Witam, mam problem ze swoim A6 2.0 140KM, a dokładnie z EGR i turbo. Jako, że jestem laikiem w tych sprawach, prosiłbym Was o radę. Już piszę o co kaman.
Otóż wczoraj auto po przejechaniu 2-3 km straciło moc, nie chciało przyspieszać i ogólnie topornie się zbierało. Zgasiłem je i odpaliłem ponownie, zapaliło się pomarańczowe światełko check engine i oczywiście problem nie minął. Dojechałem jakoś do mechanika i po godzinie spędzonej w poczekalni dowiedziałem się, że EGR jest do wymiany, a teraz "zablokował/zatkał" go wkręcając jakaś zaślepkę oraz to, że turbina wymaga wyczyszczenia, a dokładnie to jej kierownice, bo się blokują. Auto jeździ, tak jak jeździło przed moją wizytą u mechanika, czyli strasznie wolno przyśpiesza do 60-70 km/h, potem czuję moc i mogę się bez problemu rozpędzić do 100-110km/h, po czym moc znów spada, auto muli i odzyskuje przyśpiszenie przy około 130km/h. Tak jak wcześniej napisałem nie mam wiedzy na ten temat i chciałbym się dowiedzieć od Was co teraz? Czy kupować nowy EGR i zdecydować się na czyszczenie turbo, czy może już lepiej zregenerować je od razu? Auto ma 320 tys. km przebiegu, więc niemało i wcześniej, czy później turbo będzie do wymiany a ja nie zamierzam się pozbywać samochodu i chcę doprowadzić go do stanu przed usterką.
Z góry dzięki za pomoc.
EGR i turbo problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Witam
Mam podobne objawy z moją A6 C6 tylko że 136 KM . Samochód stracił moc trudno go wkręcić w obroty zapaliła się kontrolka check engine. Czasem na krótko samochód odzyskuje moc i jeżdzi jak wcześniej . Wczoraj byłem nim na z czytaniu błędów i wykazało 2 błędy wskazujące na EGR. W środe jestem umówiony na czyszczenie EGR-u. Dam znać po zabiegu czy czyszczenie pomogło pozdrawiam.
Mam podobne objawy z moją A6 C6 tylko że 136 KM . Samochód stracił moc trudno go wkręcić w obroty zapaliła się kontrolka check engine. Czasem na krótko samochód odzyskuje moc i jeżdzi jak wcześniej . Wczoraj byłem nim na z czytaniu błędów i wykazało 2 błędy wskazujące na EGR. W środe jestem umówiony na czyszczenie EGR-u. Dam znać po zabiegu czy czyszczenie pomogło pozdrawiam.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Irlandia
Kupilem uzywke za 300 zl na allegro, od goscia ktory ma 100% pozytywnych komentarzy. Przyszedl do mnie jakos po 10 dniach z uwagi ze mieszkam za granica. Zanim mechanik sie zabral do roboty minelo lacznie 3 tygodnie i okazuje sie ze EGR walniety. Znow brak mocy i check engine sie swieci. Dzwonie do goscia, ze popsuty a on mi na to ze 2 tygodnie gwarancji mialem i ze nie przyjmie zwrotu. Bede walczyl przez allegro jeszcze, ale tak czy siak musze kupic kolejny EGR.
[ Dodano: 2017-05-02, 18:03 ]
[ Dodano: 2017-05-02, 18:03 ]
Gdzie kupiles EGR? Nowy, uzywka? Za ile?Davitek18 pisze:A więc tak EGR został wyczyszczony , niestety czyszczenie nic nie pomogło![]()
Został zamontowany nowy EGR i problem znikł . Samochód jeździ już tak jak powinien

EGR kupiłem nowy zamiennik w hurtowni częśći AUTO LAND za 545 zł . Ale odradzam bardzo ale bardzo się sypią .Ja w ciągu dwóch miesięcy kupiłem dwa i oba się rozsypały .
[ Dodano: 2017-07-11, 00:26 ]
Na tą chwile EGR zaślepiłem i problem jak ręką odjął . Tak więc forumowicze kupujcie albo oryginał albo zaślepiajcie . Bo inaczej stracicie kase i włośy na głowie

[ Dodano: 2017-07-11, 00:26 ]
Na tą chwile EGR zaślepiłem i problem jak ręką odjął . Tak więc forumowicze kupujcie albo oryginał albo zaślepiajcie . Bo inaczej stracicie kase i włośy na głowie
