Witam
Tak jak w temacie nie wiem czy to już problem ale chcę zasięgnąć opinii. Mianowicie auto kopci na wolnych obrotach, nie jest to jakieś duże kopcenie a delikatnie od czasu do czasu puści dymka. Auto kupiłem nie dawno i wcześniej tego nie zauważyłem także nie umiem powiedzieć czy tak było czy nie w każdym razie usunąłem DPF i wtedy zauważyłem kopcenie, dym jest bardzo jasnego koloru i tak naprawdę widać go ewentualnie na tle auta. DPF został usunięty poprzez wstawienie katalizatora i modyfikację oprogramowania.
Palię się jednak CHECK ponieważ uszkodzony jest jeden ze sterowników przy kolektorze, czy to może być powodem kopcenia bo z tego co wiem to ten sterownik odpowiada za przepustnicę i zle otwarta przepustnica to zła mieszanka co może powodować kopcenie. Auto kopci tylko na wolnych obrotach w trakcie jazdy wcisnąłem gaz do końca i nic, za mną czysto.
Czekam na jakieś podpowiedzi.
[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Miksol nie pomoże. To przez wywalony DPF. Spróbuj jeszcze raz przeprogramować go i wymień ten sterownik.
Identycznie zachowywał się nam Mercedes Sprinter po wywaleniu DPFu, mechanicy którzy to robili nie umieli ogarnąć potem programowania.
Identycznie zachowywał się nam Mercedes Sprinter po wywaleniu DPFu, mechanicy którzy to robili nie umieli ogarnąć potem programowania.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 22:36 przez Audi A6 Warsztat, łącznie zmieniany 1 raz.
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
Mechanik który wymieniał dpf mówi, ze to kopcenie jest z przyczyny tego uszkodzonego sterownika, wymienie ten sterownik i zobaczymy będę pisał na bieżąco co i jak.
[ Dodano: 2013-08-29, 15:08 ]
Witam ponownie, jestem świeżo po wymianę nastawnika klap kolektora od strony pasażera, jednak kopcenie nie zniknęło. Podłączyłem VCDSA na pierwszym wtrysku pokazuje 0001 także coś się zaczyna dziać reszta wtrysków na zero.
Czy taka wartość może już przyczynić się do kopcenia?
[ Dodano: 2013-08-29, 15:08 ]
Witam ponownie, jestem świeżo po wymianę nastawnika klap kolektora od strony pasażera, jednak kopcenie nie zniknęło. Podłączyłem VCDSA na pierwszym wtrysku pokazuje 0001 także coś się zaczyna dziać reszta wtrysków na zero.
Czy taka wartość może już przyczynić się do kopcenia?