Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Dużo białego dymu i nierówna praca silnika

Silniki wysokoprężne
Mateusz_C6_3.0

[ BMK 3.0 224 KM] Dużo białego dymu i nierówna praca silnika

Post autor: Mateusz_C6_3.0 » 26 mar 2016, 17:11

Panowie, auto już w warsztacie ale ponieważ Święta będę wdzięczny za waszą opinię i wskazówki.
Jadąc około 140km/h i dodając gaz prawie do końca praktycznie brak dodatkowej mocy. Wciśnięcie gazu 100% lekko większa dodatkowa moc (zdecydowanie nie taka jak przy prawidłowej pracy turbo) i po chwili wielki kłąb białego dymu za mną oraz po puszczonym gazie wciąż auto przyśpieszało. Dopiero wciśnięcie hamulka spowodowało przerwę w przyśpieszaniu samochodu. Przy nierównej pracy silnika zjazd na najbliższej stacji benzynowej i wezwanie lawety. Poziom oleju sprawdzony na szybko - ok. Żadna kontrolka nie zaświeciła się. Silnik pracował nierówno, auto stojąc w miejscu lekko drgało całe. Przed dojechaniem do stacji, moc w miarę była (nie jak np. w trybie awaryjnym) ale oczywiście nie wciskałem gazu mocno żeby nic nie pogorszyć.
Moje podejrzenie to padła turbina (380tys km przebieg bez wymiany turbo i generalnie największa usterka od początku to wymiana klapy). Auto naprawdę praktycznie bezawaryjne i w rodzinie niemal od początku (ostatnie 3 lata bez ASO z powodu koszt ASO a rynkowa wartość auta - bo sentymentalna i komfort bardzo duży wciąż). Przeglądy robione w sprawdzonym fachowym warsztacie, ostatnio 6mies i 12tys. od wymiany oleju temu. Pomimo prawidłowego obchodzenia się na codzien z autem (wymiana na solidny olej co 15tys oraz delikatne obchodzenie się z gazem do czasu rozgrzania silnika) zdaję sobie sprawę, że turbo miało prawo paść (już pewnie ze 100tys. km temu).
Pytanie moje wybiegając przed odczyt na komputerze oraz diagnozę mechanika, myślicie że co to może być innego niż turbina (wtryski, głowica...)???
Dodam jeszcze, że od ponad roku samochód czasem kopcił za bardzo (DPF może 2x kontrolka zapalała się przez ostatnie 2 lata) ale jazda na trasie rozwiązywała problem kopcenia na 2-3tyg (ja podejrzewałem, że jeżeli nie bezpośrednio DPF jest winny, to może to być oznaka wtrysków).
Z góry dziękuję za wasze sugestie.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 26 mar 2016, 18:05

Z Twojego opisu też mi pasuje na turbinę. Olej brał wcześniej? były jakiekolwiek objawy które zbagatelizowałeś?
W moim ASB 310 tys km i też ori turbo, puki co ma się dobrze.
Przez internet ciężko cokolwiek stwierdzić.
Uszkodzony DPF też może skócić żywot turbiny.

Mateusz_C6_3.0

Post autor: Mateusz_C6_3.0 » 26 mar 2016, 21:21

Brak bezposrednich objawow (typu kontrolki lub branie oleju).

Jedynie kopcenie od czasu do czasu po tym jak dlugo w trasie nie bylo jezdzone.

Kopcenie mozna bylo probowac likwidowac wymieniajac np wtryski ale to na zasadzie inwestycja i nie wiadomo czy by zlikwidowala problem - komputer nie pokazywal nic (od okolo 2 lat kopcenie wystepowalo).

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 27 mar 2016, 09:37

Gdyby to miał być dpf (a nie sądzę) to byłyby błędy na kompie, turbo to raczej czarny nie biały dym, tak mi się wydaje. A egr ci się nie zacina?

Mateusz_C6_3.0

Post autor: Mateusz_C6_3.0 » 31 mar 2016, 18:34

Zacinanie dopiero od momentu wyrzucenia głębu białego dymu i dotoczenie się do stacji.
Objawy: oprócz dymu białego, nierówna praca silnika nawet po zatrzymaniu się. Istotną informacją może też być to, że jak wrzuciłem turbo (przed wyrzuceniem dymu oczywiście) to po puszczeniu gazu ciągle przyśpieszął (tak jakby wciśnięty był pełen gaz). Brak kontrolki, stan oleju też ok.

Z racji przebiegu pozapychany ma prawo być - zgadzam się.

Generalnie z wcześniejszych objawów 'starości', to oprócz sporadycznego kopcenia, dawało się wyczuć lekki smród spaliny w kabinie (przez zimę na pozamykanej wentylacji z kratek jeździłem żeby w twarz przynajmniej mi nie dmuchało) - tutaj nie mam na myśli oczywiście dużego smrodu czy jakiegokolwiek zadymienia tylko subtelny ale zapach spalin niestety niósł się od silnika. Na ten problem 2x 'zaufany' mechanik nie pomógł. Nie wątpię że ASO jakby wymieniło: wtryski, EGR, DPF, klapy... i coś jeszcze to by pracował bezsmrodowo jak z fabryki :)

[ Dodano: 2016-03-29, 19:33 ]
Jednak wstępna diagnoza mechanika na podstawie komputera - wtryski (biały dym to by potwierdzało). Wymieni próbnie 1-3 wtryski i jeżeli to nie pomoże to znaczy, że głowica poszła :(

[ Dodano: 2016-03-31, 18:34 ]
Niestety wtrysk wtpalił głowicę.

Silnik do wymiany - jeżeli ktoś może polecić zaufane źródło do kupienia kompletnego silnika bardzo proszę.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 31 mar 2016, 19:23

A co, tego nie opłaca się remontować? Jest jakaś firma, ich ogłoszenia są też na allegro, zajmują się sprzedażą całych silników, cena kompletnego to pewnie 7-8 tyś zł.

poczekaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: poczekaj » 31 mar 2016, 23:20

Jaka końcówka numerów seryjnch wtrysków? Jeżeli były te na których wyjechał z fabryki to i tak daleko zajechał jak na BMK.

Mateusz_C6_3.0

Post autor: Mateusz_C6_3.0 » 01 kwie 2016, 10:16

Właśnie tak też do tego podchodzę - 'i tak daleko zajechał' - może rekord wśród BMK :)

Gdybym wcześniej zaczął interesować się dokłądnie, to bym uniknął takie sytuacji, no ale stąło się. Porażka też, że do 330tys ASO, a przez ostatni czas 'zaufane warsztaty', nie zwrócili mojej uwagi na wtryski.

Fakt, że sporadyczne kopcenie zdarzało się już od około 2 lat (na pewno nie od razu lał wtrysk bo aż tyle bym nie pojeździł) - ale faktem jest, że ignorowałem sporadyczne kopcenie aż do lawety.

Jeszcze została mi fachowa diagnoza bo obecna jest na etapie wpięcia 2ch wtrysków i odczytania na komputerze, że wciąż nieprawidłowo... Jak wiadomo, nie jest to 100% diagnoza stanu cylindrów/głowicy.
Chociaż zakładam 95% pesymistyczny scenariusz.

Faktycznie po zagłębieniu się w Forum, biorę pod uwagę obecnie remont (jestem na etapie szukania warsztatu), a nie wymiana silnika (bo nie wiem co kupię + wtryski dodatkowo, to impreza i tak w 4 cyfrowej kwocie nie zamknie się).

Będę chciał zrobić 'wszystko' (naprawa silnika ale też rozrząd no i oczywiście regeneracja wszystkich wtrysków + diagnoza czy turbo ok oraz DPF). Tak żeby kolejne min 100tys auto jeździło na tankowaniu i wymienie olej i filtry co 15tys.
Bo komfort jazdy, jakość i stan karoserii jak na 10letnie auto I liga.
Zmartwieniem pozostanie jeszcze tylko ewentualna awaria układu kierowniczego lub skrzynia - chyba nic innego kapitałochłonnego nie pominąłem.

Odbiegając delikatnie od tematu przeszło mi przez głowę wymiana auta w takiej sytuacji ale na co (w kierunku delikatnie bardziej ekonomicznego ale wygodne i ładne):
Z A6 na A4 ciężko przesiąść się.
A5 bardzo ładne i gabarytowo by mi wystarczyło ale po-lift diesel na ładnym wyposażeniu to min 80-100tys.
Za tę kwotę można kupić A6-C7 z tym, że chcąc S-line i full opcja będzie na pewno jeszcze drożej.
Czy A5 czy A6-C7 chyba bym wziął już 2.0 żeby ekonomiczniej było, po mieście szczególnie. Ale słyszałem historie o lawetach przed 100tys...

Dlatego plan jest odremontować moje C6 i pojeździć jeszcze 2lata aż A7 na pełnym wyposażeniu i z rozsądnych źródeł będą za około 80tys. lub A6-C7 ale po-lift :)


Jak ktoś ma jakieś komentarze lub wskazówki bardzo chętnie poznam.

[ Dodano: 2016-04-01, 10:16 ]
Będę wdzięczny za rekomendację warsztatu pod ewentualny remont silnika w Kielcach (zlawetowane obecnie auto) lub ewentualnie Warszawa (trasa Kielce-Warszawa).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja