się kasuje, więc po przejechani następnych kilometrów pojawił się ponownie. Zbliżało się 15 tys. od wymiany oleju, więc postanowiłem wymienić olej. Zalałem Motula 5W40 Specific i wymieniłem filtr oleju. Wczoraj jak wracałem z wymiany ponownie mi się zapalił. Rano sprawdziłem stan i było w porządku. A na pewno jest wystarczająco dolane, bo widzę po pozostałości 5L oleju w bańce. Nie ma żadnych błędów w kompie, bo sprawdzałem VCDSem, ani też check'a OIL SENSOR. Mimo to może byc uszkodzony czujnik? Jeżeli tak to da sie go wymienić, bez spuszczania calego oleju?
Pozdrawiam!
A6 C6 Avant 2.0 TDI 2006 r. manual 126KM/306Nm seria @ 167KM/351Nm chip

Awatar użytkownika
artixxx3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 lut 2012, 14:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: artixxx3 » 01 kwie 2015, 12:12

Piszesz ze poziom oleju jest ok u mnie tez na początku wydawało się ze jest ok ale te czujniki są bardzo czułe ja leje tak żeby na bagnecie olej sięgał górnej kulki (zgrubienia) a przy wymianie kupuje 4 litry oleju i wszystko wlewam i jest idealnie . Możliwe że czujnik jest uszkodzony ale jeżeli będzie stan oleju poniżej górnego zgrubienia może wtedy sygnalizować niski poziom , przynajmniej tak jest u mnie .

awakeman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
Imię: Bartek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: awakeman » 01 kwie 2015, 20:28

Ja jeździłem z pomarańczową lampką oleju przez prawie rok czasu. W międzyczasie podłączałem auto pod komputer i też mi nie pokazywał żadnych błędów czujnika. W końcu się zebrałem i na allegro za stówkę kupiłem oryginalną używkę i po sprawie. Działa jak należy. Dodam jeszcze, że moja A6 zaczęła brać olej i ta lampka zapala mi się co jakiś czas informując mnie, że czas na dolanie. Po dolewce znowu gaśnie, więc działa prawidłowo.

kasprzak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2014, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kasprzak » 01 kwie 2015, 21:48

Aby wymienić czujnik trzeba spuścić olej? Bo jestem świeżo po wymianie :(
Pozdrawiam!
A6 C6 Avant 2.0 TDI 2006 r. manual 126KM/306Nm seria @ 167KM/351Nm chip

dawidol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: dawidol » 01 kwie 2015, 23:16

Z tym czujnikiem oleju to jest jakies nieporozumienie. Ogolnie u mnie ta sama informacja prawie od kiedy mam auto tj 2013 roku. Niewazne ile oleju mam czy blisko maks czy blisko min po okolo 40-60km od zamkniecia maski pojawia sie ta kontrolka. Oleju mi nie przybywa ani nie ubywa poza standardowa dolewka zgodnie z instrukcja.

Przeczytalem juz cale forum, jedni pisza ze gestosc oleju ma wplyw (ja uzywam Mobil Super 3000) inni ze czujnik od klapy gdy jest brudny to sieje zamet (wyczyscilem i nic) jeszcze inni pisza o wspomnianym czujniku (kupiel ori Aso za 340zl wymienilem i nic dalej kontrolka swieci)

Niektorzy pisza ze to znany imbusik z pompy ale on jak sie zwali to Oil Pressure a nie Min Level.

Wiec jak widzisz ja sprawdzilem wszelkie poszlaki i sie chyba poddam.

Ostatni pomysl jaki mi przychodzi to zastanawiam sie czy tego czujnika sie jakos nie kalibruje? to jedno a drugie to jaka powinna byc dlugosc bagnetu bo jak przelalem raz na probe ponad gorna kulke maks to mialem spokoj, zrobilem tak 300km i nic ale nie chcialem jezdzic ze zbyt wysokim poziomem oleju.

Jakby cos to mam do sprzedania uzywke tego czujnika wymieniona przy 200k km.

Pozdrawiam

Ps. Daj znac jak udalo Ci sie rozwiazac ten problem bo mnie on juz pokonal.

kasprzak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2014, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kasprzak » 02 kwie 2015, 07:29

Zmartwiłeś mnie tym. Strasznie mnie to irytuje.
Za pierwszym razem po zakupie rok temu jak się pojawił problem to po delikatnej dolewce (bez sprawdzenia poziomu) problem również zniknął na dłużej. Zdrowy rozsądek podpowiada, żeby pewnego poziomu nie przekroczyć, bo problem może być większy niż otwarcie i zamknięcie maski, więc teraz sprawdzam ten stan. Wczoraj dolałem troszkę ponad stan i znowu było. Imbusik też miałem robiony 15k km temu przy okazji robienia rozrządu. Czujnika maski nie sprawdzałem, ale on raczej sprawdza tylko obecność maski, więc najwyżej nie pokazałby tego błędu bo potwierdziłby otwarcie niż siał coś.

