[ BPP 2.7 179 KM] Klapy kolektora ssącego?? Co robic ??
[ BPP 2.7 179 KM] Klapy kolektora ssącego?? Co robic ??
Witajcie,
Mam taki problem, mianowicie od jakiegos czasu zapalil mi sie CHECK.
Po diagnostyce VAGiem, mam nastepujące kody błędów:
SAE P1017 :61
SAE P1018 :21
Tak się składa, że w ostatnim tygodniu nie zrobilem za duzo km, jedynie po miescie i zapalil sie particular filter (DPF) Ale po przejechaniu 70 km ciągiem zniknał.
Wczoraj wrocilem z akcji fabryczej dot: wezyka tylniego spryskiwacza i czegos w chłodnicy (nr akcji odpowiednio: 92B8 oraz 19F8). Panowie w serwisie wystraszyli mnie ze klapy musze wymienic natychmiast. Koszt 1890 /strone...
Dziś z tego wszystkiego podjechałem do swojego mechanika, który sprawdził mi wszystko jeszcze raz VAGiem i bledy z klapami są nadal.
Do tego: po przekreceniu zapłonu, i jeden i drugi silnik od klap kręci się. Na silniku od str pasazera jak chcialem poruszyc dzwignia, to mi spadła (cięgno). Co robic???
Pomozcie.
Mam taki problem, mianowicie od jakiegos czasu zapalil mi sie CHECK.
Po diagnostyce VAGiem, mam nastepujące kody błędów:
SAE P1017 :61
SAE P1018 :21
Tak się składa, że w ostatnim tygodniu nie zrobilem za duzo km, jedynie po miescie i zapalil sie particular filter (DPF) Ale po przejechaniu 70 km ciągiem zniknał.
Wczoraj wrocilem z akcji fabryczej dot: wezyka tylniego spryskiwacza i czegos w chłodnicy (nr akcji odpowiednio: 92B8 oraz 19F8). Panowie w serwisie wystraszyli mnie ze klapy musze wymienic natychmiast. Koszt 1890 /strone...
Dziś z tego wszystkiego podjechałem do swojego mechanika, który sprawdził mi wszystko jeszcze raz VAGiem i bledy z klapami są nadal.
Do tego: po przekreceniu zapłonu, i jeden i drugi silnik od klap kręci się. Na silniku od str pasazera jak chcialem poruszyc dzwignia, to mi spadła (cięgno). Co robic???
Pomozcie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Zaczął bym od przeczytania tematów dotyczących klap 
np
https://a6klub.pl/a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnica-vt15282.htm?highlight=klapy

np
https://a6klub.pl/a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnica-vt15282.htm?highlight=klapy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 16:22
- Lokalizacja: Świdnica/dolnysląsk
problem z tymi przepustnicami w wiekszosci przypadkow polega na tym ze wyrabia sie zarazem "ucho" ciegna i ta kulka na ktora owe uch sie zaklada (ten pozornie maly luz komputer wykrywa jako blad), problem mozna w prosty, łatwy i tani sposob zalatwic samemu i to nawet bez wyjomawiania kolektorow, troche trzeba sie nagimnastykowac ale nie ma tragedii,
zestaw narzedzi : odpowiedni kawalek koszulki termokruczliwej, długi plaski srubokret/kombinerki do umiejscowienia koszulki termokurczliwej, zapalniczka, tasma teflonowa)
nalezy sciagnac obudowe silnika
oraz ciegno aby miec latwiejszy dostep do dolnej kulki, nastepnie odciac odpowiedni kawalek koszulki termokurczkiwej, nalozyc go na dolna kulke i przykurczyc zapalniczka (najlepiej taka co sie zapala na nacisniecie, zeby nie poparzyc sobie paluchow
), mozna jeszcze zeby byl lepszy poslizg na owa koszulke albo samo "ucho" ciegna dac tasme teflonowa. nastepnie wcisnac ciegno na ztuningowana kulke i po problemie.
patencik moze nie daje dozywotniej skutecznosci ale jest dosc trwaly a w razie czego mozna go powtorzyc. pierwsza zalozona koszulka coprawda zsunela sie, ale dopiero po ok 6-8tys km, patencik sprawdzony osobiscie, niedawno zastosowalem tez na prawa strone.
swoja droga to wiekszosc osob zaznajomionych z tematem wie ze wszystkie czesci ktore sie "wyrabiaja" w tych "dolotach" sa demontowalne i wystepuja osobno, niestety audi postanowilo na nas sobie niezle zarabiac, uniemozliwiajac wymiane jedynie wadliwych elementow na "korzyść" wymiany calego zestawu, przeciez jakby byl dostepny zestaw naprawczy : tulejka z kuleczka + ciegna, w 95% przypadkow problem bylby do uleczenia, a tak plać prawie 2tys za strone, smutne byc swiadomym jak jest sie dymanym
zestaw narzedzi : odpowiedni kawalek koszulki termokruczliwej, długi plaski srubokret/kombinerki do umiejscowienia koszulki termokurczliwej, zapalniczka, tasma teflonowa)
nalezy sciagnac obudowe silnika


patencik moze nie daje dozywotniej skutecznosci ale jest dosc trwaly a w razie czego mozna go powtorzyc. pierwsza zalozona koszulka coprawda zsunela sie, ale dopiero po ok 6-8tys km, patencik sprawdzony osobiscie, niedawno zastosowalem tez na prawa strone.
swoja droga to wiekszosc osob zaznajomionych z tematem wie ze wszystkie czesci ktore sie "wyrabiaja" w tych "dolotach" sa demontowalne i wystepuja osobno, niestety audi postanowilo na nas sobie niezle zarabiac, uniemozliwiajac wymiane jedynie wadliwych elementow na "korzyść" wymiany calego zestawu, przeciez jakby byl dostepny zestaw naprawczy : tulejka z kuleczka + ciegna, w 95% przypadkow problem bylby do uleczenia, a tak plać prawie 2tys za strone, smutne byc swiadomym jak jest sie dymanym
