Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BRE 2.0 140 KM] FALUJĄCE OBROTY 2.0TDI BRE

Silniki wysokoprężne
SAECO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 2019, 12:42
Lokalizacja: Nowy Sącz

[ BRE 2.0 140 KM] FALUJĄCE OBROTY 2.0TDI BRE

Post autor: SAECO » 30 sty 2019, 12:55

Witam serdecznie,

Od kilku dni mam problem ze swoim samochodem. Mianowicie podczas odpalania samochodu na zimnym silniku wskazówka od obrotomierza skacze przez kilka sekund i dopiero po tym czasie silnik zaczyna pracować normalnie. Filmik:



Jestem z Nowego Sącza i niestety w moim mieście nie ma konkretnego mechaniora, który mógłby rzetelnie podejść do powyższego problemu(poza ASO ale to ostateczna ostateczność).

W samochodzie były regenerowane pompowtryskiwacze, turbo, wymienione sprzęgło wraz z dwumasą. Aktualny przebieg to 400 tyś. Przegląd co 10 tyś.

Gdy silnik popracuje dłużej czyli trochę się nagrzeje to falowanie obrotów podczas odpalania (jak na powyższym filmiku) nie występuje ale na biegu jałowym obroty lekko falują(na zimnym falowanie podczas odpalania, na jałowym brak, gdy się nagrzeje to falowanie na jałowym ale podczas odpalania brak falowania).

Filmik:


W momencie pojawienia się powyższych problemów układ paliwowy czyściłem 2 razy preparatem: LIQUI MOLY 2666 ale nie wiele to pomogło(butelka 0.5l na pół baku paliwa). Zawsze tankuję paliwa premium na markowych stacjach.

Proszę o jakieś rady <stres>

[ Dodano: 2019-01-30, 12:55 ]
Serio nikt nic ???

Po podpięciu do kompa zero błędów.

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 30 sty 2019, 17:04

SAECO pocieszę cię, że nie jesteś jedynym (nieszczęśliwym) posiadaczem takiego problemu ;)
Czy rozrząd jest "porządnie" ustawiony?
Pomijając fakt, że masz zregenerowane PD to radzę im jako pierwszym się przyjrzeć - podjedź gdzieś (jakiś tuner lub firma tuningowa) na diagnostykę PD żeby ktoś ocenił ich stan (nie myl tutaj wskazań w bloku 013 VCDS).
Następnie uszczelnienie pompy tandemowej, sprawdź czy nie masz wycieków ON pod pompą. Jeśli jest mokro od ON to wymień uszczelnienie i sprawdź czy problem ustąpi.
Najgorszą ale niestety najczęściej występującą przyczyną przy takich objawach diagnozą jest popękana głowica (mikropęknięcia) ale tego niestety nie dowiesz się bez jej ściągnięcia oraz "rzetelnego" jej sprawdzenia. Ale to jest ostateczność po sprawdzeniu wszystkiego wcześniej.
Czy oprócz falowania obrotów występują inne dziwne lub niepokojące objawy? np ciężki rozruch, smród nieprzepalonego paliwa, głośna praca silnika, trzęsawki silnika w jakimś zakresie obrotów?
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

SAECO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 2019, 12:42
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: SAECO » 30 sty 2019, 20:07

Dzięki za odpowiedź <okok>

Tak, rozrząd jest prawidłowo ustawiony, do wymiany pozostało niecałe 60 tyś.
Na sprawdzanie wtrysków, pompy paliwa i ogólną diagnostykę jestem umowiony na przyszły tydzień. Dzisiaj zamówiłem filtr paliwa Knecht i jak tylko przyjdzie to go wymienię. Może go gdzieś przytkało.

Słyszałem wiele niepochlebnych opiń na temat głowic oraz pomp oleju w tych modelach, mam nadzieję, że to nie to&#128517;

A co z EGR-em lub przepustnicą ???

Hmmmm, zauważyłem, że jak jest zimny silnik to chodzi naprawdę delikatnie głośniej niż kiedyś oraz nie nagrzewa, się do 90 stopni. Nie ważnę czy robię dystans 20 km lub 100 km wskazówka od temperatury płynu chłodniczego nie dochodzi do 90 stopni. Zamieściłem zdjęcie po przejechaniu 50 km. Poza opisanymi problemami, wczoraj pojawił się jeszcze jeden. Mruga informacja COOLANT ale z tego co czytałem to czujnik od poziomu płynu chłodniczego odmówił posłuszeństwa.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl