tu masz temat przepustnicy
viewtopic.php?t=30090 ale szczerze mówiąc to chyba ta turbinka coś nie chalo jest
ps.; podaj adres meilowy to wyśle załącznik z opisem
---Układ recyrkulacji spalin
Układ recyrkulacji spalin jest środkiem do zmniejszania emisji tlenku azotu. Układ recyrkulacji spalin doprowadza
ponownie część spalin z układu wylotowego do komory spalania. Jednocześnie zmniejszona zostaje zawartość
tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej, co powoduje spowolnienie spalania. W ten sposób obniża się szczytowa
temperatura spalania i zmniejsza się emisja tlenku azotu.
elementy:
1 zasysane powietrze
2 jednostka sterująca przepustnicą -J338-
z potencjometrem przepustnicy -G69-
3 zawór recyrkulacji spalin z potencjometrem
recyrkulacji spalin -G212- i zaworem recyrkulacji
spalin -N18-
4 sterownik silnika -J623-
5 przewód doprowadzania spalin
6 czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62-
7 sonda lambda -G39-
8 kolektor wydechowy
9 turbosprężarka
10 chłodnica spalin
11 zawór przełączający chłodnicę układu
recyrkulacji spalin -N345-
12 silnik klapy w kolektorze ssącym -V157-
z potencjometrem klapy w kolektorze ssącym
-G336-
===Jednostka sterująca przepustnicą -J338-
W kierunku przepływu przed zaworem układu
recyrkulacji spalin zamontowana jest jednostka
sterująca przepustnicą -J338-. W jednostce
sterującej przepustnicą -J338- znajduje się silnik
elektryczny, który uruchamia poprzez przekładnię
klapę przepustnicy. Położenie klapy jest regulowane
bezstopniowo, dzięki czemu może być dostosowywane
do chwilowego obciążenia i liczby obrotów silnika.
Jednostka sterująca przepustnicą -J338- ma następujące
zadania:
W określonych sytuacjach pracy przez
przepustnicę wytwarzana jest różnica między
ciśnieniem w kolektorze ssącym a ciśnieniem spalin.
Ta różnica ciśnieĂą jest niezbędna do prawidłowego
działania recyrkulacji spalin. W trybie regeneracji
filtra cząstek stałych regulowana jest ilość zasysanego
powietrza za pomocą przepustnicy. Przy wyłączeniu
silnika klapa zostaje zamknięta. W ten sposób
zasysana jest i sprężana mniejsza ilość powietrza,
dzięki czemu silnik gaśnie bez szarpnięć.
====Potencjometr przepustnicy -G69-
Potencjometr przepustnicy -G69- jest zintegrowany
w napędzie przepustnicy. Element czujnika obejmuje
aktualne położenie przepustnicy.
Zastosowanie sygnału
Na podstawie sygnału sterownik silnika rozpoznaje
aktualne położenie przepustnicy. Informacja ta
potrzebna jest do regulacji recyrkulacją
----kolektor ssący----
W kolektorze ssącym znajdują się regulowane
bezstopniowo klapy zawirowujące.
Położenie klap zawirowujących - w zależności od
obrotów i obciążenia silnika - umożliwia regulację
zawirowywanie zasysanego powietrza.
Klapy zawirowujące poruszane są łącznikiem
przesuwnym przez silnik klap w kolektorze ssącym
-V157-. Silnik nastawczy jest w tym celu sterowany
przez sterownik silnika. W silniku klap w kolektorze
ssącym wbudowany jest potencjometr -G336-, który
służy sterownikowi silnika do uzyskiwania
informacji zwrotnej na temat aktualnego położenia
klap zawirowujących.
----------Tłumik przepływu--------------
Za wyjściem turbosprężarki w obszarze
doładowywanego powietrza zamontowany jest tłumik
przepływu ze stali szlachetnej. Zadaniem jego jest
zmniejszenie hałasu turbosprężarki.
Budowa i zasada działania
Podczas przyspieszania na pełnej mocy
turbosprężarka musi wytworzyć bardzo szybko
ciśnienie doładowania. Wirnik turbiny i wirnik
turbosprężarki uzyskuje przy tym szybko duże
przyspieszenie obrotowe a turbosprężarka zbliża się
do swej granicy możliwości tłoczenia. Może to
prowadzić do zaburzeĂą strumienia powietrza,
a przez to do szkodliwych hałasów, emitowanych
w obszarze doładowywania powietrza.
Doładowywane powietrze wprowadza powietrze
znajdujące się w komorach tłumika przepływu
w drgania. Te drgania mają w przybliżeniu tę samą
częstotliwość, co odgłosy doładowywanego powietrza.
Na skutek nakładania się fal akustycznych
doładowywanego powietrza i drgaĂą powietrza
z komór tłumika przepływu, odgłosy zakłócające
zostają zminimalizowane.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.