Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Dziwne spalanie, dymienie

Silniki wysokoprężne
K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

[ BMK 3.0 224 KM] Dziwne spalanie, dymienie

Post autor: K3vin » 07 cze 2012, 11:38

Panowie jak jest ze spalaniem realnym czyli licząc samemu a co pokazuje komputer?? Walnąłem ostatnio trasę ok 1050 km i co mnie zdziwiło po wyliczeniach spalania nie bardzo mi się to zgadzało z tym co pokazuje komputer. Wyjeżdżając zalałem auto za 350 zł/ cena 5,75 wychodzi ok 61l (stacja orlen). Ok zajechałem na miejsce docelowe ok 500km, wskaźnik paliwa na połowie, spalanie średnie 7,6 L , średnia prędkość 80 km/h (jechałem jakieś 100-130), pozostało paliwa na 260 km jak pokazywał komputer. Wracając zalałem ponownie za 200 zł/ cena 5,64 wychodzi 35l (stacja bliska). Dojechałem na miejsce (jechałem jakieś 100-120km/h), trasa 1050 km, pozostało paliwa na 70km, spalanie średnie jakie mi pokazało po całej trasie to 6,8 L (raczej nierealne). W sumie wyszło 96 litrów paliwa na 1050 km, chyba trochę więcej jak mi to pokazał komputer.
Problem jaki jeszcze dostrzegłem to po przejechaniu około 150-200km zaczynał mi dymić przy starcie ze świateł, przy przyspieszaniu.Co dziwne po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikał na jakieś kilkaset km.

Teraz może kwestia co robiłem w aucie ostatnio. Wymienili mi głowicę ponieważ była pęknięta. Po tym było wszystko w porządku. Kwestia czasu i zapaliła mi się kontrolka DPF. Jeździłem troszkę na tym aż w koĂącu auto straciło moc (odpalam auto jadę, jest ok, po ok 20 sekundach jedzie dalej ale brak mocy). Zajechałem do znajomego, podłączył komputer no i serwisowe wypalanie filtra (trwało jakieś 40 minut, wydech bialutki). Troszkę mi po tym dymił więc znajomy powiedział żeby walnąć sobie jakiś odcinek co by reszta tego syfu wyleciała, tak też zrobiłem i było wszystko ok.To tyle jeżeli chodzi o przygody z silnikiem.

Panowie co z tym spalaniem jak jest u was realnie, czy może coś źle ogarniam ten licznik, nie wiem.
No i jaki powód może być z tym dymieniem, bo troszkę jest to frustrujące jak startuje a za mną inny kierowca zadymiony :|
Ostatnio zmieniony 07 cze 2012, 13:20 przez K3vin, łącznie zmieniany 1 raz.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 07 cze 2012, 11:49

Może wtryski leją, jeden z objawów to dymienie na postoju ;)

K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: K3vin » 07 cze 2012, 12:09

buca, jak mogę sprawdzić czy to asb czy bmk?? to jest grudzieĂą 2004 więc może asb?? Jeżeli chodzi o jazdę to wydaje mi się że to była spokojna jazda(może tylko mi się tak wydaje :)) ÂŻeby skorygować to muszę komputer podpinać czy gdzieś w konsoli są ustawienia??W ogóle po skorygowaniu będzie dokładnie pokazywało?? Hmmm tylko z tym dymieniem dlaczego jest tak że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu problem znika na jakiś czas?? buca, MaTyS jakie u was jest spalanie??

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 cze 2012, 12:12

K3vin,

Obrazek

Poza tym, na wlepie w książce serwisowej jest także oznaczenie silnika... to jest 5. linia, pierwszy symbol... <okok>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 07 cze 2012, 12:39

K3vin Masz ASB tak jak ja ;)
Spalanie jest ok, tak jak pisze kolega buca, u mnie średnie też kręci się pod 9.5.

K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: K3vin » 07 cze 2012, 12:59

Faktycznie, sprawdziłem, mam BMK <luzik>
No to ze spalaniem jestem już spokojny, trzeba tylko będzie skorygować co by bardziej wiarygodnie pokazywało :)
No i wtryski, też mi sprawdzą pod kompem?? Oby nie wtryski bo spory wydatek chyba, chociaż przebiegu mam 305000 :)

A i jeszcze jedno czasami mi się zapala kontrolka poziomu oleju, sprawdzę jest ok no i spokój na jakiś czas. Może to przez te wtryskiwacze??

K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: K3vin » 07 cze 2012, 13:19

buca właśnie tego oleju jakby chyba jest więcej, sam już nie wiem <uoee>. Sprawdzi mi to pod kompem, te wtryski??

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 08 cze 2012, 08:48

K3vin Kombinuje w opisie, mógłby się w koĂącu zdecydować z którego roku ma auto <nerwus>
Gdy pisałem poprzedniego posta, w jego opisie widniała data 2007 ... .

igorw

Post autor: igorw » 08 cze 2012, 09:29

K3vin, a możesz napisać cos więcej o pękniętej głowicy? Przyczyna, objawy, koszt naprawy etc.

K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: K3vin » 14 cze 2012, 17:04

MaTyS, nic nie kombinuję jedynie poprawiłem błąd co do wersji czyli na BMK, może razem z tym zmienił się rocznik, nie wiem.
igorw, przyczyna to nie wiem, a objawy takie, że zaczęło mi ubywać strasznie dużo płynu chłodniczego, do tego były problemy z odpaleniem więc oddałem do sprawdzenia co jest no i wyszło. Teraz w sumie też czasami się przytnie ale nie tak jak wcześniej.Rozrusznik do sprawdzenia mnie czeka. Koszt wszystkiego to około 2500 zł wyszło.

Teraz wracając do tematu, zastanawia mnie jeszcze taki szczegół który zapomniałem wymienić a mianowicie podczas wypalania DPFa w pewnym momencie zaczęło coś syczeć jakby z tego filtra. Dodam że po wymianie głowicy nie miałem problemu z dymieniem więc może jednak w tym może tkwić problem. Dziś tak posłuchałem od spodu i troszkę burczy, możliwe żeby się przepalił DPF bądź jakaś część wydechu??Może jakiś czujnik albo nie wiem <uoee>

igorw

Post autor: igorw » 14 cze 2012, 18:50

Powiedz mi jeszcze czy jak ubyło płynu to temperatura skoczyła na zegarach? Po czym poznałeś że płynu nie ma? Bo ja tak często nie zaglądam pod maskę ale chyba teraz zacznę ;)
W moim aucie po wlepce znalazłem info, że nie ma DPF - czy sprawdziłeś że masz DPF? Bo dziwne mi sie wydaje, że są 3 opcje: jest DPF, nie ma DPF i jest instalacja pod DPF ale samego filtra nie ma. Nie mogę w to uwierzyć po prostu.
Co wymieniłeś za 2500? samą głowicę?

K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: K3vin » 14 cze 2012, 20:40

buca, <okok>

igorw, jest jeszcze od tego kontrolka, która się zapala jeżeli jest za mało płynu chłodzącego, bądź za wysoka temperatura.

Na zegarach akurat nie skoczyła temperatura.

Powiedz mi gdzie tą wlepkę znaleźć i jak wyczytać czy mam DPF czy nie?? <uoee>

I, tak za około 2500 zł zrobili mi wymianę głowicy :]

K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: K3vin » 14 cze 2012, 21:01

buca, dzięki dpf jest <luzik>

K3vin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 03 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: K3vin » 26 cze 2012, 22:39

Wracam do tematu,
Podpiąłem auto pod kompa i pokazuje jakiś błąd czujnika,
przy okazji przeglądu zajrzałem pod auto zbadać co mi tam burczy, okazało się że przy wypalaniu DPFa wypaliło mi również dziurę ok. 1cm, nieźle. Nie wiem czy to koniec tego DPFa czy nie wiem w każdym bądź razie zaspawam to i zobaczę co się będzie działo z tym dymieniem :) Cały czas się łudzę, że to te czujniki łapią może błędy i jest jak jest, zobaczymy.

Inna sprawa nie wiem czy zakładać nowy temat czy podpiąć pod ten.
Zaczynam przyspieszać i coś mi zaczyna huczeć, jest tak przez cały czas przy wolnej jeździe. Wcześniej przed tymi objawami, czasami przy zmianie biegów słyszalny był taki odgłos jakby sprzęgło przeciągało. Nie wiem czy to ta dziura czy może coś ze skrzynią?? Wymiana oleju czy nie wiem?? Podpowiedzcie coś koledzy <uoee>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja