Panowie chciałbym zgłębić temat i poznać wasze zdania na temat wymiany oleju i metod w silniku.
- czy tradycyjna metoda przez korek spustowy
- czy odsysanie przez bagnet
Mam troche upierdliwy problem u siebie przy każdej wymianie oleju w aso z pod kora kapie olej (nowy korek i alu uszczelka) za każdym razem
i tak już od kilku lat.
Wracam do aso z reklamacją i odsysają olej wymieniają podkładkę na miedzianą i jest git.
Stąd tez pytanie czy nie lepiej odsysać olej przez bagnet?
Ciekawi mnie jak zaleca wymianę instrukcja servisowa.
Temat czysto edukacyjny do dyskusji i pozyskania wiedzy.
Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
Ostatnio zmieniony 17 lip 2020, 14:02 przez idek, łącznie zmieniany 1 raz.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
Co to za kombinacja, przez bagnet? Spuszczasz normalnie, zaopatrz się w nową uszczelkę przed wymianą i działaj. Jak masz sfatygowany korek (być może), to również kup nowy. Parę złotych, np. w każdym Autolandzie. Po co kombinacje typu: jak zjeść zupę widelcem?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
odciągając przez bagnet nie zciagniesz całego oleju
Możliwe ze miska lekko dostała i jest problem z płaszczyzną i/lub z gwintem
Ale ASO powinno dać tutaj rekomendacje co działać
Możliwe ze miska lekko dostała i jest problem z płaszczyzną i/lub z gwintem
Ale ASO powinno dać tutaj rekomendacje co działać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
Re: Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
Proszę przeczytaj z zrozumieniem.jankes1878 pisze: ↑17 lip 2020, 10:52Co to za kombinacja, przez bagnet? Spuszczasz normalnie, zaopatrz się w nową uszczelkę przed wymianą i działaj. Jak masz sfatygowany korek (być może), to również kup nowy. Parę złotych, np. w każdym Autolandzie. Po co kombinacje typu: jak zjeść zupę widelcem?
ASO w polsce spuszcza mi przez korek wymieniając przy tym korek i uszczelkę(aluminiowa) na nową.
Po zagrzaniu oleju zaczyna kapać z pod korka, następnie odsysają olej przez bagnet wykręcają korek (wycieknie dosłownie kilka kropel) i zakładają ten sam korek tylko uszczelkę (miedzianą taką o przekroju okrągłym która się ściska). I już jest dobrze. I tak już cztery razy.
Natomiast w niemczech w ASO w Nurynerdze wymieniali mi olej wysysając go.
Z tąd też moja ciekawość w końcu po coś te urządzenia ktoś wymyślił.
Wolę i lubię sie dokształcać niż gdybać czy filozofować.
A może ktoś sprawdzić co na to mówi servisowa instrukcja...
Dodano po 6 minutach 38 sekundach:
Też tak myślałem że nie wyssie się wszystkiego dopóki nie zobaczyłem na własne oczy że po odkręceniu korka kapneło kilka kropel.konradkry77 pisze: ↑17 lip 2020, 11:16odciągając przez bagnet nie zciagniesz całego oleju
Możliwe ze miska lekko dostała i jest problem z płaszczyzną i/lub z gwintem
Ale ASO powinno dać tutaj rekomendacje co działać
ASO rekomenduje wymianę miski, lecz w ramach rękojmi wysysa i wymienia podkładkę, dziwi mnie że odrazu nie zakładają tej uszczelki miedzianej skoro ona w tym przypadku zdaje egzamin. Myślę że gwint w misce jest być może "przeciągnięty".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
Moze gniazdo w misce jest wyrobione i mniej plastyczna uszczelka nie jest w stanie tego uszczelnić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
Re: Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
Wszystko możliwe. To dla mnie nie jest jakimś wielkim problemem skończy się pewnie na wymianie miski i problem zniknie.Nikostratus pisze: ↑17 lip 2020, 14:50Moze gniazdo w misce jest wyrobione i mniej plastyczna uszczelka nie jest w stanie tego uszczelnić.
Bardziej zależy mi na waszych opiniach co do metod odsysania i co mowi servisówka skoro w ASO raz spuszczają raz odsysają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
Coś musi być z miską, bądź korkiem, dla ciekawości napiszę, że w Audi 80 wymieniałem olej przez 10 lat, zawsze sam i nigdy nie wymieniałem podkładki pod śrubą, zawsze było suchutko. Dokręcać trzeba z głową, nie dociągać na siłę. W A6 robiłem już 3 wymiany i ani myślę o wymianie podkładki
.

- brutus7
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
- Imię: Roman
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Boleslawiec
Re: Metoda wymiany oleju w silniku - zalety, wady
Witam siema.
Podpinam sie pod temat. Bo kiedys jeździłem do ASO 3razy na wymiane oleju w de. I musze powiedziec żf nigdy juz więcej.
Po 1wsze zalane bylo zawsze powyzej maxa i nigdy nie pokazywalo ciut ponizej na mmi. W końcu sam wymieniłem i szok!!!! 5.2 litra wylecialo a mialo byc max 4.7 l!!! Oni maja chybadziesz byle zalac i nastepny. Po 2 śruba była nieruszana od fabryki
!!
A więc lepiej samemu bo by mi zniszczyli tym przelaniem DPF a i taki by byl final z tego.
Ostatnio zrobiłem płukanie silnika olejem starymi zlewkami jak w tym video i efekt był bomba!
Więc lepiej samemu to zrobić!
https://m.youtube.com/watch?v=xsfjt37b4iY
Podpinam sie pod temat. Bo kiedys jeździłem do ASO 3razy na wymiane oleju w de. I musze powiedziec żf nigdy juz więcej.



A więc lepiej samemu bo by mi zniszczyli tym przelaniem DPF a i taki by byl final z tego.
Ostatnio zrobiłem płukanie silnika olejem starymi zlewkami jak w tym video i efekt był bomba!

Więc lepiej samemu to zrobić!
https://m.youtube.com/watch?v=xsfjt37b4iY