[ INNY] Jak poznac konczacy sie napinacz paska wielorowkoweg
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
[ INNY] Jak poznac konczacy sie napinacz paska wielorowkoweg
Witam wszystkich forumowiczow pare dni temu wymienilem pasek wielorowkowy i zauwazylem ze napinacz porusza sie gora dol niewiem czy to porawna praca tego napinacza.Jak wlacze klime pojawil sie jakis dziwny dzwiek takie jakby tyrkotanie.Niewiem czy jest problem z napinaczem czy moze z sprezarka.
To wskazuje także na to, że ten 'przedmówca' sugeruje: sprawdzić, a potem wymieniać...0x4B25A pisze:Dodatkowo, kontrola elementów wykonawczych (ich łożysk) na pasku wielorowkowym...
Równie dobrze może to być problem z łożyskiem sprężarki... i potrzebna będzie jego wymiana (regeneracja sprężarki)...radzik81 pisze:Jak wlacze klime pojawil sie jakis dziwny dzwiek
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Panowie kolo pasowe walu wymienione na nowe bo sie rozwulkanizowalo okolo miesiac temu.Przy rozruchu silnika rozlecialo sie na dwie czesci pasek mi spadl.Mechanik sprawdzil podzespoly i powiedzial ze wszystko jest ok ale ja wiem ze wczesniej tego tyrkotania nie bylo.Stwierdzil takze ze napinacz ma tak chodzic gora dol wiec niewiem czy tak ma byc.
[ Dodano: 2013-03-10, 15:54 ]
A moze jak te kolo sie rozwulkanizowalo to uszkodzilo napinacz?
[ Dodano: 2013-03-10, 15:54 ]
A moze jak te kolo sie rozwulkanizowalo to uszkodzilo napinacz?
Piotruś pisze:Oczywiście w napędzie paska wielorowkowego nie wystepują żadne "elementy wykonawcze" jak to wadliwie ujął internauta 0x4B25A, ale mechanik przystępujący do wymiany koła pasowego prawdopodobnie wnikliwie sprawdził elementy osprzętu takie jak pompę wspomagania, alternator, sprężarkę klimy i tak dalej.
Tak nazywam osprzęt, który jest napędzany wspomnianym paskiem... i nie jest to żaden błąd, jak sugeruje internauta Piotruś...Dodatkowo, kontrola elementów wykonawczych (ich łożysk) na pasku wielorowkowym...
Z góry przepraszam autora tematu za ewidentny OT, ale nie mam ochoty na to, aby ktoś próbował udowadniać mi celowe wprowadzanie w błąd Klubowiczów tudzież obniżania jakości tego Forum...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Urz%C4%85dzenie_wykonawcze
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik
Biorąc powyższe pod uwagę, można śmiało powiedzieć, że mam rację nazywając poszczególne elementy napędzane przez pasek wielorowkowy - elementami wykonawczymi.
Zdecydowanie się zgadzam! Aby uargumentować swój tok myślenia, a także semantykę używanych słów, przytoczę kilka cytatów i ich logiczne połączenie:Piotruś pisze:Pojęcie "elementów wykonawczych" jest wyczerpująco zdefiniowane w polskojęzycznym internecie, a google też nie gryzie. Polecam.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Urz%C4%85dzenie_wykonawcze
Opisując sposób postępowania dot. diagnostyki wskazanego przypadku, odniosłem się do takich elementów jak np. kompresor/sprężarka klimatyzacji, która wg. poniższej definicji (a także mojej wiedzy), jest silnikiem:Do urządzeń wykonawczych można zaliczyć m.in.:
- w mechanice - siłowniki pneumatyczne, hydrauliczne, silniki, dźwignie hydrauliczne, wzmacniacze elektrohydrauliczne (...)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik
W przypadku kompresora/sprężarki, mamy do czynienia z zamianą energii kinetycznej, na pracę mechaniczną (sprężenie)... ergo, silnikiem...Silnik - typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną. (...)
Biorąc powyższe pod uwagę, można śmiało powiedzieć, że mam rację nazywając poszczególne elementy napędzane przez pasek wielorowkowy - elementami wykonawczymi.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2013, 19:26 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
Jednego Ci nie mogę odmówić... umiesz 'obrażać', ale nie łamać przy okazji Regulaminu... w przeciwnym razie, z przyjemnością dał bym Ci 'belkę' i nikt by Ci jej nie zdjął...Piotruś pisze:No ale tak to jest gdy guziki trafią w ręce kogoś takiego ... .
W takim razie popraw Google, do zasobów którego mnie odesłałeś...Piotruś pisze:!00% nonsens i ślepe odwracanie faktów, z którym nawet trudno dyskutować.
Koniec OT w tym temacie! Za chwile 'oczyszczę' ten temat z niepotrzebnych dyskusji

Panie Piotr... miałem już kasować te wszystkie niepotrzebne posty, ale ze względu na 'zgłoszenie' mojego postu, musi to póki co pozostać... taką podjąłem decyzję, za którą przepraszam autora tematu...
Nie dopuszczę do tego, aby zwyczajne chamstwo i obrażanie innych, stało się standardem na tym Forum!
Nie dopuszczę do tego, aby zwyczajne chamstwo i obrażanie innych, stało się standardem na tym Forum!

