[ BMK 3.0 224 KM] Mały wyciek na silniku 3.0tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
[ BMK 3.0 224 KM] Mały wyciek na silniku 3.0tdi
Witam
Zauważyłem mały wyciek na silniku zbier mi sie olej (widać go w okolicach filtra oleju)
Chcęc to wyeliminować, i teraz pytanie, czy ktos juz miał podobnie i rozbierał to wszystko.
Z tego co widze to trzeba porozłaczac wszystki kable, przewody które sa na górze silnika.
Z informacji które udałomi sie uzyskać to wyciek moze być zarówno z filtra oleju, gdzieś na
połaczeniu obudowy filtra z blokiem silnika, albo cieknie spod chłodniczki oleju także zamontowanej na silniku.
Prosze o jakieś rady , wskazówki.
z góry dzieki
pozdrawiam
Zauważyłem mały wyciek na silniku zbier mi sie olej (widać go w okolicach filtra oleju)
Chcęc to wyeliminować, i teraz pytanie, czy ktos juz miał podobnie i rozbierał to wszystko.
Z tego co widze to trzeba porozłaczac wszystki kable, przewody które sa na górze silnika.
Z informacji które udałomi sie uzyskać to wyciek moze być zarówno z filtra oleju, gdzieś na
połaczeniu obudowy filtra z blokiem silnika, albo cieknie spod chłodniczki oleju także zamontowanej na silniku.
Prosze o jakieś rady , wskazówki.
z góry dzieki
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lip 2018, 12:09 przez Jarecki001, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
[ BMK 3.0 224 KM]
witam
Wiem i powoli podchodze do tematu rozbierania.Czekam tylko jescze 2 tygodnie na urlop, bo mechanik zażyczył sobie 1000 pln za tą robotę
.A z tego co widzę to nie jest fizyka kwantowa.
Ale jak zawsze sa rózne myki, które poznajemy robiac przy aucie, dlatego moje pytanie czy może ktos to juz rozbierał (górę) i na co zwrócić szczególna uwage zeby czegoś nie spaprać.
Acha, czy ktos ma wiedze jakie uszczelnienia tam sa potrzebne, moze są całe zestawy uszczelnień na góre silnika ?
prosze o info
pozdrawiam
Wiem i powoli podchodze do tematu rozbierania.Czekam tylko jescze 2 tygodnie na urlop, bo mechanik zażyczył sobie 1000 pln za tą robotę

Ale jak zawsze sa rózne myki, które poznajemy robiac przy aucie, dlatego moje pytanie czy może ktos to juz rozbierał (górę) i na co zwrócić szczególna uwage zeby czegoś nie spaprać.
Acha, czy ktos ma wiedze jakie uszczelnienia tam sa potrzebne, moze są całe zestawy uszczelnień na góre silnika ?
prosze o info
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W ASO dostępny jest zestaw uszczelek pod obudowę filtra oraz odmę - 057 198 405 B, a pod chłodnicę oleju trzeba dokupić osobno trzy uszczelki: 2x 057 115 446 A + 059 115 446 A. Chyba, że cieknie jeszcze niżej, czyli pod podstawą filtra, to wtedy potrzebna jest jeszcze uszczelka 059 115 441 K. Wydaje mi się, że wszystko jest dostępne tylko w ASO
.
Znalazłem wątek, w którym mniej więcej jest pokazane wszystko. Koleś przy okazji wymieniał zbiorniczek płynu chłodzącego
.
https://www.drive2.ru/l/459983989088723296/
[ Dodano: 2018-07-03, 12:26 ]
Oczywiście od razu warto wymienić filtr oleju
.
Z racji tego, że trzeba ściągać dolot, to wymień też uszczelki: 059 145 625 + 059 145 215 A + 059 145 723.
Wydaje mi się, że podałem wszystkie potrzebne numery
.

Znalazłem wątek, w którym mniej więcej jest pokazane wszystko. Koleś przy okazji wymieniał zbiorniczek płynu chłodzącego

https://www.drive2.ru/l/459983989088723296/
[ Dodano: 2018-07-03, 12:26 ]
Oczywiście od razu warto wymienić filtr oleju

Z racji tego, że trzeba ściągać dolot, to wymień też uszczelki: 059 145 625 + 059 145 215 A + 059 145 723.
Wydaje mi się, że podałem wszystkie potrzebne numery
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Z tego co widzę na zdjęciach (podany link) , nie jest to jakis wielki problem.
A ja poprostu mam dośc mechanika.
Juz tak na bezczelnego jadą, za wymiane paska wielorowkowego plus jedna rolka policzył sobie
500 pln
A za usunięcie tych wycieków, mechanik policzył sobie 1000 plus częsci.
Bede robił u mechaników tylko to co nie dam rady sam zrobić.
Ja jestem mechanikiem po zawodówce, jednak nie pracuje w zawodzie , bo zrobiłem studia jako informatyk, i pracuje w zawodzie informatyka.
Ale to czego w szkole "samochodowej" nauczyli to pamiętam
I jestem przekonany, że przy odpowiedniej ostrozności i dokładności mozna takie uszczelnienie samemu wymienić
pozdrawiam
[ Dodano: 2018-07-03, 12:44 ]
I pomimo że tu znaków nie ma, to zawsze samemu mozna takowe zrobić przed zdemontowaniem.
Paliwo w układ powinno zostać dostarczone przez pompę elektrycznę znajdujace sie w zbiorniku, a odpowietrzenie, to juz nie jest skomplikowana sprawa, sa odpowietrzniki w układzie.
A ja poprostu mam dośc mechanika.
Juz tak na bezczelnego jadą, za wymiane paska wielorowkowego plus jedna rolka policzył sobie
500 pln

A za usunięcie tych wycieków, mechanik policzył sobie 1000 plus częsci.
Bede robił u mechaników tylko to co nie dam rady sam zrobić.
Ja jestem mechanikiem po zawodówce, jednak nie pracuje w zawodzie , bo zrobiłem studia jako informatyk, i pracuje w zawodzie informatyka.
Ale to czego w szkole "samochodowej" nauczyli to pamiętam

I jestem przekonany, że przy odpowiedniej ostrozności i dokładności mozna takie uszczelnienie samemu wymienić
pozdrawiam
[ Dodano: 2018-07-03, 12:44 ]
Nie jestem pewnien, czy do odpowietrzenia układu paliwowego potrzeny jest komputer, być może. ale z tego co pamietam układy paliwowe ustawia sie na znaki jezeli takowe wystepują i ma znaczenie ustawienie pompy wysokiego ciśnienia względem innych elementów.mat1324 pisze:Na pewno chcesz to robić?
[ Dodano: 2018-07-03, 12:34 ]
Trzeba wyciągać pompę wysokiego ciśnienia, więc potrzebujesz komputer, aby porządnie odpowietrzyć cały układ, bo nawet nie odpalisz potem auta.
I pomimo że tu znaków nie ma, to zawsze samemu mozna takowe zrobić przed zdemontowaniem.
Paliwo w układ powinno zostać dostarczone przez pompę elektrycznę znajdujace sie w zbiorniku, a odpowietrzenie, to juz nie jest skomplikowana sprawa, sa odpowietrzniki w układzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
W tym nie, w silnikach tej generacji to nie.
Ale napewno jest to do ogarnięcia, przeciez mechanicy to nie Albert Einstein.
Raczej Donald Trump, bo dobrze kase liczą, dla nas niestety.
Bo czy policzenie 1000 pln plus koszt czesci , w tym przypadku to nie jest zdzierstwo
A jak znam życie to za 1000, zaraz zrobi sie 1500 albo i 2000 plus czesci.
Ale napewno jest to do ogarnięcia, przeciez mechanicy to nie Albert Einstein.
Raczej Donald Trump, bo dobrze kase liczą, dla nas niestety.
Bo czy policzenie 1000 pln plus koszt czesci , w tym przypadku to nie jest zdzierstwo

A jak znam życie to za 1000, zaraz zrobi sie 1500 albo i 2000 plus czesci.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Ja mam nadzieje ze wyciek jest albo spod obudowy filtra oleju, albo spod chłodniczki oleju, a do ich demontażu chyba nie trzeba ruszać pompy wysokiego ciśnienia.
[ Dodano: 2018-07-03, 14:08 ]
Wiem ze jak sie zmienia pompę wysokiego cisnienia to trzeba uzyc programu.
Ale w moim przypadku być moze bedzie tylko jej odłaczenie a nastepnie po wymianie
uszczelnień gdzie cieknie olej, wraca ta sama pompa.
Ja wiem ze nowoczesne samochody, jak wymienia sie jakis komponent to czesto go trzeba "przyuczyć" do reszty w aucie, no ale tu bedzie ta sama pompa.
[ Dodano: 2018-07-03, 14:08 ]
Wiem ze jak sie zmienia pompę wysokiego cisnienia to trzeba uzyc programu.
Ale w moim przypadku być moze bedzie tylko jej odłaczenie a nastepnie po wymianie
uszczelnień gdzie cieknie olej, wraca ta sama pompa.
Ja wiem ze nowoczesne samochody, jak wymienia sie jakis komponent to czesto go trzeba "przyuczyć" do reszty w aucie, no ale tu bedzie ta sama pompa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tam są wszędzie rurki metalowe, więc bez ich demontażu nie wyciągniesz pompy, a po drugie musisz też odkręcić rurki paliwowe od pompy do listw CR, ponieważ nie wyciągniesz kolektora. Zresztą jak zaczniesz wszystko rozkręcać, to zobaczysz
.
Jak wymieniałem pasek od pompy, to musiałem demontować kolektor, bo nie można było się dostać do rolki, więc byłem zmuszony odkręcić rurki paliwowe. Nawet nie próbowałem odpalać na zapowietrzonym układzie, tylko od razu podłączyłem VCDSa i trzykrotnie odpowietrzyłem. Nawet wtedy ciężej odpalał silnik. Z tego co kojarzę, to przez kilka sekund miałem dodatkowo poluzowaną nakrętkę przy jednej rurce, aby reszta powietrza szybciej uciekła.
[ Dodano: 2018-07-03, 14:17 ]
Adaptacja, czyli przyuczanie nie ma nic do tego
.

Jak wymieniałem pasek od pompy, to musiałem demontować kolektor, bo nie można było się dostać do rolki, więc byłem zmuszony odkręcić rurki paliwowe. Nawet nie próbowałem odpalać na zapowietrzonym układzie, tylko od razu podłączyłem VCDSa i trzykrotnie odpowietrzyłem. Nawet wtedy ciężej odpalał silnik. Z tego co kojarzę, to przez kilka sekund miałem dodatkowo poluzowaną nakrętkę przy jednej rurce, aby reszta powietrza szybciej uciekła.
[ Dodano: 2018-07-03, 14:17 ]
Adaptacja, czyli przyuczanie nie ma nic do tego

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
ok, jasne
Ale powiedz co trzeba ustawic komputrem po zamontowaniu tej samej pompy ?
ja uzywam Vag Can Professional.
Ale powiedz co trzeba ustawic komputrem po zamontowaniu tej samej pompy ?
ja uzywam Vag Can Professional.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2018, 14:22 przez Jarecki001, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt: