Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Niepokojacy metaliczny dzięk po odpaleniu

Silniki wysokoprężne
Forum Audi A6 i A7

[ BMK 3.0 224 KM] Niepokojacy metaliczny dzięk po odpaleniu

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 15 sty 2019, 12:06

Na wstępie dodam ze szukalem tego tamatu na forum lecz nie odnalazlem tego dzwieku.

Witam, wczoraj odkrylem nowy niepokojacy objaw w moim audi (a6 c6 3.0 tdi seryjnie 225KM/ na hamowni po drobnych modyfikacjach 286KM) . Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika slychac metaliczne stukanie (dzwiek cyklicznego stukania tak jak- klucz plaski o klucz plaski) w okolicach silnika. Z wlasnego doswiadczenia wiem, że brzmi to kosztownie jeżeli chodzi o to auto. Juz zaczynam sie stresowac myslac o naprawie, ostatnio liczylem ile włożylem w moje auto przez ostatni rok (naprawa skrzyni, diagnoza i wymiana wtryskow Cr, usuniecie lopatek wirowych, jeszcze pare innych rzeczy) - lacznie ponad 12tys zł. Jestem maniakiem motoryzacyjnym wiec o auto bardzo dbam.
Prosze Was serdecznie o pomoc w rozpoznaniu usterki -moze ktos juz mial takie doswiadczenie.

link do filmiku:



konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 15 sty 2019, 12:40

gdyby rozrząd to by cykało przez kilka sekund i spokój,
zrób to organoleptyczni maska w górę, osłona na silniku na bok.
i przysłuchuj się. czy z przodu czy z tyłu silnika.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sty 2019, 12:41

Dla mnie są tu wydmuchane uszczelki pod wtryskami :). Przeważnie siadają z jednej strony, aby po jakimś czasie z drugiej.

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 15 sty 2019, 14:25

Wydaje mi się że byly wymieniane wszystkie uszczelki łącznie z wtryskami. Włożylismy nowe 3 wtryski na jedna stronę, a w starych ktore przeszly pozytywnie badanie zmienilismy uszczelki. Napewno trzeba bedzie to sprawdzić.

Michałq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 09 maja 2009, 12:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michałq » 15 sty 2019, 19:33

Pytanie czy komplet uszczelek został wymieniony?
Znam przypadek że nie i objaw był podobny .
Nie stało się to po wymianie wtrysków ?

paablo1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 sty 2019, 11:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: paablo1983 » 16 sty 2019, 22:14

Podepnę się pod temat. W moim 2.7 Tdi również mam podobny dźwięk. byłem dziś u mechanika i usłyszałem że to podobno napinacz rozrządu..
Dopiero co kupiłem auto i widzę że skarbonka będzie <beczy>
Z diagnostyki błędów wyszło od cholery.. miedzy innymi klapy kolektora ssacego.
Moze to one tak stukaja??

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 16 sty 2019, 23:53

Auto nie jest tanie w utrzymaniu - ale ta przyjemność z jazdy quattro z momentem obrotowym ponad 600NM nim po niemieckich robi swoje. Wracajac do tematu- stalo sie to po wymianie wtryskow; mechanik twierdzi ze wymieniał podkladki/uszczelki (no ale wiadomo jak to moze byc jak sie nie patrzy komus na rece) - bede to diagnozował w sobotę musze poświecić na to chwile - niestety nie mam tu garazu a wracam z pracy jest ciemno a audi sluzy jako drugie auto. Także podziele się z Wami jak juz cos bede wiedział.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 20 sty 2019, 19:42

Też obstawiam podkładki pod wtryskiwaczami.

Jest przyjemność z jazdy, ale strach o awarię też niemały. U mnie mijają już 3 lata użytkowania Audi, koszt jaki pochłonęło to auto do tej pory to 19518zł (nie licząc paliwa), zrobiłem 74369km. Czeka mnie naprawa jeszcze kilku rzeczy. Szczerze powiedziawszy nie sądziłem, że auto będzie aż tak drogie w utrzymaniu. Niestety leciwe auta klasy premium, kosztują jak premium:D Jak szukałem auta, na rynku wtórnym było ich niewiele, wystarczy teraz przejrzeć ogłoszenia i zobaczyć, jak ilość drastycznie wzrosła - powód, oczywiście te koszty eksploatacji, ewentualnych napraw:)

PiterG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
Imię: Piter
Rocznik: 2013
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: PiterG » 26 sty 2019, 12:43

mat1324 pisze:Dla mnie są tu wydmuchane uszczelki pod wtryskami :). Przeważnie siadają z jednej strony, aby po jakimś czasie z drugiej.

Też tak uważam. Nasłuchuj pod kolektorami wydechowymi. Tam znajdują się otwory technologiczne, które w momencie przedmuchu na podkładkach wtrysku "puszczają" taki odgłos.

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 10 lut 2019, 18:08

Nasłuchiwaliśmy stetoskopem, sytuacja tak wyglada ze cala lewa strona - trzy wtryski huczą głośniej, a w szczególności pierwszy wtrysk; akurat metaliczny dźwięk ustał lecz czesto wraca. Wydaje mi sie że pompa paliwa też jakoś głośno pracuje. W środę bede rozbierał wtryski wiec zobaczymy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja