Rzecz może trywialna, bo nie mogę nigdzie znaleźć opisu. Chodzi mi o zdjęcie koła zębatego rozrządu z wału. Robiłem to w silniku Mitsubishi, ale tam zakładało się solidny klucz nasadowy na łeb śruby, opierało go i włączało na moment rozrusznik. ÂŁatwizna.
Tu mam wątpliwości:
1. Jaki klucz ? Wygląda na nasadowy torex.
2. Jak zabezpieczyć wał, aby się nie obrócił w czasie odkręcania ?
3. Czy wcześniej należy odkręcić śruby imbusowe i zdjąć koło pasowe, paska wieloklinowego ?
4. Jak już się odkręci śrubę centralną, to czy koło zębate łatwo zejdzie, czy należy użyć jakiegoś specjalnego ściągacza. Czy to koło jest na wpust (bo w Etce nie widać) ? Chyba tak, bo musi być ustawione na wale w jednym położeniu.
Dużo pytań, ale odpowiedzi ułatwią i przyspieszą robotę, sądzę że nie tylko mnie.
Pozdrawiam