[ BMK 3.0 224 KM] Niepokojacy metaliczny dzięk po odpaleniu
[ BMK 3.0 224 KM] Niepokojacy metaliczny dzięk po odpaleniu
Na wstępie dodam ze szukalem tego tamatu na forum lecz nie odnalazlem tego dzwieku.
Witam, wczoraj odkrylem nowy niepokojacy objaw w moim audi (a6 c6 3.0 tdi seryjnie 225KM/ na hamowni po drobnych modyfikacjach 286KM) . Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika slychac metaliczne stukanie (dzwiek cyklicznego stukania tak jak- klucz plaski o klucz plaski) w okolicach silnika. Z wlasnego doswiadczenia wiem, że brzmi to kosztownie jeżeli chodzi o to auto. Juz zaczynam sie stresowac myslac o naprawie, ostatnio liczylem ile włożylem w moje auto przez ostatni rok (naprawa skrzyni, diagnoza i wymiana wtryskow Cr, usuniecie lopatek wirowych, jeszcze pare innych rzeczy) - lacznie ponad 12tys zł. Jestem maniakiem motoryzacyjnym wiec o auto bardzo dbam.
Prosze Was serdecznie o pomoc w rozpoznaniu usterki -moze ktos juz mial takie doswiadczenie.
link do filmiku:
Witam, wczoraj odkrylem nowy niepokojacy objaw w moim audi (a6 c6 3.0 tdi seryjnie 225KM/ na hamowni po drobnych modyfikacjach 286KM) . Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika slychac metaliczne stukanie (dzwiek cyklicznego stukania tak jak- klucz plaski o klucz plaski) w okolicach silnika. Z wlasnego doswiadczenia wiem, że brzmi to kosztownie jeżeli chodzi o to auto. Juz zaczynam sie stresowac myslac o naprawie, ostatnio liczylem ile włożylem w moje auto przez ostatni rok (naprawa skrzyni, diagnoza i wymiana wtryskow Cr, usuniecie lopatek wirowych, jeszcze pare innych rzeczy) - lacznie ponad 12tys zł. Jestem maniakiem motoryzacyjnym wiec o auto bardzo dbam.
Prosze Was serdecznie o pomoc w rozpoznaniu usterki -moze ktos juz mial takie doswiadczenie.
link do filmiku:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 sty 2019, 11:48
- Lokalizacja: Koszalin
Auto nie jest tanie w utrzymaniu - ale ta przyjemność z jazdy quattro z momentem obrotowym ponad 600NM nim po niemieckich robi swoje. Wracajac do tematu- stalo sie to po wymianie wtryskow; mechanik twierdzi ze wymieniał podkladki/uszczelki (no ale wiadomo jak to moze byc jak sie nie patrzy komus na rece) - bede to diagnozował w sobotę musze poświecić na to chwile - niestety nie mam tu garazu a wracam z pracy jest ciemno a audi sluzy jako drugie auto. Także podziele się z Wami jak juz cos bede wiedział.
Też obstawiam podkładki pod wtryskiwaczami.
Jest przyjemność z jazdy, ale strach o awarię też niemały. U mnie mijają już 3 lata użytkowania Audi, koszt jaki pochłonęło to auto do tej pory to 19518zł (nie licząc paliwa), zrobiłem 74369km. Czeka mnie naprawa jeszcze kilku rzeczy. Szczerze powiedziawszy nie sądziłem, że auto będzie aż tak drogie w utrzymaniu. Niestety leciwe auta klasy premium, kosztują jak premium:D Jak szukałem auta, na rynku wtórnym było ich niewiele, wystarczy teraz przejrzeć ogłoszenia i zobaczyć, jak ilość drastycznie wzrosła - powód, oczywiście te koszty eksploatacji, ewentualnych napraw:)
Jest przyjemność z jazdy, ale strach o awarię też niemały. U mnie mijają już 3 lata użytkowania Audi, koszt jaki pochłonęło to auto do tej pory to 19518zł (nie licząc paliwa), zrobiłem 74369km. Czeka mnie naprawa jeszcze kilku rzeczy. Szczerze powiedziawszy nie sądziłem, że auto będzie aż tak drogie w utrzymaniu. Niestety leciwe auta klasy premium, kosztują jak premium:D Jak szukałem auta, na rynku wtórnym było ich niewiele, wystarczy teraz przejrzeć ogłoszenia i zobaczyć, jak ilość drastycznie wzrosła - powód, oczywiście te koszty eksploatacji, ewentualnych napraw:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
- Imię: Piter
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
mat1324 pisze:Dla mnie są tu wydmuchane uszczelki pod wtryskami. Przeważnie siadają z jednej strony, aby po jakimś czasie z drugiej.
Też tak uważam. Nasłuchuj pod kolektorami wydechowymi. Tam znajdują się otwory technologiczne, które w momencie przedmuchu na podkładkach wtrysku "puszczają" taki odgłos.