Witam , proszę o informacje jaka jest kolejność kodowania tzn. jaka grupa do którego cylindra ?
Patrząc z góry na silnik :
tył auta
3--6
2--5
1--4
przód auta
...grupy: wg. VCDS :
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6
czy 1 to jest 71 ? , 6 to 76 itd. czy fizycznie w innej kolejności liczy się grupy
oraz jaka jest procedura adaptacji klap w kolektorach > ?
Pozdrawiam
[ BPP 2.7 179 KM] Kodowanie\Adaptacja wtrysków oraz klap ..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 567
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Rozpiskę cylindrów masz ok. Dodam jeszcze, że rząd 1 (Bank 1) jest tam gdzie cylindry 1-3 (strona pasażera) a rząd 2 (Bank 2) po przeciwnej. Czasy korekcji mierzy się w blokach wartości mierzonych na kanałach 72-77 i po kolei oznaczają one 72-cylinder 1, 73-cylinder 2 itd. i podobnie adaptację robi się w kanałach 71-76 o kolejność cylindrów tak jak piszesz.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 567
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Korekcje dawki w blokach 13 i 14 masz dobre. Widełki są instrukcyjnie +/- 2,8mg, tak na prawdę dopóki wartość nie przekracza 1,5 nie ma co panikować. Ja przy nowych wtryskach (przejechane na nich 30 tys. km) mam od -0,14 do 0,33.
Czas korekcji w blokach 72-77 na pierwszej pozycji nie może przekraczać wartości minus 45 (przykład - 60ms) a na drugiej minus 15 (przykład - 25ms), chociaż w ASO na drugiej pozycji dla silnika BMK podawali wartość graniczną -20. Jeżeli masz wszędzie wartości 0 to widocznie jeszcze ich sobie nie przeliczył. Tak jak inspekcja olejowa wskakuje po ok. 500 km, tak korekty długoterminowe mogą wskoczyć dopiero po 1000 km, tak że poczekaj jeszcze trochę.
Nie zauważyłem wcześniej pytania o adaptację klap.
Jeżeli nie masz takich procedur to mam tu jakąś ściągawkę:
044 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy klapa banku 1
1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C
2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik
3) Uruchom podstawowe ustawienia
4) Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi sterownika
(Pedały muszą być wciśnięty)
5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok. 2800 rpm
Knote:
Bank 1 Kolektor klapy wlotowe są teraz na przemian
otwierane i zamykane w okresach.
Dane techniczne z "klapa otwarta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka otwarta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku 1 klapa zwrotna: 3 ... 7%
Dane techniczne z "klapa zamknięta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka zamknięta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku 1 klapa zwrotna: 93 ... 97%
Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg / skok
055 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy klapa banku 2
1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C
2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik
3) Uruchom podstawowe ustawienia
4) Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi sterownika
(Pedały muszą być wciśnięty)
5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok. 2800 rpm
Knote:
Bank 2 klapki kolektora dolotowe są teraz na przemian
otwierane i zamykane w okresach.
Dane techniczne z "klapa otwarta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka otwarta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku klapa 2 komentarzy: 3 ... 7%
Dane techniczne z "klapa zamknięta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka zamknięta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku klapa 2 zwrotne: 93 ... 97%
Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg / skok
Czas korekcji w blokach 72-77 na pierwszej pozycji nie może przekraczać wartości minus 45 (przykład - 60ms) a na drugiej minus 15 (przykład - 25ms), chociaż w ASO na drugiej pozycji dla silnika BMK podawali wartość graniczną -20. Jeżeli masz wszędzie wartości 0 to widocznie jeszcze ich sobie nie przeliczył. Tak jak inspekcja olejowa wskakuje po ok. 500 km, tak korekty długoterminowe mogą wskoczyć dopiero po 1000 km, tak że poczekaj jeszcze trochę.
Nie zauważyłem wcześniej pytania o adaptację klap.
Nie wiem jakiego kabla używasz ale ja mam VCP+K i mam w nim w nim procedury, które prowadzą mnie za rączkę. Klikam klawisz do adaptacji klap, dalej hamulec i gaz a program robi to za mnie.przemovw pisze:oraz jaka jest procedura adaptacji klap w kolektorach > ?
Jeżeli nie masz takich procedur to mam tu jakąś ściągawkę:
044 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy klapa banku 1
1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C
2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik
3) Uruchom podstawowe ustawienia
4) Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi sterownika
(Pedały muszą być wciśnięty)
5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok. 2800 rpm
Knote:
Bank 1 Kolektor klapy wlotowe są teraz na przemian
otwierane i zamykane w okresach.
Dane techniczne z "klapa otwarta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka otwarta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku 1 klapa zwrotna: 3 ... 7%
Dane techniczne z "klapa zamknięta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka zamknięta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku 1 klapa zwrotna: 93 ... 97%
Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg / skok
055 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy klapa banku 2
1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C
2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik
3) Uruchom podstawowe ustawienia
4) Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi sterownika
(Pedały muszą być wciśnięty)
5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok. 2800 rpm
Knote:
Bank 2 klapki kolektora dolotowe są teraz na przemian
otwierane i zamykane w okresach.
Dane techniczne z "klapa otwarta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka otwarta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku klapa 2 komentarzy: 3 ... 7%
Dane techniczne z "klapa zamknięta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka zamknięta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku klapa 2 zwrotne: 93 ... 97%
Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg / skok
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga