Czołem forumowicze!
Pacjent 3.0 Tdi ASB, bolączka - dymienie, gryzące spaliny.
Sytuacja wygląda następująco, jadę samochodem, temperatura silnika około 60° obroty na poziomie 1500-2500 rpm w lusterku pojawia się dymienie na ciemnoszary/ błękitny kolor. Pedał w podłogę, nagle ustaje. Zatrzymuje się, ruszam z świateł wcześniej wspomniane obroty i ponownie dymienie.
W grudniu wtryski profilaktycznie sprawdzone, podobno nie kropelkują. Przez ostatnie 10 miesięcy dwa razy pojawiła się kontrolka dpf'u w trakcie jazdy. Po koło 15-20 minutach stałej jazdy kontrolka znikała. Wszystkie parametry w porządku. Pewnego dnia objaw dymienia znikł na trzy dni wówczas na liczniku widniala rezerwa. Audi zatankowana po korek, wyjeżdżam że stacji I w lusterku dym... .
Cały wieczór kminiłem co może być problemem. Laptop w rękę mapa zczytana, dpf off, czujniki dołączone. No to w drogę, ok mojemu zdziwieniu od dwóch tygodni ani grama dymu. Mapa filtra wyłączona dla testów, filtr obecnie jeszcze jest. 280 tkm nalotu. Wycinać dziada? Warto? Czy z włączonym filtrem mogło tak sie dziać?
Za wszelkie odpowiedzi jestem wdzięczny.
[ ASB 3.0 232 KM] Info dotyczące dpf
[ ASB 3.0 232 KM] Info dotyczące dpf
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
Co do tytułów oraz oceny czyjejś wiedzy wyhamuj kolego, owe forum nie jest do tego stworzone. Regulamin się kłania.kurde co za dupek grzebie w systemie bez wiedzy?
naprawde brak slow.
Moja wiedza jest wystarczająca by ingerować w Soft pojazdu, w celach trafionej diagnozy. Wymieniane tudzież wycinanie dla sprawdzenia nie jest sztuką w dążeniu do pozbycia się anomalii pojazdu.
Po przeczytaniu ze zrozumieniem, opisałem co zrobiłem w jakim celu.
Wartości z grupy 104 przed zmianą softu;
Grupa 104: 0.00 36.5 6.0 680
Przebieg ostatniej regeneracji pasuje do ostatniej dłuższej trasy. Średnio co 1500 km wykonuje regenerację. Od pewnego czasu co kilka tygodni przeglądam wartości rzeczywiste.
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Dane z grupy 104 przeczą temu, co piszesz.gumiss64 pisze:Średnio co 1500 km wykonuje regenerację.
Obserwowane przez Ciebie dymienie jest wynikiem przeprowadzanej regeneracji filtra DPF.
Dlaczego dymi ? - Ponieważ wyzerowany został poziom zawartości popiołu w filtrze bez jego wymiany lub porządnego przeczyszczenia.
A jazda z "dpf off" spowoduje oczywiście odkładanie się w nim sadzy. Dłuższa jazda spowoduje wzrost zapełnienia sadzą do wartości, w której nie będzie możliwe przeprowadzanie żadnej regeneracji, ani tej przez ECU, ani tej wymuszonej przez urządzenie diagnostyczne (serwisowej). Koniecznym będzie wtedy czyszczenie "mechaniczne" DPF w celu pozbycia się co najmniej zalegającej w nim sadzy.
Czemu nie poszukałeś na forum odpowiedniego info, co do Twojego przypadku ?
I na koniec :
Ale nie wystarczająca, aby interpretować dane, które dostarcza ECU....?gumiss64 pisze:Moja wiedza jest wystarczająca by ingerować w Soft pojazdu
Ad.1
7 mcy temu podczas diagnozy przebieg od ostatniej regeneracji w przyblizeniu 1400 km.
5mcy wstecz przy rutynowym podłączeniu 1280.
