Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BLB 2.0 103 KM] Modyfikacja napędu pompy olejowej. Gdzie ?

Silniki wysokoprężne
boberek

Post autor: boberek » 12 gru 2012, 10:12

jak zobaczysz jak jest zrbiony nowy wałek to Twoje watpliwosci miną zreszta jesli seryjny wałek wytrzymuje 160 do 220 tys km to ten wytrzyma 300 kkm i raczej nie będzie to za Twojej kadencji auta, wywalenie wałkow wyrównujących i całej pompy może wiązać sie potem z gorszymi problemami oczywiście nie w każdym aucie ale zdarza sie ze auto będzie telepało, albo będzie chodził nierówno, skoro ktos wymyslił wałki wyrównujące to po to zeby były a nie ot tak sobie żeby uprzykszyć ludzią zycie

zrobili taki a nie inny naped imbusem 6 mm ten co jest po regeneracji wałka gniazdo jest o 15 mm dłuzsze a imbus ma 14 mm wiec to raczej nie ma prawa sie wyrobic przez 200 kkm

Obrazek

Obrazek

zresztą gwarancja na regenerację jest 24 miesiące

[ Dodano: 2012-12-12, 10:21 ]
oczywiście ma to sens tylko wtedy kiedy mamy silnik BRE gdzie pompa napędzana jest kołami zebatymi a nie łańcuchem

bo jesli ktoś będzie chciał odrazu zrobić łancuszek i imbus to jest dużo wiecej roboty
bo trzeba zdjąc przód przy okazji zrobić rozrzad więc koszta rosną

a tak to płacimy za zdjęcie miski olejowej i odkręcenie modułu pompy
wyjecie wałka z modułu i odesłanie go do regeneracji wazne zeby wszytsko poskladać potem dobrze.

koszta regeneracja wałka 700 zł + koszta wysyłek powiedzmy 100 zł
+ olej i filtry to max 250 zł
robocizna tego nie powinna przekroczyć 500 zł pod warunkiem ze uda sie wykręcic dwie śruby od miski olejowej i nie trzeba zdejmować skrzyni biegów, nie zawsze sie udaje tego uniknąć :) no to koszta wzrosną o 200 zł za zdemontowanie skrzyni.
ja robiłem to sam w warsztacie z ojcem i zajeło mi to w sumie ze 4 godzinki o ile wałek był na miejscu ( a ta opcja tez jest mozliwa zamawia sie wałek walek wysyłaja a potem trzeba odesłac swój i problem z głowy nie ptrzeba czekać na auto tydzień :)

przy wymianie na pompe z 1.9 juz nie jest tak fajnie
przydało by się wał inny kupić
rozrząd + pompa wody + paski
graty do przeróbki
rozebrac przód auta
jesli będzie potrzeba zdjąć skrzynie
nowe uszczelniacze wału
roboty znacznie wiecej więc automatycznie koszta rosną bo niby przeróbka 2 tys zł ale robota i graty dodatkowe to juz nie są w to wliczone.

oczywiscie przypominam ze sens ma to tylko przy silnikach z napedem na koła zębate
czyli BRE i pochodne

BLB to lepiej zrobic pompe od 1.9 bo i tak trzeba to zrobic i tak :)

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 13 gru 2015, 13:58

Koledzy w C6 od któego roku wkładami common rail?? wtedy pompa już jest na zębatkach wymienić trzeba tylko imbus na 100mm.

Są nawet aukcje na allegro
http://allegro.pl/pompa-oleju-olejowa-m ... 65496.html

POMPA OLEJU OLEJOWA MODUŁ KPL AUDI A4 A6 2.0TDI

AUDI:
A4 A6

Ĺ KODA:
SUPERB

VW:
PASSAT B6

kody wadliwych silników:

BMA, BKP, BMP, BHW, ALT, BLX, BVX, BLY, BVZ ,BLR, BVY, AXX, BWA, BPY, BLB, BPW, BNA, BRE, BRF, BVG, BPJ



Można nawet wykrecic i wyslac jak ktoś ma daleko

Na forum a4 jest szeroko opisany ten problem tam Cr jest od 10/2009r w a4 B8
Załączniki
walki2.jpg
walki2.jpg (7.18 KiB) Przejrzano 3855 razy
Ostatnio zmieniony 14 gru 2015, 23:36 przez Wawryn, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

jarek01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: śląsk

Post autor: jarek01 » 02 sty 2016, 12:47

Wawryn pisze:Koledzy w C6 od któego roku wkładami common rail?? wtedy pompa już jest na zębatkach wymienić trzeba tylko imbus na 100mm.

Są nawet aukcje na allegro
http://allegro.pl/pompa-oleju-olejowa-m ... 65496.html

POMPA OLEJU OLEJOWA MODUŁ KPL AUDI A4 A6 2.0TDI

AUDI:
A4 A6

Ĺ KODA:
SUPERB

VW:
PASSAT B6

kody wadliwych silników:

BMA, BKP, BMP, BHW, ALT, BLX, BVX, BLY, BVZ ,BLR, BVY, AXX, BWA, BPY, BLB, BPW, BNA, BRE, BRF, BVG, BPJ



Można nawet wykrecic i wyslac jak ktoś ma daleko

Na forum a4 jest szeroko opisany ten problem tam Cr jest od 10/2009r w a4 B8


[ Dodano: 2016-01-02, 12:47 ]
kolego Wawryn jesteś trochę w błędzie, a6 c6 od modelu 2007r wszystkie pompy oleju napędzane zębatkami, moja a6 silnik BRF od nowości zębatki, robiłem tylko regeneracje na długi zabierak
jarek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl