Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach.

Silniki wysokoprężne
a6c6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:14
Lokalizacja: Łódz

[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach.

Post autor: a6c6 » 21 sie 2013, 20:46

Witam

Tak jak w temacie nie wiem czy to już problem ale chcę zasięgnąć opinii. Mianowicie auto kopci na wolnych obrotach, nie jest to jakieś duże kopcenie a delikatnie od czasu do czasu puści dymka. Auto kupiłem nie dawno i wcześniej tego nie zauważyłem także nie umiem powiedzieć czy tak było czy nie w każdym razie usunąłem DPF i wtedy zauważyłem kopcenie, dym jest bardzo jasnego koloru i tak naprawdę widać go ewentualnie na tle auta. DPF został usunięty poprzez wstawienie katalizatora i modyfikację oprogramowania.
Palię się jednak CHECK ponieważ uszkodzony jest jeden ze sterowników przy kolektorze, czy to może być powodem kopcenia bo z tego co wiem to ten sterownik odpowiada za przepustnicę i zle otwarta przepustnica to zła mieszanka co może powodować kopcenie. Auto kopci tylko na wolnych obrotach w trakcie jazdy wcisnąłem gaz do końca i nic, za mną czysto.

Czekam na jakieś podpowiedzi.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 21 sie 2013, 21:45

kolor na wolnych jest biały jak tak to mogą lać wtryski

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 21 sie 2013, 21:50

A przed usunięciem dpf również kopcił? Kopci zawsze nie zależnie od temp?

a6c6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: a6c6 » 21 sie 2013, 22:14

Kolor dymu jasny biały, chce wlać litr miksolu i zobaczę. Kopci nie zależnie od temperatury.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 21 sie 2013, 22:19

Miksol nie pomoże. To przez wywalony DPF. Spróbuj jeszcze raz przeprogramować go i wymień ten sterownik.
Identycznie zachowywał się nam Mercedes Sprinter po wywaleniu DPFu, mechanicy którzy to robili nie umieli ogarnąć potem programowania.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 22:36 przez Audi A6 Warsztat, łącznie zmieniany 1 raz.
Warsztat, naprawy Audi A6.

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 21 sie 2013, 22:31

kto usuwał dpf może jest zle usunięty albo wtryski

a6c6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: a6c6 » 22 sie 2013, 09:05

Mechanik który wymieniał dpf mówi, ze to kopcenie jest z przyczyny tego uszkodzonego sterownika, wymienie ten sterownik i zobaczymy będę pisał na bieżąco co i jak.

[ Dodano: 2013-08-29, 15:08 ]
Witam ponownie, jestem świeżo po wymianę nastawnika klap kolektora od strony pasażera, jednak kopcenie nie zniknęło. Podłączyłem VCDSA na pierwszym wtrysku pokazuje 0001 także coś się zaczyna dziać reszta wtrysków na zero.
Czy taka wartość może już przyczynić się do kopcenia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl