[ BRE 2.0 140 KM] Jakie świece żarowe
[ BRE 2.0 140 KM] Jakie świece żarowe
Witam serdecznie. Mam problemy w mojej a6 c6.
1.
Po zakupie auta został wymieniony rozrzad oraz zregenerowana turbina. Wymienione świece żarowe i tu zaczął sie problem.
Po wymienianie swiec na nowe Boscha 4.4v problem zniknął na 2 dni. Nagle zapalił sie check engine po spr na vcds przepalone 4 swiece. Blad wykasowany swiece spr i grzeja. No to spokoj. Na kolejne dwa dni. Znow to samo i znow skasowany blad swiece spr. Napięcie również na stykach swiec. Po przekręceniu kluczyka pokazuje 12v po chwili ok 5v. I teraz mnie zastanawia czy swiece nie powinny byc 7v. Na stronie ngk pokazuje ze do BRE powinny byc 7v.
Teraz swiece padly juz całkowicie bo nie grzeja po przylozeniu do plusa i minusa aku.
Wie ktos jakoe powinny byc te swiece 4.4 czy 7v
2.
Zauwazylem rowniez ze po odpaleniu na zimnym silniku obroty utrzymują sie na 1100obr.
3.
Z wydechu strasznie leci sadza. Końcówki tlumika sa okopcone. Spaliny pachną jakby paliwo sie wydostawało. Spr wtryski na vcds. Nie przelewaja. Czyzby dostawala za malo powietrza? Auto z DPF
1.
Po zakupie auta został wymieniony rozrzad oraz zregenerowana turbina. Wymienione świece żarowe i tu zaczął sie problem.
Po wymienianie swiec na nowe Boscha 4.4v problem zniknął na 2 dni. Nagle zapalił sie check engine po spr na vcds przepalone 4 swiece. Blad wykasowany swiece spr i grzeja. No to spokoj. Na kolejne dwa dni. Znow to samo i znow skasowany blad swiece spr. Napięcie również na stykach swiec. Po przekręceniu kluczyka pokazuje 12v po chwili ok 5v. I teraz mnie zastanawia czy swiece nie powinny byc 7v. Na stronie ngk pokazuje ze do BRE powinny byc 7v.
Teraz swiece padly juz całkowicie bo nie grzeja po przylozeniu do plusa i minusa aku.
Wie ktos jakoe powinny byc te swiece 4.4 czy 7v
2.
Zauwazylem rowniez ze po odpaleniu na zimnym silniku obroty utrzymują sie na 1100obr.
3.
Z wydechu strasznie leci sadza. Końcówki tlumika sa okopcone. Spaliny pachną jakby paliwo sie wydostawało. Spr wtryski na vcds. Nie przelewaja. Czyzby dostawala za malo powietrza? Auto z DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kiedyś na forum pomagałem komuś, kto kupił nie te świece i też je paliło. Po wymianie był spokój. Jeśli chodzi o zwiększone obroty, to są one normalne, ponieważ tak silnik szybciej osiąga temperaturę roboczą. Po lekkim rozgrzaniu obroty powinny opaść. Wydobywająca się sadza, to zły znak, ale najpierw trzeba sprawdzić w jakim stanie jest DPF i ewentualnie go wypalić.
Znalazłem
.
Ogarnij sobie ten temat < link >
.
Teraz tak patrzę i pomagałem właśnie Tobie Domin80
.
Znalazłem

Ogarnij sobie ten temat < link >

Teraz tak patrzę i pomagałem właśnie Tobie Domin80
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
A czy możliwy jest jakis zamiennik np beru albo bosch? Ale tez 7v. Bo cena za NGK to 150 za szt.
Co do dpf juz robilem wymuszone wypalanie ale komputer pokazywal mi zerowe zapelnienie dpf wiec po kilku km na autostradzie z predkoscia 60km/h zaprzestalem wypalania bo nie mialo to sensu. Tmp przed turbo powinna byc 700 stopni a mi pokazywalo tylko 650 i wiecej nie chciało isc. Obr mialem miedzy 1500 a 2500
Co do dpf juz robilem wymuszone wypalanie ale komputer pokazywal mi zerowe zapelnienie dpf wiec po kilku km na autostradzie z predkoscia 60km/h zaprzestalem wypalania bo nie mialo to sensu. Tmp przed turbo powinna byc 700 stopni a mi pokazywalo tylko 650 i wiecej nie chciało isc. Obr mialem miedzy 1500 a 2500
Ostatnio zmieniony 06 lis 2017, 11:05 przez Jepa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W 2.0 TDI można wymusić wypalanie serwisowe, ale tylko w czasie jazdy. W większych 2.7/3.0 TDI wypala się na postoju. NGK jest wkładany na pierwszy montaż, to taki warto założyć
. Po drugie chyba nie zamiennika od Boscha czy Beru. Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz za ok. 120 zł
. Na allegro są poniżej 100 zł za sztukę.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ale kombinujesz
. Kup te NGK 9864 i będzie
. Są to te same świece, ale dla ASO mają wybite numery N 105 798 05, a na zwykły rynek mają oznaczenie 9864. Każda świeca przed zapakowaniem jest sprawdzana. Dlatego ma ciemną końcówkę i wygląda na używaną. Tu masz na pewno oryginalne < link > . Często ASO mają wyprzedaże części, które zalegają na magazynie. Lepiej sprzedać coś taniej niż magazynować.


[quote="mat1324]W 2.0 TDI można wymusić wypalanie serwisowe, ale tylko w czasie jazdy.[/quote]
W a6 zapala mi się kontrolka na fisie i wtedy wypalam go podczas jazdy. Po regeneracji turbiny, gościu też mi w warsztacie wymusił wypalanie dpf.
Kupiłem teraz kabel na portalu i chciałbym z ciekawości sie dowiedzieć czy można i jak to zrobić.
Jepa, ja placilem w hurcie 85 zł za sztukę. To był maj lub czerwiec i do dzisiaj na nich jeżdżę bez żadnego problemu. Także zamawiaj, montuj i będzie dobrze.
W a6 zapala mi się kontrolka na fisie i wtedy wypalam go podczas jazdy. Po regeneracji turbiny, gościu też mi w warsztacie wymusił wypalanie dpf.
Kupiłem teraz kabel na portalu i chciałbym z ciekawości sie dowiedzieć czy można i jak to zrobić.
Jepa, ja placilem w hurcie 85 zł za sztukę. To był maj lub czerwiec i do dzisiaj na nich jeżdżę bez żadnego problemu. Także zamawiaj, montuj i będzie dobrze.
Zamowilem te które mat1324 mi polecil z linku. Szkoda tylko ze ceramiczne . Bede musial uwazac przy montażu. Jak założę dam znac czy wszystko ok. Dzieki za pomoc 
Tu link do wypalania dpf

Tu link do wypalania dpf
Temat świec 4V zamiast 7V to chyba złośliwość sprzedawców w sklepach motoryzacyjnych.
Mój brat w swoim A6 C6 2.0 BRE spalił dwa komplety świec BERU, które sprzedawca podał mu jako zamienniki według roku modelowego oraz numeru WIN :shock:
Odnośnie dokręcanie świec w przypadku 2.0 16V (gdzie świece są pod pokrywą zaworów) dokręca się siłą 2-4Nm a więc grzechotką 1/4" dosłownie do lekkiego oporu
Nie mogę w tym momencie znaleźć tej instrukcji jako dowód 
Mój brat w swoim A6 C6 2.0 BRE spalił dwa komplety świec BERU, które sprzedawca podał mu jako zamienniki według roku modelowego oraz numeru WIN :shock:
Odnośnie dokręcanie świec w przypadku 2.0 16V (gdzie świece są pod pokrywą zaworów) dokręca się siłą 2-4Nm a więc grzechotką 1/4" dosłownie do lekkiego oporu


Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na pewno nie były dopasowane po VINie, ponieważ wtedy dostałby dobre. Jeśli chodzi o moment dokręcania, to ten co podałem powyżej jest poprawny, ponieważ pochodzi z programu serwisowego ASO
. Z tego co kojarzę, to podany był zakres 8...11 Nm.
Bardziej ufam ETCE i ELSIE
.
Dowód poniżej
.
![Obrazek]()
Pokrywę zaworów też dokręca się podobnym momentem (dokładnie 10 Nm) i wcale nie jest to aż tak dużo.

Bardziej ufam ETCE i ELSIE
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dowód poniżej

Pokrywę zaworów też dokręca się podobnym momentem (dokładnie 10 Nm) i wcale nie jest to aż tak dużo.
W tym przypadku sklep dopasował świece po VINie i mało tego, sklep ten posiada logo partnerskie Bosch oraz ad service więc albo to złośliwość albo podwójna niezamierzona (oczywiście) pomyłka.
Co do momentu 8-11Nm, jeśli tak jest w serwisówkach to ok ale chciałbym zobaczyć minę osoby, która wymienia świece w silniku 11- letnim z przebiegiem 300kkm lub wyższym i dokręcając wspomnianym momentem świecę (prawdopodobnie któryś raz z rzędu i dokręcaną wcześniej niekoniecznie odpowiednim momentem), słyszy pyk...
A następnie głowica w górę i koszta
A więc 8-11Nm w nowej głowicy jak najbardziej
Co do momentu 8-11Nm, jeśli tak jest w serwisówkach to ok ale chciałbym zobaczyć minę osoby, która wymienia świece w silniku 11- letnim z przebiegiem 300kkm lub wyższym i dokręcając wspomnianym momentem świecę (prawdopodobnie któryś raz z rzędu i dokręcaną wcześniej niekoniecznie odpowiednim momentem), słyszy pyk...
A następnie głowica w górę i koszta

A więc 8-11Nm w nowej głowicy jak najbardziej

Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!