3 mce wczesniej 1570
6 tygodni wstecz 1320
2 tygodnie wstecz przy wgrywaniu mapy 680.
Zerowanie zawartości popiołu przez okres jak posiadam, tj. 9 miesięcy, samochód nie było wykonane.
Ad.2
W momencie pojawienia się dymu w grupie bodajże 101 gdzie jedynkowo nie ma informacji o przeprowadzanej regeneracji. Widnieje w stanie spoczynku.
Ad.3
wiem jakie następstwa są wyłączonego filtra. Fizyczne pozostawiłem go, dlatego dla sprawdzenia by nie wycinać lub nawiercać, bo i takie już widywałem. Znajomy posiada maszynę do cisnieniowego płukania filtra. Wcześniej przeszła mi myśl przez głowę by takowy zabieg wykonać.
Ad.4
"Szewc w dziurawych butach chodzi" Prywatny samochód z reguly jest na samym koncu pod kątem napraw. Na codzień pracuje z wieloma markami pojazdów i rozmaitymi usterkami. Jeśli każdy przypadek miałbym szukać na rozmaitych forach nie zrobiłbym na chleb. Niemniej jednak nie jest się w stanie wszystkiego wiedzieć.
tomnik, co sugerujesz? Z grupy 104.2 jest masa obliczona. 104.3 rzeczywista na podstawie czujnika różnicy ciśnień. Jeśli jestem w błędzie, wyprowadz mnie z malin.
7 mcy temu podczas diagnozy przebieg od ostatniej regeneracji w przyblizeniu 1400 km.
5mcy wstecz przy rutynowym podłączeniu 1280.
3 mce wczesniej 1570
6 tygodni wstecz 1320
2 tygodnie wstecz przy wgrywaniu mapy 680.
Zerowanie zawartości popiołu przez okres jak posiadam, tj. 9 miesięcy, samochód nie było wykonane.
Ad.2
W momencie pojawienia się dymu w grupie bodajże 101 gdzie jedynkowo nie ma informacji o przeprowadzanej regeneracji. Widnieje w stanie spoczynku.
Ad.3
wiem jakie następstwa są wyłączonego filtra. Fizyczne pozostawiłem go, dlatego dla sprawdzenia by nie wycinać lub nawiercać, bo i takie już widywałem. Znajomy posiada maszynę do cisnieniowego płukania filtra. Wcześniej przeszła mi myśl przez głowę by takowy zabieg wykonać.
Ad.4
"Szewc w dziurawych butach chodzi" Prywatny samochód z reguly jest na samym koncu pod kątem napraw. Na codzień pracuje z wieloma markami pojazdów i rozmaitymi usterkami. Jeśli każdy przypadek miałbym szukać na rozmaitych forach nie zrobiłbym na chleb. Niemniej jednak nie jest się w stanie wszystkiego wiedzieć.
tomnik, co sugerujesz? Z grupy 104.2 jest masa obliczona. 104.3 rzeczywista na podstawie czujnika różnicy ciśnień. Jeśli jestem w błędzie, wyprowadz mnie z malin.
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Zamiast mędrkować wymień filtr na nowy i pozbędziesz się problemu.
Twoje działania noszą znamiona "podcierania dupy szkłem".
Pranie dpf czy mycie płynem do kominków jest dobre dla handlarza który chce sprzedać problem kolejnemu nabywcy. Jeśli zamierzasz tym jeździć to albo usuwasz programowo i fizycznie system oczyszczania spalin z cząstek stałych albo zakładasz nowy filtr.
Twoje działania noszą znamiona "podcierania dupy szkłem".
Pranie dpf czy mycie płynem do kominków jest dobre dla handlarza który chce sprzedać problem kolejnemu nabywcy. Jeśli zamierzasz tym jeździć to albo usuwasz programowo i fizycznie system oczyszczania spalin z cząstek stałych albo zakładasz nowy filtr.