[ ASB 3.0 232 KM] Nie pali na dotyk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Rozumiem, że te testy listwy na zimny silniku i patrzrć co się dzieje przy odpalaniu? Wąż bez bąbli. Zielone było w przkaźniku - wymieniony. Wtyczki ok. I ostatnie: jak się szybko odpowietrza?
[ Dodano: 2019-10-04, 19:45 ]
Pamiętaj też proszę, że jak polecił elektryk robię start tylko zapłon, stop, start, stop i start z odpaleniem, pali na dotyk.
[ Dodano: 2019-10-04, 19:45 ]
Pamiętaj też proszę, że jak polecił elektryk robię start tylko zapłon, stop, start, stop i start z odpaleniem, pali na dotyk.
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Czyli wygląda na to ze podgrzewasz go dwa razy,
co za tym idzie świeczki mają juz małą wydajnośćw b lub przekaźnik taki słaby,
jak byś miał vcds-a włączonego możesz podejrzeć ile grzeją świece
w bloku 12 mozesz to podejżeć masz tu opis
012 System podgrzewania wstępnego
1) System podgrzewania wstępnego status
0 0 0 0 0 0 0 0 Oczekiwanie na temperaturę płynu chłodzącego
0 0 0 0 0 0 0 1 Oczekiwanie na żądanie uruchomienia
0 0 0 1 0 0 0 0 Okres
świecenia 0 1 0 1 0 0 0 0 Brak poświaty
1 0 1 1 0 0 0 0 After-blask
1 1 0 0 0 0 0 0 Brak blasku startowego
1 1 1 1 0 0 0 0 Blask pośredni
0 0 1 1 0 0 0 0 Blask gotowości
0 1 1 1 0 0 0 0 Start blask
1 0 1 1 0 0 0 1 Oczekiwanie na after-blask
1 1 0 1 0 0 0 0 Brak efektu poświaty
1 1 1 1 0 0 0 1 Oczekiwanie na pośrednią poświatę
1 1 1 1 1 1 1 1 Brak poświaty
2) Glow okres
3) Napięcie pojazdu
[V]
4) Temperatura płynu chłodzącego
[° C]
co za tym idzie świeczki mają juz małą wydajnośćw b lub przekaźnik taki słaby,
jak byś miał vcds-a włączonego możesz podejrzeć ile grzeją świece
w bloku 12 mozesz to podejżeć masz tu opis
012 System podgrzewania wstępnego
1) System podgrzewania wstępnego status
0 0 0 0 0 0 0 0 Oczekiwanie na temperaturę płynu chłodzącego
0 0 0 0 0 0 0 1 Oczekiwanie na żądanie uruchomienia
0 0 0 1 0 0 0 0 Okres
świecenia 0 1 0 1 0 0 0 0 Brak poświaty
1 0 1 1 0 0 0 0 After-blask
1 1 0 0 0 0 0 0 Brak blasku startowego
1 1 1 1 0 0 0 0 Blask pośredni
0 0 1 1 0 0 0 0 Blask gotowości
0 1 1 1 0 0 0 0 Start blask
1 0 1 1 0 0 0 1 Oczekiwanie na after-blask
1 1 0 1 0 0 0 0 Brak efektu poświaty
1 1 1 1 0 0 0 1 Oczekiwanie na pośrednią poświatę
1 1 1 1 1 1 1 1 Brak poświaty
2) Glow okres
3) Napięcie pojazdu
[V]
4) Temperatura płynu chłodzącego
[° C]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Rewlelacja ale ja to robię dla niby podpompowania ciśnienia:) bo świece podobno i tak nie grzeją. Dzisiaj odpalam na strzała i zobaczę co się stanie. Miałem tak robić kilka dni...
[ Dodano: 2019-10-05, 09:49 ]
Odpalił za trzecim podejściem dzisiaj
Może jednak elektryk się myli i świece muszę być sprawne i biorą udział w odpalaniu w takich temperaturach? To wskazywało by, że wymieniam świeczki i po temacie. Wynikało by zatem, że jeśli się myli, zacząć na zimnym od popatrzenia co się dzieje na 12 bloku? Auto ma 11 lat i przysiągłbym, że była wymieniana tylko jedna świeca rok temu bo padła i pokazał to vcds.
[ Dodano: 2019-10-05, 11:20 ]
Jeszcze jedno. A może to coś z dpf/egr/klapy wirowe? Po normalnym odpaleniu z rur nie widać spalin ale właśnie po takim za trzecim razem, jest mocny szary dym.
[ Dodano: 2019-10-05, 19:14 ]
Pytanko: Da się w VCDS zapisać wszystkie logowania zczytane podczas odpalania i na spokojnie je potem przeanalizować?
Aktualizacja. Poczytałem jak logować itp. Załączam logi w plikach txt i excelu, spakowane rarem. Jak widać zrobiłem następująco, włączyłem zapłon bez odpalania, po około 5 sekundach włączyłem uruchomienie silnika, po niecałych dwóch sekundach odpalił
. Świece przez te 5 sekund nie działały bo "brak poświaty", czyli prawdą jest, że świece nie biorą udziału w uruchamianiu przy dodatniej temperaturze. Ciśnienie na listwach ładnie dochodziło do wartości oczekiwanej. Tylko dlaczego aż prawie 1,5 sekundy? To normalne na zimnym, 18 stopni? Acha, jak widać też, że rozrusznik kręci 105 - 189 obrotów, za mało? Do wymiany / regeneracji? Tak na szybko wygląda mi, że nie jest źle. Ale proszę Was doświadczonych o komentarze.
[ Dodano: 2019-10-05, 09:49 ]
Odpalił za trzecim podejściem dzisiaj

[ Dodano: 2019-10-05, 11:20 ]
Jeszcze jedno. A może to coś z dpf/egr/klapy wirowe? Po normalnym odpaleniu z rur nie widać spalin ale właśnie po takim za trzecim razem, jest mocny szary dym.
[ Dodano: 2019-10-05, 19:14 ]
Pytanko: Da się w VCDS zapisać wszystkie logowania zczytane podczas odpalania i na spokojnie je potem przeanalizować?
Aktualizacja. Poczytałem jak logować itp. Załączam logi w plikach txt i excelu, spakowane rarem. Jak widać zrobiłem następująco, włączyłem zapłon bez odpalania, po około 5 sekundach włączyłem uruchomienie silnika, po niecałych dwóch sekundach odpalił

- Załączniki
-
- Logs.rar
- (34.19 KiB) Pobrany 314 razy
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Kolegi już ci tłumaczę,
początek logu, od 5 sek masz wpis 01110000, oznacza to ze świece działają
,
Kolejna wazna rzecz obroty 147 mało,
Ciśnienie buduje ładnie od 200 barów wtrysk moze być otwarty,
Napięcie mocno spada 8,9 V, ale to w tym przypadku w miarę normalne, uruchamiasz silnik, uruchamiasz świece, to mocno wpływa na napięcie.
Na co warto zwrócić uwagę:
Napięcie przed uruchomieniem na poziomie 11,86 V, trochę mało
Napięcie po uruchomieniu 13,7 V trochę za mało, do weryfikacji multimetrem.
A tak juz na marginesie, diesla zawsze odpalam tak, zapłon czekam az zgasną kontrolki (nie tylko spirala
) , i kręcimy.
Kolejna rzecz, czy przy włączeniu zapłonu słychać pompę w zbiorniku? chyba nie. w PD tak miałem w CR "BMK" nie zauważyłem,
początek logu, od 5 sek masz wpis 01110000, oznacza to ze świece działają

Kolejna wazna rzecz obroty 147 mało,
Ciśnienie buduje ładnie od 200 barów wtrysk moze być otwarty,
Napięcie mocno spada 8,9 V, ale to w tym przypadku w miarę normalne, uruchamiasz silnik, uruchamiasz świece, to mocno wpływa na napięcie.
Na co warto zwrócić uwagę:
Napięcie przed uruchomieniem na poziomie 11,86 V, trochę mało
Napięcie po uruchomieniu 13,7 V trochę za mało, do weryfikacji multimetrem.
A tak juz na marginesie, diesla zawsze odpalam tak, zapłon czekam az zgasną kontrolki (nie tylko spirala

Kolejna rzecz, czy przy włączeniu zapłonu słychać pompę w zbiorniku? chyba nie. w PD tak miałem w CR "BMK" nie zauważyłem,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Nie kojarzę czy słychać pompę. Jesli nie kojarzę to pewnie nie słychać. Jak będę jutro odpalał to posłucham. Piszesz, że świece działają ale dopiero po 5 sek, nie grzeją się od razu. Ja odpalałem zawsze jak tylko sprężnyka zgasła, zimą czekałem dłużej. I do tej pory było OK. No to najważniejsze pytanie? Bo za 2 tyg jadę w długą trasę i samochód będzie pod chmurką kilka dni a rano przymrozki być może. Co z tym wszystkim robić? Czekać aż się pogłębi? Nie sądzę, że nie odpali, ale może zamówić jakiś regenerowany alternator i wozić w bagażniku? 250 zł na allegro, używki 150 zł.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2019, 19:54 przez Wiatrak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
jak na moje oko dramatu nie ma, ciśnienie buduje szybko wiec jest ok, może być systłacja ze juz wtryski nie rozpylają jak nowe,Wiatrak pisze:Nie kojarzę czy słychać pompę. Jesli nie kojarzę to pewnie nie słychać. Jak będę jutro odpalał to posłucham. Piszesz, że świece działają ale dopiero po 5 sek, nie grzeją się od razu. Ja odpalałem zawsze jak tylko sprężnyka zgasła, zimą czekałem dłużej. I do tej pory było OK. No to najważniejsze pytanie? Bo za 2 tyg jadę w długą trasę i samochód będzie pod chmurką kilka dni a rano przymrozki być może. Co z tym wszystkim robić? Czekać aż się pogłębi? Nie sądzę, że nie odpali, ale może zamówić jakiś regenerowany alternator i wozić w bagażniku? 250 zł na allegro, używki 150 zł.
to co pisałem obroty trochę za mało, napięcie trochę za niskie.
co możesz, wymień świece, lata robią swoje, spróbuj podładować aku ale musisz mieć do tego porządny prostownik który obsłuży akumulator o pojemności 95-105 Ah,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem dlaczego niby akumulator? Jak u Ciebie napięcie wygląda? Aku ma jakieś 9 miesięcy i na prawdę jest ok. Uważasz, że go podładować? Mam taki prostownik.
[ Dodano: 2019-10-06, 20:32 ]
Wracam z garażu. Prostownik nie chce ładować. Podłączyłem go pod maskę, nie w bagażniku, pokazuje 12,3 V i nie chce ładować, zatem AKU jest OK.
[ Dodano: 2019-10-06, 20:32 ]
Wracam z garażu. Prostownik nie chce ładować. Podłączyłem go pod maskę, nie w bagażniku, pokazuje 12,3 V i nie chce ładować, zatem AKU jest OK.
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Kolego, widzę co jest w logach i zakładam ze może to, widzę napięcie 11,7 V, dlatego to sugeruję.
Widzę ze wolno kręci rozrusznik z logów, trudno diagnozować przez internet
.
po następne nie ładuje się akumulatora ze styków w komorze silnika, tylko bezpośrednio na klemach.
Więcej pomysłów nie mam,
[ Dodano: 2019-10-07, 07:15 ]
Widzę ze wolno kręci rozrusznik z logów, trudno diagnozować przez internet

po następne nie ładuje się akumulatora ze styków w komorze silnika, tylko bezpośrednio na klemach.
Więcej pomysłów nie mam,
[ Dodano: 2019-10-07, 07:15 ]
Samochód kupiłem używany co robili poprzednicy to dopiero wychodzi teraz, po co zmieniali te mapy nie wiem. Ogólnie zamierzam wrócić do serii, i od nowa przerobić mapę, wg sensownych obliczeń.Wiatrak pisze:A jaki masz tuning i dlaczego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Ciężko coś zadziałać jak nie ma się pacjenta przy sobie.
trochę też błądzisz po omacku, elektryk karze ci kilka razu zapłon zrobić ze niby przepompować układ a tam nie pompa nie działa
,
świece niby grzeją ale coś tam, akumulator nowy ale wolno kręci. to takie błądzenie po omacku. nie zrozum mnie źle.
trochę też błądzisz po omacku, elektryk karze ci kilka razu zapłon zrobić ze niby przepompować układ a tam nie pompa nie działa

świece niby grzeją ale coś tam, akumulator nowy ale wolno kręci. to takie błądzenie po omacku. nie zrozum mnie źle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Jestem zapisany do serwisu, ale dopiero na za tydzień wolne miejsce. Mam zostawić samochód na noc i rano będą się bawić. Oby do tego czasu wytrzymał
Dzisiaj jeszcze wymienię zawór zwrotny filtra paliwa, bo mam nowy, bo ze starego mi ciekło paliwo, pomimo nowego filtra paliwa. Kupiłem by mieć pod ręką kiedy stary się skończy. Po dociśnięciu jest sucho to nie wymieniałem. Ale tak czy inaczej równocześnie z tym zdarzeniem zaczęły się kłopoty z odpalaniem. Może po prostu problem jest banalny i zapowietrza się układ na długim postoju bo przez stary zawór wciągane jest powietrze? Zobaczymy. Dodatkowo samochód zostawię na noc poza garażem. Zmuszę świece do grzania i zobaczymy czy coś to zmieni.

Pozdrawiam,
Waldek
Waldek