Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Nastawnik turbo

Silniki wysokoprężne
jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Nastawnik turbo

Post autor: jochan41 » 09 lis 2017, 10:45

Witam koledzy.Mam problem wlasnie z nastawnikiem turbo w 3.0 tdi 233KM silnik ASB.Oddalem autko do mechanika i stwierdzili ze jest spalony nastawnik turbo i dlatego auto nie mialo mocy podczas dodawania gazu.Czy ktos mial podobny problem i co moze byc powodem spalenia tego nastawnika(sterownika).Ktos cos moze mi doradzic?Pozdrawiam :)

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 09 lis 2017, 12:39

Przyczyną mogą być zapieczone łopatki turbosprężarki.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 09 lis 2017, 17:35

Tak jak kolega pisze wyjmij turbo i zobacz czy geometria nie zapieczona. Jak tak wyczyść dokładnie na błysk złóż.

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Post autor: jochan41 » 12 lis 2017, 21:48

Turbo sprawdzali jest dobre ponoc ze starosci nastawnik sie spalil.A mam pytanie bo ponoc trzeba programowac ta czesc (sterownik nastawnik) pod numer vin auta? Czy to tak jest?

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 12 lis 2017, 22:10

Ja osobiście jak wymieniłem u siebie nastawnik to nic nie programowalem pod vin. Jedyne co to ustawiłem zakres pracy za pomocą vcdsa.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 12 lis 2017, 22:32

Nastawnik się spali jak ma problem z pracą a często zabija go zapieczona geometria :)

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Post autor: jochan41 » 14 lis 2017, 20:55

Macie racje koledzy dzis mi dzwonil mechanik ze turbo trzeba wyjac bo zacina sie geometria i moze sie spalic znowu nastepny nastawnik.Wiec czekam na werdykt czy turbo do wymiany czy tylko do czyszczenia.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 15 lis 2017, 00:16

Do czyszczenia po co wymieniac ?

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Post autor: jochan41 » 16 lis 2017, 22:04

Pytanie czy turbo regenerowane jest to dobry pomysl?Czy nowe jest lepsze?Fakt ze nowe jest o wiele drozsze a regenerowane tansze.

Domin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 cze 2017, 18:13
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Domin80 » 16 lis 2017, 22:13

Miałem u siebie problem z nastawnikiem i podczas jazdy wyskakiwał mi błąd i odcinało moc.
Turbo poszło do regeneracji. Teraz wszystko działa jak należy. Gwarancja 2 lata.

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Post autor: jochan41 » 16 lis 2017, 22:41

U mnie nastawnik sie spalil i turbo nie ladowalo wcale.I mechanik powiedzial ze turbo musza wymontowac i albo wyczyscic albo wymienic lub regeneracja.I wlasnie pytam czy turbo regenerowane jest trwale czy nowe kupic?Ale jeszcze sa szanse ze czyszczenie pomoze i bedzie git <lol>

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 17 lis 2017, 06:40

U mnie wystarczyło wyczyścić styki w kostce i działa juz rok ALE wtedy czysciłem od razu turbo
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 17 lis 2017, 07:31

Jeśli twoje jest w dobrym stanie to wystarczy wyjąć rozebrać geometrie porządnie na błysk wyczyścić złożyć i bedzie ok. Turbo regenerowane na dzień dobry to śmietnik jest nigdy nie będzie sie zachowywało tak dobrze jak oryginalne i nie będzie tak trwałe.

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Post autor: jochan41 » 18 lis 2017, 17:16

Czy moze ktos sie orientuje jaki jest koszt nowego turbo do mojej A6? Wiem ze napewno nie duzy o ile sie nie myle.Bo regeneracja turbo kolo 1000zl tak mi powiedzial mechanik.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lis 2017, 17:29

Fabrycznie nowa turbina kosztuje w ASO niecałe 7 tysięcy złotych <lol> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja