Witam,
Pacjent:
Audi A6 C6, 2.0 TDI, silnik BRE
Objawy:
drgania silnika na wolnych obrotach przenoszone do kabiny (tym mocniejsze im silnik cieplejszy) oraz lekkie szarpania na biegu jalowym (byc moze jest to osobny problem)
Diagnoza:
kolo zamachowe dwumasowe - jest to diagnoza postawiona przez mechanika z autoryzowanego serwisu Boscha, bez ogledzin auta (wiem, wiem - juz tam nie pojade)
Inne mozliwe przyczyny wg. mnie:
- pompowtryski - sprawdzone VAGiem i mialy korekcje w granicach 0.04-0.12 mg na plusie, wiec chyba dobrze.
- poduszki pod silnikiem - z zewnatrz wydaja sie dobre (ale dokladnie nie sprawdzone), wydaje sie ze gdyby byly to poduszki to drgania bylyby caly czas takie same
- termostat, przeplywomierz - tego nie sprawdzalem, ale auto ma moc taka sama, wiec zakladam ze jest OK
Odbyte operacje:
- wymiana filtow powietrza i paliwa
- wymiana oleju (Motul) i filtra
Wg.mnie diagnoza z kolem dumasowym jest dosc trafna, ale jak uslyszalem cene w warsztacie to usiadlem (kolo 2200 + robocizna 900) - powariowali. Takie kolo nowe na Allegro 1400PLN i robocizna tez na pewno tansza w dobrym-innym warsztacie.
Jedyny plus robienia tego w tym warsztacie to taki, ze biora odpowiedzialnosc ze jak wymienia kolo dwumasowe to auto bedzie dzialac dobrze - czyli place za to ze auto dziala, jak po wymianie okaze sie ze to jednak cos innego to juz nie moj problem.
Dlatego potrzebuje pomocy jak zdiagnozowac czy to na pewno kolo zamachowe? Co jeszcze sprawdzic i jak we wlasnym zakresie, aby nie wymienic sprawnego kola za duza kase?
Pozdrawiam,
pitt2k
[A6 C6] Jak zdiagnozowac kolo dwumasowe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Hmm.
W tamtym tygodniu wymieniałem właśnie dwumas i powiem Ci tak
Rogal na Mineralnej ma oprócz "zakładu z wirusikami :mrgreen:" warsztat. Nie wiem dokładnie, ale z tego co mi tatko powiedział to za koło dwumasowe zapłacił w granicach 1300zł i robocizna bodajże 500zł
Wszystko sprawnie i dobrze, także polecam 
Objawy?
1. a6-c6-20tdi-dziwny-odglos-przy-zmianie- ... vt8749.htm
2. Na postoju silnik nie wydawał z siebie tak czystego dźwięku jak po wymianie, także było to spowodowane zapewne kołem dwumasowym.
Kółko wstawił LUKa, a z tego co wiem LUK=Sachs=Valeo :-P
W tamtym tygodniu wymieniałem właśnie dwumas i powiem Ci tak

Rogal na Mineralnej ma oprócz "zakładu z wirusikami :mrgreen:" warsztat. Nie wiem dokładnie, ale z tego co mi tatko powiedział to za koło dwumasowe zapłacił w granicach 1300zł i robocizna bodajże 500zł


Objawy?
1. a6-c6-20tdi-dziwny-odglos-przy-zmianie- ... vt8749.htm
2. Na postoju silnik nie wydawał z siebie tak czystego dźwięku jak po wymianie, także było to spowodowane zapewne kołem dwumasowym.
Kółko wstawił LUKa, a z tego co wiem LUK=Sachs=Valeo :-P
- smooc666
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 03 paź 2008, 08:40
- Lokalizacja: Kraków Brzesko R-R
nio wedlug mnie bede to pompowtryski:-) mialem podobne objawy chodz troszke mniejszei tez mechanik w audi wyskoczyl ze kolo dwumasowe ale jakos mnie podkusilo i pojechalem do znajomego i pompowtryski poszly do wymiany i trafna diagnoza chodz w czesniej wszystkie filtry wymienione byly tak jak kolega widze tam pisal.
ps teraz smiga szybciej niz wiatr hihi powodzenia
ps teraz smiga szybciej niz wiatr hihi powodzenia

razem balujemy
razem umieramy
BAD BOYS do samego konca
razem umieramy
BAD BOYS do samego konca
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 sie 2009, 16:53
- Lokalizacja: london
mam podobny objaw jak nagrzeje sie silnik i po przejechaniu kilku km to nim kolysze lekko,wczesniej mial takie objawy ale teraz jakby nasilily sie i to po wymianie filtra powietrzai jakby po 2000tys niema takiego kopa jak wczesniej???? co za padaczka ten silnik juz wymienilem <intercooler,egr,a wczesniej mialem motyw taki ze jak jechalem to mi odcinal zaplon i wyskakiwala kontrolka od hamulcow i gasl,po odpaleniu gaSL,i 30 km przed eurotunelem po francuskiej stronie k...,padl akumulator i d...,w serwisie stal 2 tyg.audi oczywiscie na DULWICH nie polecam debile zdiagnozowali akumulator hi hi hi,uparlem sie i naprawe mialem za darmo oczywiscie za zle wystawiona diagnoze i papierkow dziwne nie dali tylko za akumulator
dali ciala oczywiscie i gadali mi ze cos przy wspomaganiu jakis stycznik rozkodowywal samochod jak pokrecilo sie kierownice
padaczka jak dla dzieciaka historia, a przy pierwszym odbiorze moj kluczyk nawet nie reagowal na auto jak i ten co zostawilem po odpaleniu to samo hi hi hi wszystko ok zapewniali hihihi barany.
[ Dodano: 2009-11-21, 20:27 ]
i do tego teraz jest slabszy i slysze turbinke jak swiszcze po odpaleniu i tak do nagrzania pozniej juz jest nie slyszalna asz tak
?????????????????co silnik poratujcie




[ Dodano: 2009-11-21, 20:27 ]
i do tego teraz jest slabszy i slysze turbinke jak swiszcze po odpaleniu i tak do nagrzania pozniej juz jest nie slyszalna asz tak