A jak z wymianą? Gdzie on w ogole jest i jak go wymienic?
Pozdrawiam!
A6 C6 Avant 2.0 TDI 2006 r. manual 126KM/306Nm seria @ 167KM/351Nm chip

dawidol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: dolnośląskie

Za krotki bagnet

Post autor: dawidol » 04 maja 2015, 22:52

No Panowie problem rozwiazany :DDDD

Jak wspominalem wczesniej
- czujnik wymieniony na ori 340pln poszlo
- czujnik otwarcia klapy przeczyszczony choc od poczatu malo powiazany dla mnie temat ale zrobione - bez zmian po kilkudziesieciu km znana kontrola i dzwiek powodujacy palpitacje serca

W koncu lekko podirytowany podjechalem do ASO u siebie w miescie a tam pelna profeska ze az milo. Pytam szefa serwisu o ten czujnik czy sie go jakos kalibruje bo juz nie mam sily do tematu. Chlop mowi ze nie, tego sie nie kalibruje, wiec mowie do niego ze ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do glowy to za dlugi bagnet bo jak raz przelalem kulke to mialem spokoj na 300km ale balem sie tak jezdzic i zlalem troche. Na co chlop mowi: Zaraz zaraz, cos bylo z felernymi bagnetami. Sprawdzil nie mial na stanie ale powiedzial ze zamowi i na drugi dzien bedzie, wiec ja ze ok.

Na drugi dzien wale do ASO z moim bagnetem w reku po nowy a ten jak nic 5 mm krotszy od mojego, gdyby ktos nie wierzyl moge wrzucic fote.

Zatem Panowie rada bezkosztowa:

Przy wymianie oleju sprawdz dokladnie ile oleju powinienies wlac wg ksiazki serwisowej u mnie bylo to 3,8 litra. Co na starym bagnecie wychodzilo ponad kulke ale ze zawsze robilem to w warsztacie gdzie wymieniaja olej to nie patrzylem ile wlewaja, bralem 4 litry i troche zostawo na dolewke a ja nigdy nie interesowalem sie czy wlali 3,8 czy mniej. Patrzylem ze na banecie ok to ok.

Zatem przy wymianie oleju wlej dokladnie tyle co ksiazka pisze i zobacz stan, u mnie z nowym bagnetem po dniu stania auta mam lekko ponad 3/4 na bagnecie wczesniej prawie wychodzilem z kulki.

Pozdrawiam

noogman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 10 cze 2012, 23:23
Lokalizacja: Newcastle

Post autor: noogman » 21 lip 2017, 20:22

I mnie to dopadlo. Zolta lampka się zaplila i normalnie dolałem około 0,5litra. Maska w dol a tu kotrolka caly czas się pali :[ :[ . patrze na bagnet jest pol plaskitu o co chodzi :[ . Teraz czytam ten watek i chyba wiem o co chodzi i ide jeszcze dolac i nowy bagnet ogarnąć.

Widze ze te C6 sa tak samo udane jak passat B6. Porazka.

kamilb19885
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 paź 2016, 11:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kamilb19885 » 26 sty 2018, 23:46

ja mam problem z olejem w aucie ssilnik bierze mi olej ale wymieniłem bagnet na nowszy i co się okazało jest inny niż który miałem w aucie i od tej pory nie pokazuje mi się lampka od poziomu chyba ze silnik naprawdę zżarł olej i jest poziom minimum a przed wymiana bagnetu często pojawiał mi się komunikat o niskim poziomie pomimo że nie był niski bagnet jakieś 80zł i naprawdę jest różnica w nim

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2018, 00:48

Jaki numer ma stary i nowy bagnet? Pewnie kupiłeś bagnet z końcówką 611 AE, który jest krótszy od oryginalnego o ok. 5 mm. Z racji tego, że bagnet jest krótszy, to wlewasz więcej oleju i dlatego nie zapala Ci się kontrolka. Przeczytaj cały ten wątek, a dowiesz się więcej.

Obrazek

kamilb19885
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 paź 2016, 11:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kamilb19885 » 27 sty 2018, 16:11

ja mam ten nowy to ten pierwszy od góry i jak najbardziej jest różnica i nie ma problemu z czujnikiem po jego użytkowaniu wiec polecam wszystkim co maja problem z czujnikiem niech zaczną od bagnetu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja