Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Nastawnik albo turbo?

Silniki wysokoprężne
Ciacho14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 07 lip 2018, 20:21
Lokalizacja: Częstochowa

Nastawnik albo turbo?

Post autor: Ciacho14 » 27 sie 2020, 21:03

Witam. Mam problem z moją a6.
Co jakiś czas wyskakuje kontrolka świec żarowych i traci moc.
Po podpięciu po komputer pokazuje takie błędy
P0235-01 oraz p3348-08
Czy to wina nastawnika czy turbiny?
Co zrobic najlepiej?

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Nastawnik albo turbo?

Post autor: motogold » 28 sie 2020, 20:15

Kolego,jestem tu na Forum od 2 miesięcy i co zauważyłem,to bardzo słabo jest z pomocą w problemach z autami.każdy zadaje pytanie,często bez odpowiedzi a jeżeli ją uzyska,to już nie napisze,czy była trafna i udało się problem rozwiązać,albo jak go rozwiązał. :(
Codziennie mijam dziesiątki Audi A6 C6 i też się spodziewałem większej pomocy z tego Forum w zakresie pomocy/doradztwa.Niestety,słabo z nią :)
jestem na forum Alfy 166 i tam,na zadane pytanie masz odpowiedź w ciągu kilku godzin i są to w 99% trafne odpowiedzi.A ten samochód jest bardzo rzadko spotykany na drodze.
Odnośnie Twojego problemu,to ja się też z nim zmagam .U mnie jest końcówka 009.Nawet też założyłem temat ale z odpowiedzią raczej było kiepsko...
U mnie po zmianie na całkowicie nową turbinę w kpl.z nastawnikiem,bo to element w całości dalej występowały te błędy i auto jechało bez turbo oraz możliwości wykasowania błędu.
Pomysły i pomoc się skończyła i stanęło na oddaniu auta do serwisu Audi .Oni też już walczą z tym od blisko 2 tygodni i nie bardzo wiedzą co jest.
Ja bym obstawiał zapieczone łopatki u Ciebie.Lub też jest uszkodzony nastawnik.Jako,że wymiana wiąże się z kalibracją na turbinie tego nastawnika,to lepiej i taniej wyjdzie podjechać do serwisu turbin na jego regulacje urządzeniem do tego przeznaczonym.
W pierwszej kolejności zdejmij cięgno od zmiennej i zobacz,czy chodzi ona swobodnie.Może być przypieczona i nastawnik w trakcie przestawienia napotyka na opór i wtedy wyskakuje błąd 3348.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nastawnik albo turbo?

Post autor: konradkry77 » 29 sie 2020, 17:38

Na temat nastawnika na tym forum zostało już tyle napisane, że warto tylko przeczytać.
A jeżeli serwis przez dwa tygodnie nie dał info. Gdzie dysponują wiedzą producencka to kolego nie oczekuj ze amatorzy będą lepsi od fachowcow.
Jeżeli kolega ma vcds wystarczy podejrzeć. Wartości na nastawniki, zrobić testy

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Nastawnik albo turbo?

Post autor: motogold » 29 sie 2020, 18:34

konradkry77 pisze:
29 sie 2020, 17:38
Na temat nastawnika na tym forum zostało już tyle napisane, że warto tylko przeczytać.
A jeżeli serwis przez dwa tygodnie nie dał info. Gdzie dysponują wiedzą producencka to kolego nie oczekuj ze amatorzy będą lepsi od fachowcow.
Jeżeli kolega ma vcds wystarczy podejrzeć. Wartości na nastawniki, zrobić testy
Kolego masz racje,że dużo zapytań jest odnośnie nastawnika.Tyle,że odpowiedzi konkretnych bardzo mało lub bardzo ogólnikowe.Przeczytałem wszystkie posty tu oraz na A4 i na innych forach.Odpowiedzi,które padały,to najczęściej wymień turbo,sam nastawnik.A gdy ktoś już uporał się z tym,to najczęściej odpowiedzi czy porady jak to zrobił-już nie ma.
A z tymi "fachowcami" w Audi to też różnie bywa.To,że noszą emblemat z logiem auta o niczym nie świadczy.A dałem do nich,bo jako jedyni tutaj dysponują urządzeniem do kalibracji i kodowania (Vas,czy inne urządzenie)w moim rejonie.Ja sam swoje auta naprawiam.Mam sprzęt,wiedzę i umiejętności mechaniczne.Gorzej,jeżeli już wchodzi się w temat elektroniki.Tu niestety w swoim aucie poległem. :(

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nastawnik albo turbo?

Post autor: konradkry77 » 30 sie 2020, 08:17

W tym sterowaniu cudów nie ma.
Do nastawnika dochodzą 4 przewody zasilanie i sygnał. Sygnał idzie z ECU, więc możliwe że będzie do przelutowania .
Sam nastawnik można ustawić za pomocą vcds lub oscyloskopu. Robiłem to wielokrotnie i z powodzeniem. Nawet opisywałem w jednym z postów.

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Nastawnik albo turbo?

Post autor: motogold » 30 sie 2020, 09:47

VCDS można sprawdzić działanie,pod warunkiem,ze nie ma błędów .Może ktoś,kto dysponuje oscyloskopem i ma wiedzę,jak to zrobić,to ustawi.Podejrzewam,że ja jak i większość ludzi tego sama nie zrobi.Inni,którzy znają vcds twierdzą,że samym programem się nie da.Może też nie dysponują taką wiedzą,że można.Ja walczyłem z tym problemem około 10 dni i poległem,też dysponując najnowszym vcdsem.
W moim przypadku w serwisie ustalili jak na razie to,że swoim urządzeniem nie mogą nastawić,gdyż zakres regulacji wykracza poza urządzenie.Zmienili nowy nastawnik na inny nowy i ponoć jest ok.Jutro mam odebrać auto z serwisu.Z pewnością napiszę,co było przyczyną.Podejrzewają,że moja nowa turbina była przechowywana w złych warunkach przez 15 lat jako nowa,albo została uderzona w transporcie i coś z tym nowym nastawnikiem się zadziało,że nie można wyregulować.mimo,że była zapakowana w ori karton ze wszystkimi zaślepkami,nakrętkami i co tam jeszcze w tym zestawie powinno być.Aczkolwiek karton fabrycznych plomb nie miał.
przewody ecu-nastawnik były sprawdzane i przeze mnie jak i w serwisie i to wykluczyli.
W moim przypadku było tak,że gdy silnik pracował,to po zdjęciu wtyczki i założeniu można było błąd wykasować i normalnie auto jechało.Do zgaszenia.Na zapłonie błąd wyskakiwał i nie szło go usunąć..A wtedy można było sprawdzić w pomiarach zachowanie nastawnika i działał dobrze.Do zgaszenia.I cyrk od nowa.Niby prosta rzecz a tyle problemów można z tym mieć,że głowa mała. :)

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nastawnik albo turbo?

Post autor: konradkry77 » 30 sie 2020, 14:19

Sprzedał byś mi ten nowy uszkodzony sterownik ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga