Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] Nie pali na dotyk

Silniki wysokoprężne
Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 04 paź 2019, 19:45

Rozumiem, że te testy listwy na zimny silniku i patrzrć co się dzieje przy odpalaniu? Wąż bez bąbli. Zielone było w przkaźniku - wymieniony. Wtyczki ok. I ostatnie: jak się szybko odpowietrza?

[ Dodano: 2019-10-04, 19:45 ]
Pamiętaj też proszę, że jak polecił elektryk robię start tylko zapłon, stop, start, stop i start z odpaleniem, pali na dotyk.
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 04 paź 2019, 21:36

Powiem ci kolego nie wiem co rozumiesz pod hasłami
zapłon start -stop -start itd czy odpalasz samochód czy tylko podgrzewanie świec ?

bo tak nie kumam

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 04 paź 2019, 22:42

Naciskam przycisk start ale do połowy, czyli nie odpalam silnika, jak zgaśnie swieca to wyłaczam naciskając stop, potem start, stop i start już do końca i pali normalnie. Ale jutro rano od razu odpalę i zobaczę co się stanie...
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 04 paź 2019, 23:15

Czyli wygląda na to ze podgrzewasz go dwa razy,
co za tym idzie świeczki mają juz małą wydajnośćw b lub przekaźnik taki słaby,
jak byś miał vcds-a włączonego możesz podejrzeć ile grzeją świece
w bloku 12 mozesz to podejżeć masz tu opis
012 System podgrzewania wstępnego
1) System podgrzewania wstępnego status
0 0 0 0 0 0 0 0 Oczekiwanie na temperaturę płynu chłodzącego
0 0 0 0 0 0 0 1 Oczekiwanie na żądanie uruchomienia
0 0 0 1 0 0 0 0 Okres
świecenia 0 1 0 1 0 0 0 0 Brak poświaty
1 0 1 1 0 0 0 0 After-blask
1 1 0 0 0 0 0 0 Brak blasku startowego
1 1 1 1 0 0 0 0 Blask pośredni
0 0 1 1 0 0 0 0 Blask gotowości
0 1 1 1 0 0 0 0 Start blask
1 0 1 1 0 0 0 1 Oczekiwanie na after-blask
1 1 0 1 0 0 0 0 Brak efektu poświaty
1 1 1 1 0 0 0 1 Oczekiwanie na pośrednią poświatę
1 1 1 1 1 1 1 1 Brak poświaty
2) Glow okres

3) Napięcie pojazdu
[V]
4) Temperatura płynu chłodzącego
[° C]

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 05 paź 2019, 19:14

Rewlelacja ale ja to robię dla niby podpompowania ciśnienia:) bo świece podobno i tak nie grzeją. Dzisiaj odpalam na strzała i zobaczę co się stanie. Miałem tak robić kilka dni...

[ Dodano: 2019-10-05, 09:49 ]
Odpalił za trzecim podejściem dzisiaj :( Może jednak elektryk się myli i świece muszę być sprawne i biorą udział w odpalaniu w takich temperaturach? To wskazywało by, że wymieniam świeczki i po temacie. Wynikało by zatem, że jeśli się myli, zacząć na zimnym od popatrzenia co się dzieje na 12 bloku? Auto ma 11 lat i przysiągłbym, że była wymieniana tylko jedna świeca rok temu bo padła i pokazał to vcds.

[ Dodano: 2019-10-05, 11:20 ]
Jeszcze jedno. A może to coś z dpf/egr/klapy wirowe? Po normalnym odpaleniu z rur nie widać spalin ale właśnie po takim za trzecim razem, jest mocny szary dym.

[ Dodano: 2019-10-05, 19:14 ]
Pytanko: Da się w VCDS zapisać wszystkie logowania zczytane podczas odpalania i na spokojnie je potem przeanalizować?

Aktualizacja. Poczytałem jak logować itp. Załączam logi w plikach txt i excelu, spakowane rarem. Jak widać zrobiłem następująco, włączyłem zapłon bez odpalania, po około 5 sekundach włączyłem uruchomienie silnika, po niecałych dwóch sekundach odpalił :-). Świece przez te 5 sekund nie działały bo "brak poświaty", czyli prawdą jest, że świece nie biorą udziału w uruchamianiu przy dodatniej temperaturze. Ciśnienie na listwach ładnie dochodziło do wartości oczekiwanej. Tylko dlaczego aż prawie 1,5 sekundy? To normalne na zimnym, 18 stopni? Acha, jak widać też, że rozrusznik kręci 105 - 189 obrotów, za mało? Do wymiany / regeneracji? Tak na szybko wygląda mi, że nie jest źle. Ale proszę Was doświadczonych o komentarze.
Załączniki
Logs.rar
(34.19 KiB) Pobrany 314 razy
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 06 paź 2019, 19:15

Kolegi już ci tłumaczę,
początek logu, od 5 sek masz wpis 01110000, oznacza to ze świece działają :),
Kolejna wazna rzecz obroty 147 mało,
Ciśnienie buduje ładnie od 200 barów wtrysk moze być otwarty,
Napięcie mocno spada 8,9 V, ale to w tym przypadku w miarę normalne, uruchamiasz silnik, uruchamiasz świece, to mocno wpływa na napięcie.
Na co warto zwrócić uwagę:
Napięcie przed uruchomieniem na poziomie 11,86 V, trochę mało
Napięcie po uruchomieniu 13,7 V trochę za mało, do weryfikacji multimetrem.
A tak juz na marginesie, diesla zawsze odpalam tak, zapłon czekam az zgasną kontrolki (nie tylko spirala :) ) , i kręcimy.
Kolejna rzecz, czy przy włączeniu zapłonu słychać pompę w zbiorniku? chyba nie. w PD tak miałem w CR "BMK" nie zauważyłem,

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 06 paź 2019, 19:50

Nie kojarzę czy słychać pompę. Jesli nie kojarzę to pewnie nie słychać. Jak będę jutro odpalał to posłucham. Piszesz, że świece działają ale dopiero po 5 sek, nie grzeją się od razu. Ja odpalałem zawsze jak tylko sprężnyka zgasła, zimą czekałem dłużej. I do tej pory było OK. No to najważniejsze pytanie? Bo za 2 tyg jadę w długą trasę i samochód będzie pod chmurką kilka dni a rano przymrozki być może. Co z tym wszystkim robić? Czekać aż się pogłębi? Nie sądzę, że nie odpali, ale może zamówić jakiś regenerowany alternator i wozić w bagażniku? 250 zł na allegro, używki 150 zł.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2019, 19:54 przez Wiatrak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 06 paź 2019, 19:54

Na marginesie robiłem taki zam log u siebie, ciśnienie zadane mam na poziomie 482 barów.
U ciebie jest 298 barów.
coś widzę ze u mnie tunera poniosło i to znacząco.

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 06 paź 2019, 19:56

A jaki masz tuning i dlaczego?
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 06 paź 2019, 20:02

Wiatrak pisze:Nie kojarzę czy słychać pompę. Jesli nie kojarzę to pewnie nie słychać. Jak będę jutro odpalał to posłucham. Piszesz, że świece działają ale dopiero po 5 sek, nie grzeją się od razu. Ja odpalałem zawsze jak tylko sprężnyka zgasła, zimą czekałem dłużej. I do tej pory było OK. No to najważniejsze pytanie? Bo za 2 tyg jadę w długą trasę i samochód będzie pod chmurką kilka dni a rano przymrozki być może. Co z tym wszystkim robić? Czekać aż się pogłębi? Nie sądzę, że nie odpali, ale może zamówić jakiś regenerowany alternator i wozić w bagażniku? 250 zł na allegro, używki 150 zł.
jak na moje oko dramatu nie ma, ciśnienie buduje szybko wiec jest ok, może być systłacja ze juz wtryski nie rozpylają jak nowe,
to co pisałem obroty trochę za mało, napięcie trochę za niskie.

co możesz, wymień świece, lata robią swoje, spróbuj podładować aku ale musisz mieć do tego porządny prostownik który obsłuży akumulator o pojemności 95-105 Ah,

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 06 paź 2019, 20:32

Nie wiem dlaczego niby akumulator? Jak u Ciebie napięcie wygląda? Aku ma jakieś 9 miesięcy i na prawdę jest ok. Uważasz, że go podładować? Mam taki prostownik.

[ Dodano: 2019-10-06, 20:32 ]
Wracam z garażu. Prostownik nie chce ładować. Podłączyłem go pod maskę, nie w bagażniku, pokazuje 12,3 V i nie chce ładować, zatem AKU jest OK.
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 07 paź 2019, 07:15

Kolego, widzę co jest w logach i zakładam ze może to, widzę napięcie 11,7 V, dlatego to sugeruję.
Widzę ze wolno kręci rozrusznik z logów, trudno diagnozować przez internet :).

po następne nie ładuje się akumulatora ze styków w komorze silnika, tylko bezpośrednio na klemach.

Więcej pomysłów nie mam,

[ Dodano: 2019-10-07, 07:15 ]
Wiatrak pisze:A jaki masz tuning i dlaczego?
Samochód kupiłem używany co robili poprzednicy to dopiero wychodzi teraz, po co zmieniali te mapy nie wiem. Ogólnie zamierzam wrócić do serii, i od nowa przerobić mapę, wg sensownych obliczeń.

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 07 paź 2019, 09:49

Jak pomysły się kończą oby nie skończyło się to, że jednak wtryski...
Pozdrawiam,
Waldek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 07 paź 2019, 12:14

Ciężko coś zadziałać jak nie ma się pacjenta przy sobie.
trochę też błądzisz po omacku, elektryk karze ci kilka razu zapłon zrobić ze niby przepompować układ a tam nie pompa nie działa :),
świece niby grzeją ale coś tam, akumulator nowy ale wolno kręci. to takie błądzenie po omacku. nie zrozum mnie źle.

Wiatrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
Imię: Waldek SILNIK ASB
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiatrak » 07 paź 2019, 12:42

Jestem zapisany do serwisu, ale dopiero na za tydzień wolne miejsce. Mam zostawić samochód na noc i rano będą się bawić. Oby do tego czasu wytrzymał :-) Dzisiaj jeszcze wymienię zawór zwrotny filtra paliwa, bo mam nowy, bo ze starego mi ciekło paliwo, pomimo nowego filtra paliwa. Kupiłem by mieć pod ręką kiedy stary się skończy. Po dociśnięciu jest sucho to nie wymieniałem. Ale tak czy inaczej równocześnie z tym zdarzeniem zaczęły się kłopoty z odpalaniem. Może po prostu problem jest banalny i zapowietrza się układ na długim postoju bo przez stary zawór wciągane jest powietrze? Zobaczymy. Dodatkowo samochód zostawię na noc poza garażem. Zmuszę świece do grzania i zobaczymy czy coś to zmieni.
Pozdrawiam,
Waldek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja