Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6 3.0 Tdi] Głośny rozrząd przy zapalaniu na zimnym sil

Silniki wysokoprężne
darekm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 lis 2008, 07:07
Lokalizacja: Łódź

[ A6 C6 3.0 Tdi] Głośny rozrząd przy zapalaniu na zimnym sil

Post autor: darekm » 01 wrz 2011, 16:58

Witam.
Chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami na temat charakterystycznego "rumolenia" silnika przy zapalaniu na zimnym silniku lub kiedy auto stało kilkanaście - kilkadziesiąt mniut.

Przyczyną charakterystycznego "rumolenia" w silnikach 224KM nie są najczęściej napinacze, ale w głowicach sa takie zawory, które regulują ciśnienie. Naprawa w moim przypadku polegała na zaślepieniu tych zaworów, tak naprawdę zostały zaspawane. Na rysunkach głowic w silnikach 239KM, można zobaczyć, że w tych miejscach są zaślepki. Piszę o tym wszystkim dlatego, aby na początek nie wymieniać łańcuchów rozrządu za kilka tysięcy, tylko zaślepić te miejsca za kilkaset złotych. Do tej operacji nie trzeba wyciągać silnika, jest do nich dojście od strony kabiny. Ja przejechałem na tym rozwiązaniu ponad 100.000 km i problem nigdy nie powrócił. W załącznikach rysunki tych zaworów z Etki. Pierwszy rysunek 1a.jpg , to rok modelowy 2005 z zaworem, drugi - 2.jpg, rok modelowy 2009- bez zaworu, tam fabrycznie otwór jest zaślepiony.

Namiary na warsztat, który pomógł rozwiązać problem - Rafał Mędry Brzeziny +48 505 027 654

Pozdrawiam Darek.
Załączniki
1a.jpg
2.JPG
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 07:45 przez darekm, łącznie zmieniany 1 raz.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 01 wrz 2011, 20:52

z tego co wiem to pierwszy lift silnika był 2006r w silnikach ASB. Czy tam są te otwory czy nie?

darekm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 lis 2008, 07:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: darekm » 02 wrz 2011, 06:30

Nie jestem mechanikiem i nie mam wiedzy na temat motorów 232KM. Wydaje mi się, że ten problem dotyczy tylko motorów 224KM, masz rację 1 lift był w 2006 roku - samochody rok modelowy 2007. Rysunki w Etce pokazują, że dopiero rok modelowy 2009 nie ma tych zaworów.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 02 wrz 2011, 08:11

No to może być to. Piotruś pisał o dużych zmianach i prawdopodobnym końcu kłopotów z grzechotaniem łańcuchów w autach od końca 2008r czyli w modelach 2009.Czy do zaślepienia tych zaworów trzeba zdejmować głowice?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 02 wrz 2011, 08:57

Silniki po 2009 to są już inne konstrukcje.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 02 wrz 2011, 09:06

kamilos_69 pisze:Silniki po 2009 to są już inne konstrukcje.
co masz na myśli?
A tak poza tym czy uważasz, że samo zaślepienie zaworów nic nie da, a może wręcz zaszkodzi?

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 02 wrz 2011, 18:49

Byłoby dobrze, gdyby w tym wątku wypowiedział się Piotruś - ma chyba największą wiedzę jeśli chodzi o mechanikę VAG na forum. Nasuwa się tylko pytanie co z naturalnym wyciąganie się łańcuch i czy zaślepienie powoduje, że w napinaczu cały czas jest utrzymywane ciśnienie, które powoduje napięcie łańcucha?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 02 wrz 2011, 21:50

u mnie był ten problem
grzechotanie przez kilka sekund na zimnym
potem cisza
diagnoza Aso napinacz górny prawy...
ja wymieniłem obydwa górne
problem znikł... przejechanie 10 tysi... cisza i spokój :-)

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 02 wrz 2011, 22:27

Mamy tutaj do czynienia być może z przełomem jeśli chodzi o napinacze łańcuchów rozrządu więc nie piszcie panowie o wymienionych napinaczach bo to zawsze można zrobić i wiadomo o tym od dawna.
A swoją drogą zaślepienie tych zaworów raczej nie wpływa no napięcie dolnych łańcuchów więc może nie ma przełomu.
Tylko czy ktoś widział żeby dolny przeskoczył?

I jeszcze jedno pisałeś, że zrobiłeś z tym patentem 100kkm. Ile teraz masz przejechane?

Rzeczywiście najlepiej jak się wypowie ktoś kto ma pojęcie. Choć Piotruś ostatnio milczy - chyba urlop. Więc może ktoś inny kto na co dzień widzi te silniki.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 02 wrz 2011, 22:57

mój błąd... sorki ;-)

mariuszdebno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mariuszdebno » 22 paź 2018, 21:50

mógłby ktos zaznaczyc gdzie jest ten zawór ograniczajacy
Załączniki
glowice-audi-30-tdi-bmk-osobowe-479197882.jpg

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 paź 2018, 23:43

A tutaj :).

Obrazek

mariuszdebno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mariuszdebno » 02 lis 2018, 11:39

własnie ściągnięto mi pokrywę głowicy i co się okazało nie ma tu żadnego zaworu jest zwykła śruba szóstka

[ Dodano: 2018-11-02, 11:37 ]
tak to wyglda

[ Dodano: 2018-11-02, 11:39 ]
zdjecie
Załączniki
IMG_20181102_110841.jpg

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2018, 16:56

Czyli już ktoś tam :).

mariuszdebno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mariuszdebno » 02 lis 2018, 18:45

W takim razie gdzie jest ten zawór? W tym miejscu go nie ma <nerwus>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl