- em ja VCDS-em i moim oczom ukazal sie owy blad w silniku.
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction z koncowka 004 - po poszukiwaniach w necie doszedlem ze prawdopodobnie nastawnik umarl.
Odwiedzilem rumunski serwis jednak byli tak pomocni ze zaoferowali mi zakup kompletnej turbiny. Po 3 tygoniach otrzymalem przesylke z polskiego serwisu z nowym nastawnikiem trzema srubkami mocujacymi i ciegnem.
Nowy nastawnik zamontowany w aucie ale nadal to samo. nie jestem w stanie go zaadoptowac. po przekreceniu kluczyka nastawnik ani drgnie. Output test nastawnika to samo zero ruchu.
Sprawdzilem skrzynke bezpiecznikow lewe podszybie w komorze silnika wszystkie bezpieczniki ok. kable tez wygladaja dobrze moze ktos moglby poradzic jak je sprawdzic miernikiem ktore przewody to sygnalowki ktore masa i plus?
Z forum sciagnalem opis skrzynek bezpiecznikow ale ni jak ma sie to do mojego auta np. bezpiecznik grzania lusterek na forum w opisach jest to bezpiecznik 9 lub 10 od strony kierowcy u mnie slot 9 jest pusty nawet nie ma tam zaciskow w ktore moglbym wlozyc bezpiecznik.
Mam auto prawie rok i powoli dochodze do wniosku ze ta c6 jest najbardziej awaryjnym autem jakie mialem.
Bardzo was prosze o jakies porady bo tu w Rumunii w rejonie w jakim jestem ciezko o dobrego fachowca a powrot na swieta na limp mode to jakas katorga.
[ Dodano: 2015-10-28, 07:24 ]
Co mogbym jeszcze dodac to posiadane autko to C6 3.0 TDI BMK 2005 VIN: WAUZZZ4F25N101368
Bardzo dziekuje za wasza pomoc
[ Dodano: 2015-10-28, 12:17 ]
Dla potomnych jak ktos chcialby wymieniac nastawnik krotki opis jak to zrobic. Calosc zajmie wam okolo 15 min. Rada lepiej robic to na zimnym silniku. Tak wiec, aby dostac sie do nastawnik nalezy najpierw zdjac oslone termiczna turbiny - wykrecamy dwie srubki torx od gory, ta z boku z prawej strony tylko wystarczy poluzowac. Gotowe oslona juz nam nie przeszkadza. teraz zdejmujemy ciegno laczace nastawnik z turbina - delikatnie podwazyc srubokretem i zchodzi bez zadnych oporow. teraz mamy dostep do srubek mocujacych nastawnik klucz oczkowy 10 mi wystarczyl. tylko by miec latwe pole manewru do odkrecenia najnizej polozonej sruby wyjalem z plastikowego uchwytu jeden wezyk bo zachaczalem go kluczem. Nastawnik montowany jest na fasolkach by moc ustawic go w odpowiedniej pozycji do turbiny by pracowalal w pelnym zakresie i osiagal polaczenia krancowe. Ja zaczolem od polozenia zblizonego do poprzedniego nastawnika no coz czy poprawnie ... Jak w koncu sie jakos z nim skomunikuje dam wam znac. generalnie wymiana to bulka z maslem jesli chodzi o czesc mechaniczna.
[ BMK 3.0 224 KM] Nastawnik (actuator) turbiny
[ BMK 3.0 224 KM] Nastawnik (actuator) turbiny
Witajcie koledzy. W paru slowach postaram sie wam opisac problem z jakim sie borykam i licze na wasze sugestie bo mi juz pomysly sie wyczerpaly. Tak wiec jadac pewnego dnia po rumunskich drogach moja C6 przelaczyla sie na limp mode. Przeskanowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Drodzy koledzy historia z nastawnikiem juz zakoczona. Samochod zostal wstawiony do zarekomendowanego serwisu( nie ASO). Nastawnik zaprogramowany , lekka korekcja polozenia. Po montazu na slepo brakowalo mu 3 mm by pracowac w pelnym zakresie. teraz najciekawsze ... Cena uslugi w przeliczeniu na pln 240 zl.