[ BLB 2.0 140 KM] Lokalizacja i wymiana czujnika wału G28
[ BLB 2.0 140 KM] Lokalizacja i wymiana czujnika wału G28
Witam kolegów i koleżanki z forum.
Mam problem z mim A6 C6 BLB 2.0TDi.
Auto na ciepłym silniku podczas jazdy gaśnie po podpięciu do VCDS-a wyskakuje mi błąd czujnika wału korbowego g28. Więc wszystko by się zgadzało, że jego najlepsze czasy dobiegły końca.
Chciałbym samemu wymienić dany element ale patrząc od góry silnika nie mogę go namierzyć.
Pytanie do was o lokalizacje czujnika i czy bez kanału się obejdzie.
Może ktoś z was samemu wymieniał owy czujnik i pomoże mi z tym tematem oraz może znacie nr. katalogowy abym mógł zamówić nowy albo ktoś wie gdzie w Warszawie od ręki dostanę.
Chciałem oddać auto do mechanika ale gdzie nie zadzwonię to czas oczekiwania ok tygodnia.
A auto potrzebne mi jest do pracy.
Z góry wszystkim dziękuje za pomoc.
Mam problem z mim A6 C6 BLB 2.0TDi.
Auto na ciepłym silniku podczas jazdy gaśnie po podpięciu do VCDS-a wyskakuje mi błąd czujnika wału korbowego g28. Więc wszystko by się zgadzało, że jego najlepsze czasy dobiegły końca.
Chciałbym samemu wymienić dany element ale patrząc od góry silnika nie mogę go namierzyć.
Pytanie do was o lokalizacje czujnika i czy bez kanału się obejdzie.
Może ktoś z was samemu wymieniał owy czujnik i pomoże mi z tym tematem oraz może znacie nr. katalogowy abym mógł zamówić nowy albo ktoś wie gdzie w Warszawie od ręki dostanę.
Chciałem oddać auto do mechanika ale gdzie nie zadzwonię to czas oczekiwania ok tygodnia.
A auto potrzebne mi jest do pracy.
Z góry wszystkim dziękuje za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Za chwile poszukam Ci numeru części oraz podrzucę instrukcje wymiany
.
[ Dodano: 2017-02-05, 14:12 ]
Numer części (nadajnik impulsów wału korbowego):
» 036 906 433 A - wycofano 01/10/2008;
» 036 906 433 E - aktualny numer, koszt w ASO ok. 275 zł;
» BOSCH 0 986 280 421 - zamiennik.
Instrukcja wymiany: << link >>.
Według instrukcji trzeba zdemontować wspornik filtra oleju (część nad chłodnicą oleju). Możliwe, że jest dostęp do wyjęcia tego czujnika bez demontażu wspornika. Może uda się też odkręcić czujnik i go wyjąć, a dopiero później zdjąć z niego wtyczkę
. W razie czego mogę podesłać też instrukcje zdemontowania tego wspornika
.

[ Dodano: 2017-02-05, 14:12 ]
Numer części (nadajnik impulsów wału korbowego):
» 036 906 433 A - wycofano 01/10/2008;
» 036 906 433 E - aktualny numer, koszt w ASO ok. 275 zł;
» BOSCH 0 986 280 421 - zamiennik.
Instrukcja wymiany: << link >>.
Według instrukcji trzeba zdemontować wspornik filtra oleju (część nad chłodnicą oleju). Możliwe, że jest dostęp do wyjęcia tego czujnika bez demontażu wspornika. Może uda się też odkręcić czujnik i go wyjąć, a dopiero później zdjąć z niego wtyczkę


mat1324 dzięki wielkie za pomoc!
Tak właśnie myślałem, że trzeba będzie się pozbyć wspornik filtra oleju bo znalazłem kabelek od czujnika i ślad mi się kończył pod filtrem.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:11 ]
Pozdrawiam.
Tak właśnie myślałem, że trzeba będzie się pozbyć wspornik filtra oleju bo znalazłem kabelek od czujnika i ślad mi się kończył pod filtrem.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:11 ]
mat1324 jak możesz to podeślij jeszcze manuala na demontaż tego wspornika będę mieć mniej dłubaniny podejrzewam. I będzie dla potomnych wszystko krok po kroku.mat1324 pisze:Za chwile poszukam Ci numeru części oraz podrzucę instrukcje wymiany.
[ Dodano: 2017-02-05, 14:12 ]
Numer części (nadajnik impulsów wału korbowego):
» 036 906 433 A - wycofano 01/10/2008;
» 036 906 433 E - aktualny numer, koszt w ASO ok. 275 zł;
» BOSCH 0 986 280 421 - zamiennik.
Instrukcja wymiany: << link >>.
Według instrukcji trzeba zdemontować wspornik filtra oleju (część nad chłodnicą oleju). Możliwe, że jest dostęp do wyjęcia tego czujnika bez demontażu wspornika. Może uda się też odkręcić czujnik i go wyjąć, a dopiero później zdjąć z niego wtyczkę. W razie czego mogę podesłać też instrukcje zdemontowania tego wspornika
.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Instrukcje:
» wspornik filtra oleju,
» płyn chłodzący.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:37 ]
W razie czego mogę podesłać brakujące instrukcje, ponieważ możliwe, że coś brakuje, bo nie czytałem całości
.
» wspornik filtra oleju,
» płyn chłodzący.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:37 ]
W razie czego mogę podesłać brakujące instrukcje, ponieważ możliwe, że coś brakuje, bo nie czytałem całości

mat1324 pisze:Instrukcje:
» wspornik filtra oleju,
» płyn chłodzący.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:37 ]
W razie czego mogę podesłać brakujące instrukcje, ponieważ możliwe, że coś brakuje, bo nie czytałem całości.
Dzięki!
[ Dodano: 2017-02-08, 20:50 ]
Czujnik wymieniony.
Niestety nie da się podejść inaczej jak ściągając podstawę filtra oleju, nie idzie podejść do śruby trzymającej czujnik i wymienić go bezinwazyjnie.
Więc aby wymienić czujnik g28 (czujnik prędkości wału korbowego) należy spuścić olej, płyn chłodzący oraz ściągnąć filtr olejowy wraz z podstawą.
Samemu w skromnych warunkach udało mi się to zrobić w ok 3 godz.
Dzięki mat1324 za manuala poszło szybciej.