[ Dodano: 2010-09-04, 10:01 ]
Może sam zacznę , są to informacje podawane przez różnych użytkowników tego forum
Te informację podał Piotruś w poście o 2.7 163 ps BSG
2.7 - wady napinaczy olejowych układu rozrządu. Szczególnie sprzed rocznika modelowego 2008, który pokonał > 200 tyś.km. zalecana zapobiegawcza wymiana łańcuchów i napinaczy bez oczeiwania aż "coś" przeskoczy i spowoduje np. kolizję tłoków z zaworami ... . O ile mocno wkur.... y jest fakt, że do wymiany napędu rozrządu bezwzględnie trzeba zdemontować cały zespół napędowy, o tyle cena takiej usługi jest (moim zdaniem) na akceptowalnym poziomie - niewiele przekraczającym koszt wymiany pasków i rolek napędu rozrządu w silnikach 2,5TDi
2.0 140 - opinia użytkownika Piero z forum a4klub.
Beznadziejne rozwiązanie napędu pompy oleju po przez felerny zabierak + fabryczna wada kół zębatych po których porusza się łańcuch napędzający pompę oleju. W chwili gdy zabierak wyrobi gniazdo lub zęby na kole zębatym wytrą się - pompa oleju przestaje pompować olej, pojawia nam się komunikat BRAKU CIÂŚNIENIA OLEJU, a silnik się zaciera. To prędzej czy później spotka KAÂŻDE 2.0 TDI BLB/BPW/BRE i inne jeśli ktoś nie wie, co należy wymienić/sprawdzić podczas przeglądów serwisowych (no właśnie CO?:)), a czego ASO nie robi.
Kolejny FELER tego silnika to łańcuszkowy napęd wałków wyrównoważających. Pomysł był dobry - miały one redukować drgania silnika wywołane pracą pompowtryskiwaczy, aby auto tak mocno nie drgało. Sęk w tym, że ten system przy przebiegu powyżej 100.000km nie tylko NIE DZIAÂŁA, ale powoduje POWAÂŻNE PROBLEMY z samochodem.
Pomijam już kwestię często padających pompowtryskiwaczy w tych silnikach (są 4 szt, cena 1 szt. w ASO to 2000zł, jak się dobrze poszuka można znaleźć po 750zł/szt) oraz montowanych przy tym silniku Turbin made in Romania.
Najczęstsze objawy to:
- głośna praca silnika
- drganie sałego samochodu podczas postoju na biegu jałowym
- metaliczny odgłos szurania pod maską
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2000 obr/min
- przy dohamowaniu z większej prędkości na luzie, obroty spadają poniżej 900 obr/min i silnik drga.
To już ja->
Co do profilaktyki to wyczytałem informacje ale nie moge jej teraz zlokalizowac że dobrze szukać sztuki z wymienionym rozrządem przy ok 120 000 km.
Co dalej , może ktoś pocągnie temat?
