zrobili taki a nie inny naped imbusem 6 mm ten co jest po regeneracji wałka gniazdo jest o 15 mm dłuzsze a imbus ma 14 mm wiec to raczej nie ma prawa sie wyrobic przez 200 kkm
zresztą gwarancja na regenerację jest 24 miesiące
[ Dodano: 2012-12-12, 10:21 ]
oczywiście ma to sens tylko wtedy kiedy mamy silnik BRE gdzie pompa napędzana jest kołami zebatymi a nie łańcuchem
bo jesli ktoś będzie chciał odrazu zrobić łancuszek i imbus to jest dużo wiecej roboty
bo trzeba zdjąc przód przy okazji zrobić rozrzad więc koszta rosną
a tak to płacimy za zdjęcie miski olejowej i odkręcenie modułu pompy
wyjecie wałka z modułu i odesłanie go do regeneracji wazne zeby wszytsko poskladać potem dobrze.
koszta regeneracja wałka 700 zł + koszta wysyłek powiedzmy 100 zł
+ olej i filtry to max 250 zł
robocizna tego nie powinna przekroczyć 500 zł pod warunkiem ze uda sie wykręcic dwie śruby od miski olejowej i nie trzeba zdejmować skrzyni biegów, nie zawsze sie udaje tego uniknąć

ja robiłem to sam w warsztacie z ojcem i zajeło mi to w sumie ze 4 godzinki o ile wałek był na miejscu ( a ta opcja tez jest mozliwa zamawia sie wałek walek wysyłaja a potem trzeba odesłac swój i problem z głowy nie ptrzeba czekać na auto tydzień

przy wymianie na pompe z 1.9 juz nie jest tak fajnie
przydało by się wał inny kupić
rozrząd + pompa wody + paski
graty do przeróbki
rozebrac przód auta
jesli będzie potrzeba zdjąć skrzynie
nowe uszczelniacze wału
roboty znacznie wiecej więc automatycznie koszta rosną bo niby przeróbka 2 tys zł ale robota i graty dodatkowe to juz nie są w to wliczone.
oczywiscie przypominam ze sens ma to tylko przy silnikach z napedem na koła zębate
czyli BRE i pochodne
BLB to lepiej zrobic pompe od 1.9 bo i tak trzeba to zrobic i tak