Andi 2.5 tdi, ciągnąc ten OT... udowodniłem w sposób jasny i czytelny, że teoretycznie mogę tak nazwać te elementy (jak np. sprężarka), bazując na ogólnych definicjach... ale jak widzę, to jest nie do 'przełknięcia' dla pewnych ludzi...
Podsumuję swój przydługi dowód:
Skoro elementem wykonawczym jest silnik, a silnikiem można nazwać sprężarkę, bo zamienia energię kinetyczną na pracę (sprężanie), to dowodzi wprost, dzięki relacji przechodniej, że sprężarkę mogę nazwać elementem wykonawczym...
Tyle z mojej strony...
Podsumuję swój przydługi dowód:
Skoro elementem wykonawczym jest silnik, a silnikiem można nazwać sprężarkę, bo zamienia energię kinetyczną na pracę (sprężanie), to dowodzi wprost, dzięki relacji przechodniej, że sprężarkę mogę nazwać elementem wykonawczym...
Tyle z mojej strony...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
- Imię: Lech
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpacie
w klotnie sie nie wlanczam.nawiaze do tematu.nie moge tego skleic jak to kolo pasowe moze sie połamc ukruszyc czy nie wiem ulec destrukcji.czy ten element sie wyrabia czy poprostu mogl ulec uszkodzeniu mechanicznemu.jesli to sie faktycznie zużywa to chyba Audi swiadomie uzylo jakiegos felernego stopu by ewnetulanych uzytkownikow narazic na koszta.pzdr
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Kiedy kolo sie rozlecialo tak jak Piotrus napisal guma sie odkleila od metalu.Stalo sie to przy rozruchu takze wiekszych szkud raczej nienarobilo stracilem ladowanie, wspomaganie itp.Moj mechanik takiego przypadku jeszcze niewidzial w audi ale powiedzial ze to jest czesta wada w BMW.
Mam pytanie znalzlem uzywke ORI na Allegro ale od automata!!!czy te kolo podejdze do mojego manuala?
[ Dodano: 2013-03-11, 08:26 ]
Nikos co do czesci ORI uwazam ze duzo firm takich jak FEBI produkuje czesci do Audi.Podam moj przyklad zamowilem z niemiec napinacz gorny prawy rozrzadu(bo sie odzywal czasami)i mial zeszlifowane numery czesci w tym miejscu jak sa na starym napinaczu ORI.Wygladaly identycznie tylko ze FEBI mial zeszlifowane numery
Cenowo duza roznica ale uwazam ze to wlasnie FEBI robi napinacze do Audi w koncu Niemiecka firma.
[ Dodano: 2013-03-11, 14:12 ]
Ok panowie zamowilem uzywane kolo pasowe ORI po przebiegu 60tys km ponoc
.Dzis sie przyjrzalem napinaczowi i ma drgania caly czas!!!Mechanik moj powiedzial ze to normalne i powinien tak pracowac.Ale ja poruwnalem kumpla A6 3.0 tdi i uniego nic sie nierusza
Coraz bardziej mam podejzenia tak jak Piotrus powiedzial na te kolo pasowe(zamiennik w koncu po wymianie takie zeczy sie dzieja
.Dobra widomosc takze ze jezeli ORI bedzie chodzic bez problemow to moj mechanik powiedzial ze moge zwrucic zamiennik.
Wiec dam rade znac jak sie uporam z problemem.
Mam pytanie znalzlem uzywke ORI na Allegro ale od automata!!!czy te kolo podejdze do mojego manuala?
[ Dodano: 2013-03-11, 08:26 ]
Nikos co do czesci ORI uwazam ze duzo firm takich jak FEBI produkuje czesci do Audi.Podam moj przyklad zamowilem z niemiec napinacz gorny prawy rozrzadu(bo sie odzywal czasami)i mial zeszlifowane numery czesci w tym miejscu jak sa na starym napinaczu ORI.Wygladaly identycznie tylko ze FEBI mial zeszlifowane numery
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2013-03-11, 14:12 ]
Ok panowie zamowilem uzywane kolo pasowe ORI po przebiegu 60tys km ponoc


Coraz bardziej mam podejzenia tak jak Piotrus powiedzial na te kolo pasowe(zamiennik w koncu po wymianie takie zeczy sie dzieja


Wiec dam rade znac jak sie uporam z problemem.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 09:31 przez radzik81, łącznie zmieniany 1 raz.