[ BMK 3.0 224 KM] Jak rozpoznać silnik?
[ BMK 3.0 224 KM] Jak rozpoznać silnik?
Witam.
Niedawno mechanik wymieniał u mnie silnik z powodu przeskoczenie rozrządu w poprzednim. Dawcą był phaeton z Niemiec którego ściągnął znajomy z tamtejszego parkingu policyjnego. Podobno stał ok 3 lat nieruszany. Na obudowie pompy CR naklejka z kodem Bmk natomiast wtryski posiada o nr 0445115039 a na listwach naklejki białe 2.7l. A na ssącym korektorem było bpp. Mechanik przełożył wiązke i połączenia z intercollerami z poprzedniego. Poprzedni silnik był po programie ale w obecnym trudno mi odróżnić jakieś duże odchyły w dynamice. Jak mogę rozróżnić który silnik siedzi w audiczce 2.7 czy 3.0? Pozdrawiam
Niedawno mechanik wymieniał u mnie silnik z powodu przeskoczenie rozrządu w poprzednim. Dawcą był phaeton z Niemiec którego ściągnął znajomy z tamtejszego parkingu policyjnego. Podobno stał ok 3 lat nieruszany. Na obudowie pompy CR naklejka z kodem Bmk natomiast wtryski posiada o nr 0445115039 a na listwach naklejki białe 2.7l. A na ssącym korektorem było bpp. Mechanik przełożył wiązke i połączenia z intercollerami z poprzedniego. Poprzedni silnik był po programie ale w obecnym trudno mi odróżnić jakieś duże odchyły w dynamice. Jak mogę rozróżnić który silnik siedzi w audiczce 2.7 czy 3.0? Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
BPP to 2.7tdi.
z lewej strony paska zebatego napedzajacego pompe wysokiego cisnienia powinien byc nybity typ silnika.
z lewej strony paska zebatego napedzajacego pompe wysokiego cisnienia powinien byc nybity typ silnika.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2020, 10:56 przez januszm, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za pomoc.
Muszę rozebrać przód czy można to jakoś dojrzeć latarką po ściągnięciu osłony?
Czy to jedyna różnica między tymi silnikami (nie licząc pojemności oczywiście
)? Na hamownii jeszcze nie byłem ale dynamika porównywalna jak wcześniej. A ponadto w phaetonie nawet nie było 2.7 tdi ale trudno żeby ktoś wrzucał wtryski z listwami z 2.7 do 3.0.
Muszę rozebrać przód czy można to jakoś dojrzeć latarką po ściągnięciu osłony?
Czy to jedyna różnica między tymi silnikami (nie licząc pojemności oczywiście

Będzie można oszacować jak sprawdzę nr na turbinie? Na starym silniku zlokalizowałem ten kod i nr na bloku. Jest na łączeniu lewej głowicy z blokiem na płaskiej powierzchni wykropkowane ledwo widoczne po oczyszczeniu i było Bmk 077512 czyli kod i nr bloku się zgadzał stary z naklejką w bagażniku. Natomiast w obecnym musiałbym zdjąć zderzak żeby się do niego dostać a pogoda niezbyt sprzyja 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1354
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
turbina nie ma tu nic do określenia kodu motoru. zamontować można kazdą z tych trzech.
podałeś aktualne numery turbosprężarek, które są dostępne w ASO, a które zamieniają szereg innych nr.org., które zmieniały się w międzyczasie produkcji
i tak na przykładzie 059145702F - to aktualny nr.org. turbiny z 3.0TDI, który zamienił poprzednie nr.org.
- 059 145 702 H
- 059 145 702 L
- 059 145 702 M
- 059 145 702 R
- 059 145 702 S
podałeś aktualne numery turbosprężarek, które są dostępne w ASO, a które zamieniają szereg innych nr.org., które zmieniały się w międzyczasie produkcji
i tak na przykładzie 059145702F - to aktualny nr.org. turbiny z 3.0TDI, który zamienił poprzednie nr.org.
- 059 145 702 H
- 059 145 702 L
- 059 145 702 M
- 059 145 702 R
- 059 145 702 S
R1200GS ADV LC
Ok. Pozostaje już tylko dostać się do kodu wybitego na bloku. Najlepiej żeby to było bmk. Będę musiał jeszcze podjechać na dostrojenie map bo na obecnych średnia z 1200km wyszła 11,5l. Nawet jeśli to bpp to i tak jestem zadowolony bo rozrząd idealny( żadnych, najmniejszych przydźwięków łańcucha po odpaleniu) a olej zaczął czernieć dopiero po nalocie 1000km (typowo czarny jeszcze nie jest). Takiego czystego dieselka jeszcze nie miałem
[ Dodano: 2020-01-23, 18:57 ]
Po sprawdzeniu wyszło że mam BPP na bloku. Pozostało tylko poprawić mapę pod niego i tyle
dzięki wszystkim za pomoc
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2020-01-23, 18:57 ]
Po sprawdzeniu wyszło że mam BPP na bloku. Pozostało tylko poprawić mapę pod niego i tyle
