Czy to normalny objaw ze po odpaleniu zimnego diesla z rur dymi na jasno-szaro? W sume dosc dlugo, z 5-8 minut, potem dymek sie uspokaja jak juz obroty zejda i ssanie sie wylaczy.
To moj pierwszy dieselek w zyciu wiec obawiac sie kazdej nieprawidlowosci...
Zakładaj tematy w odpowiednich działach!
[2.7TDI 180KM] Dymi na szaro po odpaleniu zimnego silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[2.7TDI 180KM] Dymi na szaro po odpaleniu zimnego silnika
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 14:11 przez misiak78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Oj kolego, obawiam się, że masz problem z wtryskami. Podepnij się pod VAG, a jak nie możesz to jedź do serwisu Audi. Niestety to znana dolegliwość silników 2.7 i 3.0 TDI. Najczęściej konieczna jest ich wymiana.
Użyj szukajki, to znajdziesz inne posty, które - niestety - to potwierdzą.
Dlaczego ja muszę przynosić takie kiepskie wiadomości
?
Użyj szukajki, to znajdziesz inne posty, które - niestety - to potwierdzą.
Dlaczego ja muszę przynosić takie kiepskie wiadomości

Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

Najłatwiejszym do zaobserwowania objawem będzie dymienie auta na postoju niezależnie od tego czy jest rozgrzane czy zimne. Teraz będzie o tyle trudniej ,że auto z powodu temperatury i pary wodnej na początku samo "dymi" na biało. Zostaw rozgrzane auto na parę minut na jałowym i obserwuj czy pojawi się dym , powinno się go wydostać więcej jak ruszysz/przegazujesz lekko. Najpewniejszym testem jest jednak podpięcie pod komputer. Z rzeczy trudniejszych do zaobserwowania i raczej wskazujących na stan przedagonalny, to powinien więcej palić i może rosnąc ilość oleju w silniku (rozrzedzanie ropą). Ja ostatnio podczas przeglądu zaliczyłem diagnostykę wtrysków ("rósł" mi poziom oleju z powodu uszkodzenia bagnetu - wsuwał się głębiej niż powinien) i na szczęście jest jeszcze ok.