[ BRF 2.0 136 KM] Oil level min check
[ BRF 2.0 136 KM] Oil level min check
Witam,
Mam problem z czujnikiem poziomu oleju. Wyskoczył check odnośnie niskiego poziomu oleju. Na równej powierzchni sprawdziłem stan oleju i poziom był w porządku. Po otworzeniu maski błąd wiadomo się kasuje, więc po przejechani następnych kilometrów pojawił się ponownie. Zbliżało się 15 tys. od wymiany oleju, więc postanowiłem wymienić olej. Zalałem Motula 5W40 Specific i wymieniłem filtr oleju. Wczoraj jak wracałem z wymiany ponownie mi się zapalił. Rano sprawdziłem stan i było w porządku. A na pewno jest wystarczająco dolane, bo widzę po pozostałości 5L oleju w bańce. Nie ma żadnych błędów w kompie, bo sprawdzałem VCDSem, ani też check'a OIL SENSOR. Mimo to może byc uszkodzony czujnik? Jeżeli tak to da sie go wymienić, bez spuszczania calego oleju?
Mam problem z czujnikiem poziomu oleju. Wyskoczył check odnośnie niskiego poziomu oleju. Na równej powierzchni sprawdziłem stan oleju i poziom był w porządku. Po otworzeniu maski błąd wiadomo się kasuje, więc po przejechani następnych kilometrów pojawił się ponownie. Zbliżało się 15 tys. od wymiany oleju, więc postanowiłem wymienić olej. Zalałem Motula 5W40 Specific i wymieniłem filtr oleju. Wczoraj jak wracałem z wymiany ponownie mi się zapalił. Rano sprawdziłem stan i było w porządku. A na pewno jest wystarczająco dolane, bo widzę po pozostałości 5L oleju w bańce. Nie ma żadnych błędów w kompie, bo sprawdzałem VCDSem, ani też check'a OIL SENSOR. Mimo to może byc uszkodzony czujnik? Jeżeli tak to da sie go wymienić, bez spuszczania calego oleju?
Pozdrawiam!
A6 C6 Avant 2.0 TDI 2006 r. manual 126KM/306Nm seria @ 167KM/351Nm chip
A6 C6 Avant 2.0 TDI 2006 r. manual 126KM/306Nm seria @ 167KM/351Nm chip
Piszesz ze poziom oleju jest ok u mnie tez na początku wydawało się ze jest ok ale te czujniki są bardzo czułe ja leje tak żeby na bagnecie olej sięgał górnej kulki (zgrubienia) a przy wymianie kupuje 4 litry oleju i wszystko wlewam i jest idealnie . Możliwe że czujnik jest uszkodzony ale jeżeli będzie stan oleju poniżej górnego zgrubienia może wtedy sygnalizować niski poziom , przynajmniej tak jest u mnie .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Irlandia
Ja jeździłem z pomarańczową lampką oleju przez prawie rok czasu. W międzyczasie podłączałem auto pod komputer i też mi nie pokazywał żadnych błędów czujnika. W końcu się zebrałem i na allegro za stówkę kupiłem oryginalną używkę i po sprawie. Działa jak należy. Dodam jeszcze, że moja A6 zaczęła brać olej i ta lampka zapala mi się co jakiś czas informując mnie, że czas na dolanie. Po dolewce znowu gaśnie, więc działa prawidłowo.
Z tym czujnikiem oleju to jest jakies nieporozumienie. Ogolnie u mnie ta sama informacja prawie od kiedy mam auto tj 2013 roku. Niewazne ile oleju mam czy blisko maks czy blisko min po okolo 40-60km od zamkniecia maski pojawia sie ta kontrolka. Oleju mi nie przybywa ani nie ubywa poza standardowa dolewka zgodnie z instrukcja.
Przeczytalem juz cale forum, jedni pisza ze gestosc oleju ma wplyw (ja uzywam Mobil Super 3000) inni ze czujnik od klapy gdy jest brudny to sieje zamet (wyczyscilem i nic) jeszcze inni pisza o wspomnianym czujniku (kupiel ori Aso za 340zl wymienilem i nic dalej kontrolka swieci)
Niektorzy pisza ze to znany imbusik z pompy ale on jak sie zwali to Oil Pressure a nie Min Level.
Wiec jak widzisz ja sprawdzilem wszelkie poszlaki i sie chyba poddam.
Ostatni pomysl jaki mi przychodzi to zastanawiam sie czy tego czujnika sie jakos nie kalibruje? to jedno a drugie to jaka powinna byc dlugosc bagnetu bo jak przelalem raz na probe ponad gorna kulke maks to mialem spokoj, zrobilem tak 300km i nic ale nie chcialem jezdzic ze zbyt wysokim poziomem oleju.
Jakby cos to mam do sprzedania uzywke tego czujnika wymieniona przy 200k km.
Pozdrawiam
Ps. Daj znac jak udalo Ci sie rozwiazac ten problem bo mnie on juz pokonal.
Przeczytalem juz cale forum, jedni pisza ze gestosc oleju ma wplyw (ja uzywam Mobil Super 3000) inni ze czujnik od klapy gdy jest brudny to sieje zamet (wyczyscilem i nic) jeszcze inni pisza o wspomnianym czujniku (kupiel ori Aso za 340zl wymienilem i nic dalej kontrolka swieci)
Niektorzy pisza ze to znany imbusik z pompy ale on jak sie zwali to Oil Pressure a nie Min Level.
Wiec jak widzisz ja sprawdzilem wszelkie poszlaki i sie chyba poddam.
Ostatni pomysl jaki mi przychodzi to zastanawiam sie czy tego czujnika sie jakos nie kalibruje? to jedno a drugie to jaka powinna byc dlugosc bagnetu bo jak przelalem raz na probe ponad gorna kulke maks to mialem spokoj, zrobilem tak 300km i nic ale nie chcialem jezdzic ze zbyt wysokim poziomem oleju.
Jakby cos to mam do sprzedania uzywke tego czujnika wymieniona przy 200k km.
Pozdrawiam
Ps. Daj znac jak udalo Ci sie rozwiazac ten problem bo mnie on juz pokonal.
Zmartwiłeś mnie tym. Strasznie mnie to irytuje.
Za pierwszym razem po zakupie rok temu jak się pojawił problem to po delikatnej dolewce (bez sprawdzenia poziomu) problem również zniknął na dłużej. Zdrowy rozsądek podpowiada, żeby pewnego poziomu nie przekroczyć, bo problem może być większy niż otwarcie i zamknięcie maski, więc teraz sprawdzam ten stan. Wczoraj dolałem troszkę ponad stan i znowu było. Imbusik też miałem robiony 15k km temu przy okazji robienia rozrządu. Czujnika maski nie sprawdzałem, ale on raczej sprawdza tylko obecność maski, więc najwyżej nie pokazałby tego błędu bo potwierdziłby otwarcie niż siał coś.
A jak z wymianą? Gdzie on w ogole jest i jak go wymienic?
Za pierwszym razem po zakupie rok temu jak się pojawił problem to po delikatnej dolewce (bez sprawdzenia poziomu) problem również zniknął na dłużej. Zdrowy rozsądek podpowiada, żeby pewnego poziomu nie przekroczyć, bo problem może być większy niż otwarcie i zamknięcie maski, więc teraz sprawdzam ten stan. Wczoraj dolałem troszkę ponad stan i znowu było. Imbusik też miałem robiony 15k km temu przy okazji robienia rozrządu. Czujnika maski nie sprawdzałem, ale on raczej sprawdza tylko obecność maski, więc najwyżej nie pokazałby tego błędu bo potwierdziłby otwarcie niż siał coś.
A jak z wymianą? Gdzie on w ogole jest i jak go wymienic?
Pozdrawiam!
A6 C6 Avant 2.0 TDI 2006 r. manual 126KM/306Nm seria @ 167KM/351Nm chip
A6 C6 Avant 2.0 TDI 2006 r. manual 126KM/306Nm seria @ 167KM/351Nm chip
Za krotki bagnet
No Panowie problem rozwiazany :DDDD
Jak wspominalem wczesniej
- czujnik wymieniony na ori 340pln poszlo
- czujnik otwarcia klapy przeczyszczony choc od poczatu malo powiazany dla mnie temat ale zrobione - bez zmian po kilkudziesieciu km znana kontrola i dzwiek powodujacy palpitacje serca
W koncu lekko podirytowany podjechalem do ASO u siebie w miescie a tam pelna profeska ze az milo. Pytam szefa serwisu o ten czujnik czy sie go jakos kalibruje bo juz nie mam sily do tematu. Chlop mowi ze nie, tego sie nie kalibruje, wiec mowie do niego ze ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do glowy to za dlugi bagnet bo jak raz przelalem kulke to mialem spokoj na 300km ale balem sie tak jezdzic i zlalem troche. Na co chlop mowi: Zaraz zaraz, cos bylo z felernymi bagnetami. Sprawdzil nie mial na stanie ale powiedzial ze zamowi i na drugi dzien bedzie, wiec ja ze ok.
Na drugi dzien wale do ASO z moim bagnetem w reku po nowy a ten jak nic 5 mm krotszy od mojego, gdyby ktos nie wierzyl moge wrzucic fote.
Zatem Panowie rada bezkosztowa:
Przy wymianie oleju sprawdz dokladnie ile oleju powinienies wlac wg ksiazki serwisowej u mnie bylo to 3,8 litra. Co na starym bagnecie wychodzilo ponad kulke ale ze zawsze robilem to w warsztacie gdzie wymieniaja olej to nie patrzylem ile wlewaja, bralem 4 litry i troche zostawo na dolewke a ja nigdy nie interesowalem sie czy wlali 3,8 czy mniej. Patrzylem ze na banecie ok to ok.
Zatem przy wymianie oleju wlej dokladnie tyle co ksiazka pisze i zobacz stan, u mnie z nowym bagnetem po dniu stania auta mam lekko ponad 3/4 na bagnecie wczesniej prawie wychodzilem z kulki.
Pozdrawiam
Jak wspominalem wczesniej
- czujnik wymieniony na ori 340pln poszlo
- czujnik otwarcia klapy przeczyszczony choc od poczatu malo powiazany dla mnie temat ale zrobione - bez zmian po kilkudziesieciu km znana kontrola i dzwiek powodujacy palpitacje serca
W koncu lekko podirytowany podjechalem do ASO u siebie w miescie a tam pelna profeska ze az milo. Pytam szefa serwisu o ten czujnik czy sie go jakos kalibruje bo juz nie mam sily do tematu. Chlop mowi ze nie, tego sie nie kalibruje, wiec mowie do niego ze ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do glowy to za dlugi bagnet bo jak raz przelalem kulke to mialem spokoj na 300km ale balem sie tak jezdzic i zlalem troche. Na co chlop mowi: Zaraz zaraz, cos bylo z felernymi bagnetami. Sprawdzil nie mial na stanie ale powiedzial ze zamowi i na drugi dzien bedzie, wiec ja ze ok.
Na drugi dzien wale do ASO z moim bagnetem w reku po nowy a ten jak nic 5 mm krotszy od mojego, gdyby ktos nie wierzyl moge wrzucic fote.
Zatem Panowie rada bezkosztowa:
Przy wymianie oleju sprawdz dokladnie ile oleju powinienies wlac wg ksiazki serwisowej u mnie bylo to 3,8 litra. Co na starym bagnecie wychodzilo ponad kulke ale ze zawsze robilem to w warsztacie gdzie wymieniaja olej to nie patrzylem ile wlewaja, bralem 4 litry i troche zostawo na dolewke a ja nigdy nie interesowalem sie czy wlali 3,8 czy mniej. Patrzylem ze na banecie ok to ok.
Zatem przy wymianie oleju wlej dokladnie tyle co ksiazka pisze i zobacz stan, u mnie z nowym bagnetem po dniu stania auta mam lekko ponad 3/4 na bagnecie wczesniej prawie wychodzilem z kulki.
Pozdrawiam
I mnie to dopadlo. Zolta lampka się zaplila i normalnie dolałem około 0,5litra. Maska w dol a tu kotrolka caly czas się pali
. patrze na bagnet jest pol plaskitu o co chodzi
. Teraz czytam ten watek i chyba wiem o co chodzi i ide jeszcze dolac i nowy bagnet ogarnąć.
Widze ze te C6 sa tak samo udane jak passat B6. Porazka.



Widze ze te C6 sa tak samo udane jak passat B6. Porazka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź 2016, 11:52
- Lokalizacja: Olsztyn
ja mam problem z olejem w aucie ssilnik bierze mi olej ale wymieniłem bagnet na nowszy i co się okazało jest inny niż który miałem w aucie i od tej pory nie pokazuje mi się lampka od poziomu chyba ze silnik naprawdę zżarł olej i jest poziom minimum a przed wymiana bagnetu często pojawiał mi się komunikat o niskim poziomie pomimo że nie był niski bagnet jakieś 80zł i naprawdę jest różnica w nim
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź 2016, 11:52
- Lokalizacja: Olsztyn