Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 28 sty 2018, 19:19

tobi71 pisze:Filtra DPF na nowy nie wymieniłem
To, jakim cudem w 104.1 widnieje wartość 0,00 ?
Zerowałeś wartości tej grupy (filtra) ? Nie ma innej możliwości.
Pamiętaj, że zerowanie to wykonuje się po wymianie DPF na nowy. Można też to wykonać, po próbie mądrego/przemyślanego wyczyszczenia filtra.
Algorytm wypalania sadzy jest inny dla filtra nowego i dla używanego, wypełnionego już pewną ilością popiołu, czyli mniej sprawnego.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 565
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 28 sty 2018, 21:10

Zerowanie filtra, wyświetlane jest w kanale 104.4 i wykonuje sie po serwisowym wypalaniu DPF, zakończonego pozytywnym komunikatem.
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 28 sty 2018, 21:45

tobi71 pisze:Zerowanie filtra, wyświetlane jest w kanale 104.4 i wykonuje sie po serwisowym wypalaniu DPF, zakończonego pozytywnym komunikatem.
Nie zrozumiałeś tego, co napisałem...
Piszesz teraz o wyzerowaniu przez sterownik wartości przejechanych km od ostatniej przeprowadzonej i zakończonej pomyślnie regeneracji. Ja napisałem, o wyzerowaniu wartości 104.1 (popiół w filtrze), które przeprowadza się ("ręcznie") po wymianie filtra na nowy.
Dane (104.1 wartość 0,00), które pokazałeś, mogą zaistnieć tylko w sytuacji :
-nowego auta
-DPF po wymianie na nowy + przeprowadzona procedura/wyzerowanie jego wartości 104
-przeprowadzona procedura/wyzerowanie jego wartości 104 bez wymiany filtra
1.Auto nowe już nie jest.
2.Nie wymieniałeś DPF z procedurą wyzerowania (grupy 104).
3.Nie zerowałeś wartości grupy 104 (bez wymiany filtra).
Obstawiam wersję nr 3 - Wyzerowałeś wartości grupy 104 (bez wymiany filtra DPF)

104.1 - zawartość popiołu(nie sadzy !) w DPF. Wartość tą kontroluje sterownik silnika. Jest naliczana/doliczana wraz z liczbą przejechanych kilometrów. Nie jest zerowana po przeprowadzonej regeneracji- popiół nie jest usuwalny z filtra. Wyzerowanie odbywa się tylko z poziomu urządzenia diagnostycznego i przeprowadzone może być w sytuacji :
-zmiany DPF na nowy
Sterownik auta otrzymuje info o zainstalowaniu nowego DPF. I tak, jak napisałem poprzednio -bo algorytm regeneracji/wypalania sadzy jest inny dla filtra nowego i dla używanego, wypełnionego już pewną ilością popiołu, czyli mniej sprawnego.

Istnieje możliwość czynności odwrotnej tzn. wpisania w 104.1 wartości popiołu. VCDS-em takiej procedury nie da się przeprowadzić (według mojej wiedzy). Tylko VAS i ODIS. Procedurę tą wykonuje się po wymianie sterownika silnika, aby ten miał wiedzę na temat ilości popiołu w DPF auta. Przeprowadza się ją poprzez wpisanie stanu licznika(przejechanych km). Po wpisaniu, sterownik auta oblicza właściwą wartość popiołu i "wpisuje ją w 104.1" .
Ostatnio zmieniony 28 sty 2018, 21:48 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 21:47

Koledze tomnik chodzi o wyzerowaną ilość popiołu, który zalega w filtrze. Ta informacja znajduje się w polu 104.1. W polu 104.4 jest podany przebieg od ostatniego zakończonego wypalania bez względu na sposób jego wymuszenia.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 565
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 sty 2018, 08:51

Za dużo ostatnio operowałem grupami 102 i innymi, miałem na myśli kasowanie wartości w grupie 102,2 i 102,3. A grupa 104.1 od kiedy pamiętam to zawsze ma wartośc 0.0, za mojej kadencji nie było aktywowane resetowanie DPF.

[ Dodano: 2018-01-29, 08:51 ]
Dzięki koledze 'tomnik' doszedł kolejny problem. :[
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 29 sty 2018, 10:53

tobi71 pisze:A grupa 104.1 od kiedy pamiętam to zawsze ma wartośc 0.0
1. Jak długo jesteś właścicielem tego auta ? Ile km przejechałeś od jego zakupu ?

2. Analizując dane, które zamieściłeś tu -inny-filtr-czastek-stalych-w-pigulce-v ... htm#883620 zaryzykuję teorię (założenie - autem od chwili zakupu nie przejechałeś więcej niż 10 tys. km) : Poprzedni właściciel miał problem z DPF i błędem 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged zapisanym w sterowniku silnika. Błąd ten pojawia się w chwili przekroczenia pewnej ilości popiołu (nie sadzy ! ) w filtrze i informuje o potrzebie wymiany w niedalekiej przyszłości filtra DPF i nie jest możliwy do skasowania. Twój poprzednik "poradził" sobie z problemem, zerując wartości grupy 104. Po tej procedurze błąd 009263 jest możliwy do usunięcia. Według mojej wiedzy jest to tylko półśrodek. Bez wymiany filtra lub jego rozsądnym przeczyszczeniu nie powinno się zerować jego parametru "zawartość popiołu" z powodu opisanego przeze mnie wcześniej.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2018, 11:16 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 565
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 sty 2018, 11:15

Auto mam 2 lata, kupione z komisu samochodowego, prawdopodobnie jest tak jak piszesz. Ktoś dał sobie radę z tym problemem i wykasował błąd. Co w takiej sytuacji mam zrobić?

[ Dodano: 2018-01-29, 11:15 ]
A jeśli wartośc w bloku 104.1 była wykasowana do zera to dlaczego nie jest uaktualniana od nowa? Dziwi mnie to bardzo.
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 29 sty 2018, 11:31

Powtarzam pytanie - Ile km przejechałeś od jego zakupu ?
Jaki jest stan licznika w chwili obecnej ?
tobi71 pisze:Co w takiej sytuacji mam zrobić?
Jeśli nie ma niepokojących objawów w postaci przybywającego stanu oleju, nie musisz nic robić. Ale (zawsze jest jakieś)... DPF Twojego auta z powodu zawartości popiołu :
- stawia już opór w układzie wydechowym (104.3 wartość rzeczywista sadzy na poziomie 13.5 100km po regeneracji)
- ma małą sprawność regeneracyjną

Proponuję :
- wymienić DPF na nowy (droga "impreza", jeśli mówimy o oryginale z ASO)
-rozsądnie przeczyścić - piszę rozsądnie, bo tylko nieliczni wiedzą, jak to zrobić (jeśli będziesz w Polsce, skontaktuj się ze mną, podam Ci namiary na człowieka, który zrobi to porządnie)
tobi71 pisze:A jeśli wartośc w bloku 104.1 była wykasowana do zera to dlaczego nie jest uaktualniana od nowa?
Ponieważ w układzie nie ma czujnika odpowiedzialnego za odczyt wartości popiołu. Przeczytaj, w jednej z moich poprzednich wypowiedzi napisałem, w jaki sposób przeprowadza się procedurę dopisania tej wartości.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 565
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 sty 2018, 11:37

Autem zrobiłem 50 tyś. kilometrów, oleju nie przybywa. Pomyślę na początek o delikatnym czyszczeniu.
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 29 sty 2018, 11:46

tobi71 pisze:Autem zrobiłem 50 tyś. kilometrów
Po pięćdziesięciu tys. km w 104.1 powinna być wartość inna (większa od 0 ). Co do tego nie ma wątpliwości. Myślę, że zablokowane zostało (w programie) naliczanie wartości popiołu, jeśli to w ogóle możliwe - nie mam wiedzy.
tobi71 pisze:delikatnym czyszczeniu
Filtr DPF to nie coś co można "delikatnie przeczyścić" . Należy tu, pozbyć się warstwy popiołu, który przylega(przyczepiony jest) na porowatych powierzchniach jego "środka" (wkładu). To nie jest takie proste. Zapomnij o cudownych preparatach "na mokro".

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 565
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 sty 2018, 12:34

Teraz tak myślę i wiem że absolutnie nie będę zmieniał filtra DPF, po pierwsze zachowuje się jak normalnie działający, po drugie nie przybywa oleju, po trzecie jest prawidlowo <milczek> zapelniany, po czwarte nikt mi nie zapewni ze po wymianie na nowy wartosc w 104.1 będzie prawidlowo wzrastać wraz z przebiegiem auta.
Pozostaje przeczyszczenie i to wszystko. Będę w Polsce zabiorę się za to. Pozdrawiam.
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 12 lip 2018, 17:13

Witam wszystkich. Jako że raz już uzyskałem pomoc z tego działu chciałem poprosić mat1324 jeszcze raz o pomoc :) mianowicie znowu mam problem z dpf. Pożyczyłem samochód na 2 tyg i nagle zaczął przechodzić w tryb awaryjny, mrugać kontrolka od świec i zapłać check'a. Błąd na strrowniku to zapchany dpf. Jest jeszcze jakiś ratunek na to? Fizyczne wyczyszczenie dpf, usunięcie czy jeszcze coś innego? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lip 2018, 17:31

Przeniosłem Twój post do odpowiedniego tematu, który dotyczy DPFa :).

Zrób pomiary grup 102 i 104 na rozgrzanym silniku, który pracuje na wolnych obrotach. Następnie wypal DPFa i po ostygnięciu zrób jeszcze raz pomiary (temperatury w grupie 102 powinny być w okolicy 100-150*C). Po wypaleniu warto zgasić auto i odpalić jeszcze raz :). Jeśli wskazania będą dobre, to można jeszcze uratować DPFa <okok>.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 13 lip 2018, 08:42

W niedzielę wracam z zagranicy to wtedy dorwe się do auta :)
Wypalenie serwisowe robiłem dwa razy pod rząd 2tyg temu bo już w pierwszy dzień jak pożyczyłem zapalal się dpf. Dziwne było to że nie chciał skasować przebiegu. Odczytu z grupy 104 były w okolicach 15 na wliczonym a 1,5 rzeczywiste z odczytów. To wartości po 2 wypaleniach serwisowych. Ll

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lip 2018, 13:50

Coś mi się wydaje, że nie wykonałeś poprawnie wypalania, ponieważ powinno wskoczyć 0 km w ostatnim polu. Jeśli nadal nic się nie zmieni, to możesz wyzerować DPFa, ponieważ przez to masz błąd :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep Audi A6 :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Forum Audi Q7 ::
:: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Lektor, jingle radiowe ::