[ A6 C6 3.0 Tdi] Głośny rozrząd przy zapalaniu na zimnym sil
[ A6 C6 3.0 Tdi] Głośny rozrząd przy zapalaniu na zimnym sil
Witam.
Chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami na temat charakterystycznego "rumolenia" silnika przy zapalaniu na zimnym silniku lub kiedy auto stało kilkanaście - kilkadziesiąt mniut.
Przyczyną charakterystycznego "rumolenia" w silnikach 224KM nie są najczęściej napinacze, ale w głowicach sa takie zawory, które regulują ciśnienie. Naprawa w moim przypadku polegała na zaślepieniu tych zaworów, tak naprawdę zostały zaspawane. Na rysunkach głowic w silnikach 239KM, można zobaczyć, że w tych miejscach są zaślepki. Piszę o tym wszystkim dlatego, aby na początek nie wymieniać łańcuchów rozrządu za kilka tysięcy, tylko zaślepić te miejsca za kilkaset złotych. Do tej operacji nie trzeba wyciągać silnika, jest do nich dojście od strony kabiny. Ja przejechałem na tym rozwiązaniu ponad 100.000 km i problem nigdy nie powrócił. W załącznikach rysunki tych zaworów z Etki. Pierwszy rysunek 1a.jpg , to rok modelowy 2005 z zaworem, drugi - 2.jpg, rok modelowy 2009- bez zaworu, tam fabrycznie otwór jest zaślepiony.
Namiary na warsztat, który pomógł rozwiązać problem - Rafał Mędry Brzeziny +48 505 027 654
Pozdrawiam Darek.
Chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami na temat charakterystycznego "rumolenia" silnika przy zapalaniu na zimnym silniku lub kiedy auto stało kilkanaście - kilkadziesiąt mniut.
Przyczyną charakterystycznego "rumolenia" w silnikach 224KM nie są najczęściej napinacze, ale w głowicach sa takie zawory, które regulują ciśnienie. Naprawa w moim przypadku polegała na zaślepieniu tych zaworów, tak naprawdę zostały zaspawane. Na rysunkach głowic w silnikach 239KM, można zobaczyć, że w tych miejscach są zaślepki. Piszę o tym wszystkim dlatego, aby na początek nie wymieniać łańcuchów rozrządu za kilka tysięcy, tylko zaślepić te miejsca za kilkaset złotych. Do tej operacji nie trzeba wyciągać silnika, jest do nich dojście od strony kabiny. Ja przejechałem na tym rozwiązaniu ponad 100.000 km i problem nigdy nie powrócił. W załącznikach rysunki tych zaworów z Etki. Pierwszy rysunek 1a.jpg , to rok modelowy 2005 z zaworem, drugi - 2.jpg, rok modelowy 2009- bez zaworu, tam fabrycznie otwór jest zaślepiony.
Namiary na warsztat, który pomógł rozwiązać problem - Rafał Mędry Brzeziny +48 505 027 654
Pozdrawiam Darek.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 07:45 przez darekm, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
- Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie
Byłoby dobrze, gdyby w tym wątku wypowiedział się Piotruś - ma chyba największą wiedzę jeśli chodzi o mechanikę VAG na forum. Nasuwa się tylko pytanie co z naturalnym wyciąganie się łańcuch i czy zaślepienie powoduje, że w napinaczu cały czas jest utrzymywane ciśnienie, które powoduje napięcie łańcucha?
Mamy tutaj do czynienia być może z przełomem jeśli chodzi o napinacze łańcuchów rozrządu więc nie piszcie panowie o wymienionych napinaczach bo to zawsze można zrobić i wiadomo o tym od dawna.
A swoją drogą zaślepienie tych zaworów raczej nie wpływa no napięcie dolnych łańcuchów więc może nie ma przełomu.
Tylko czy ktoś widział żeby dolny przeskoczył?
I jeszcze jedno pisałeś, że zrobiłeś z tym patentem 100kkm. Ile teraz masz przejechane?
Rzeczywiście najlepiej jak się wypowie ktoś kto ma pojęcie. Choć Piotruś ostatnio milczy - chyba urlop. Więc może ktoś inny kto na co dzień widzi te silniki.
A swoją drogą zaślepienie tych zaworów raczej nie wpływa no napięcie dolnych łańcuchów więc może nie ma przełomu.
Tylko czy ktoś widział żeby dolny przeskoczył?
I jeszcze jedno pisałeś, że zrobiłeś z tym patentem 100kkm. Ile teraz masz przejechane?
Rzeczywiście najlepiej jak się wypowie ktoś kto ma pojęcie. Choć Piotruś ostatnio milczy - chyba urlop. Więc może ktoś inny kto na co dzień widzi te silniki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 maja 2017, 17:06
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 maja 2017, 17:06
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 maja 2017, 17:06
- Lokalizacja: Rzeszów