kotrolka silnika- uszkodzoy silnik klapy w kolektorze ssącym
kotrolka silnika- uszkodzoy silnik klapy w kolektorze ssącym
witam. serwis podłączył kompa odczytali taki błąd (silnik klapy w kolektorze ssącym zwarcie z masą i zaraz kolejny ten sam opis tylko już było uszkodzenie )i powiedzieli że mogą naprawić za jedyne 5 tyś. zł. od czego teraz zacząć może czyszczenie, gdzie to ustrojstwo sie znajduje? może już ktoś rozbierał i ma jakieś fotki. pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 mar 2012, 15:49
- Lokalizacja: Chocicza
Kolego jak zdejmiesz pokrywę silnika to widać czarny plastikowy kolektor po jednym na głowicę podejrzewam że problemem nie jest silniczek tylko luz na osi klapek kolektora ja sprawdzałem w ten sposób że zamieniłem silniczki prawy z lewym są te same tylko założone odwrotnie i sprawdz czy błąd będzie na tym samym kolektorze czy pojawi się na drugim jak będziesz zamieniał silniczki sprawdz czy jest wyczuwalny luz na osi klapek jak jest luz to wystarczy wymontować i założyć zestaw naprawczy dostępny na allegro montaż jest prosty opisywany już na forum życzę mało kosztownej naprawy serwis to tylko wymienicze podzespołów nie starają się zlokalizować usterki tylko wymieniają cały komplet wtedy napewno się uda a klient za ich niewidzę i tak zapłaci jakbyś miał jakieś problemy pisz na priv jak dam radę chętnie pomogę pozdrawiam
Dariusz
błąd V 157
czy błąd V157 silnik klapy kolektora ssącego, to jest zawór EGR , przypone ze mam silnik 2.0 tdi BRF 136 km
klapy kolektora ssącego
witam odgrzebuje temat gdyż w dalszym ciągu nie uporałem się z tymi klapami i palącym się czekiem. mam silnik 2 l. tdi BRF zauważyłem przy włączonym zapłonie że jak wkładam wtyczke do tej przepustnicy to zamyka się i otwiera , ale zauważyłem że piszczy ten dalszy zawór chyba egr. jak wyjme wtyczke to cisza, wkładam wtyczke to piszczy, czy to tak ma być czy może to ten egr jest do czyszczenia lub wymiany