tobi71 pisze:Zerowanie filtra, wyświetlane jest w kanale 104.4 i wykonuje sie po serwisowym wypalaniu DPF, zakończonego pozytywnym komunikatem.
Nie zrozumiałeś tego, co napisałem...
Piszesz teraz o wyzerowaniu przez sterownik wartości przejechanych km od ostatniej przeprowadzonej i zakończonej pomyślnie regeneracji. Ja napisałem, o wyzerowaniu wartości 104.1 (popiół w filtrze), które przeprowadza się ("ręcznie") po wymianie filtra na nowy.
Dane (104.1 wartość 0,00), które pokazałeś, mogą zaistnieć tylko w sytuacji :
-nowego auta
-DPF po wymianie na nowy + przeprowadzona procedura/wyzerowanie jego wartości 104
-przeprowadzona procedura/wyzerowanie jego wartości 104 bez wymiany filtra
1.Auto nowe już nie jest.
2.Nie wymieniałeś DPF z procedurą wyzerowania (grupy 104).
3.Nie zerowałeś wartości grupy 104 (bez wymiany filtra).
Obstawiam wersję nr 3 - Wyzerowałeś wartości grupy 104 (bez wymiany filtra DPF)
104.1 - zawartość popiołu(nie sadzy !) w DPF. Wartość tą kontroluje sterownik silnika. Jest naliczana/doliczana wraz z liczbą przejechanych kilometrów. Nie jest zerowana po przeprowadzonej regeneracji- popiół nie jest usuwalny z filtra. Wyzerowanie odbywa się tylko z poziomu urządzenia diagnostycznego i przeprowadzone może być w sytuacji :
-zmiany DPF na nowy
Sterownik auta otrzymuje info o zainstalowaniu nowego DPF. I tak, jak napisałem poprzednio -bo
algorytm regeneracji/wypalania sadzy jest inny dla filtra nowego i dla używanego, wypełnionego już pewną ilością popiołu, czyli mniej sprawnego.
Istnieje możliwość czynności odwrotnej tzn. wpisania w 104.1 wartości popiołu. VCDS-em takiej procedury nie da się przeprowadzić (według mojej wiedzy). Tylko VAS i ODIS. Procedurę tą wykonuje się po wymianie sterownika silnika, aby ten miał wiedzę na temat ilości popiołu w DPF auta. Przeprowadza się ją poprzez wpisanie stanu licznika(przejechanych km). Po wpisaniu, sterownik auta oblicza właściwą wartość popiołu i "wpisuje ją w 104.1" .