Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BPP 2.7 179 KM] Drgania silnika przy niskich obrotach

Silniki wysokoprężne
auditor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2012, 14:52
Lokalizacja: Warszawa

[ BPP 2.7 179 KM] Drgania silnika przy niskich obrotach

Post autor: auditor » 28 lut 2013, 12:58

Witam,
od roku jeżdżę swoją adelką z różnym jak dotąd skutkiem dla mojej kieszeni, no i niestety mam obawy o dalszy ich los (kieszeni i adelki). <stres>

Otóż zauważyłem wczoraj dosyć niepokojące drgania dobiegające z silnika. Dzieje się tak po gwałtownym puszczeniu pedału gazu (nie po stopniowym jego zwalnianiu) z obrotów ok. 2000. Po spadnięciu obrotów do ok. 1000 i mniej, odczuwam drgania dochodzące z okolic silnika. Dodam, że podobne, lecz słabsze i z mniejszą częstotliwością drgania odczuwałem w tym samochodzie od dnia zakupu, działo się tak głównie w ciepłe dni (w zimie praktycznie o nich zapomniałem). Te "starsze" drgania pojawiały się jednak tylko na biegu jałowym i gdy obroty były już ustabilizowane w ok. 800-900. Są jednak mniej dokuczliwe, w związku z czym zdążyłem się do nich przyzwyczaić, choć nie powiem, zaniepokoiły mnie na tyle, że zadałem sobie trud sprawdzenia wtrysków i dpf-a - obie grupy podzespołów w porządku.
Wczoraj jednak doszły "nowe" drgania, o większej częstotliwości, nieco mocniejsze od "starszych" no i pojawiające się nie w czasie, gdy obroty już są ustabilizowane od co najmniej kilku sekund, ale właśnie w momencie stabilizacji tych obrotów, tj. jeszcze ok 1000 do niższych. Trwa to kilka sekund. Dodatkowo, po wjechaniu do garażu i odsunięciu szyb usłyszałem, że mój silnik, dotychczas cichszy od niejednego najcichszego francuza, właśnie w momencie tej zakłóconej stabilizacji obrotów wydaje dźwięk bardziej niż dotychczas przypominający klekot diesla (wiem, że to diesel, ale na wyższych obrotach i do wczoraj także na niskich brzmiał bardziej jak stary benzyniak, w sensie bez tego dieslowskiego klekotu).
Dodam, że od tygodnia jeżdżę z niedziałającym siłownikiem kolektora dolotowego od strony kierowcy (padł, więc kupiłem nowy, mechanik założył, okazało się że nowy jest również uszkodzony, więc odesłał go do hurtowni, a tymczasowo wstawił &#8222;protezę&#8221; ze starego).
Pytanie więc do szanownych współtowarzyszy w niespełnionej miłości do audi. Czy te drgania mogą być spowodowane niedziałającym jednym kolektorem, czy też powinienem przygotować się do poważniejszej naprawy?
Pomożecie?

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 28 lut 2013, 13:11

mam ten sam silnik co kolega model 2005. umnie tez szarpie silnikiem ale tylko po uruchomieniu po dluzszym posotoju nigdy nie na cieplym i tylko w zimne dni. wedlug mnie maszp roblem z wtryskami ewentualnie te klapy.ale to moje sledztwo bardziej doswiadczeni koledzy niech sie wypowiedza.a moze poprostu lejesz kiepskie paliwo i to jest tego powodem.u mnie np te klapy tez sa luze i az tak autem nie telepie. w kazydm razie w poniedizlek regeneruje kolektory, a w tyg zmieniam komplet wtryskow odpisze ci jakie zmiany w uzytkowaniu auta.mysle ze po tych dwoch naprawach dragnie silnika ustapi.pzdr

auditor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2012, 14:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: auditor » 28 lut 2013, 13:24

Wtryski były badane trzykrotnie WAS-em, raz w ASO Audi, raz w ASO Skody (znajomy mechanik) i raz przez jednego magika z Wawy (jak dokończy z sukcesem sprawę kolektorów to zdam o nim relację, bo jak dotąd to chyba znalazłem dobry adres). Za każdym razem wychodziły wartości w normie (i to BARDZO w normie). Co oczywiście chłopakom z ASO nie przeszkadzało w zaproponowaniu mi "prewencyjnej" wymiany całego kompletu po okazyjnej cenie 15 tys. <brawo>

Przyszło mi jeszcze teraz do głowy, że od roku nie wymieniałem filtra paliwa, czy to może mieć wpływ?

Tak czy inaczej, jak już wymienisz, to napisz gdzie i za ile kupowałeś/robiłeś.
Pozdrawiam.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 28 lut 2013, 17:06

Moze pompa wysokiego cisnienia paliwa do ukladu common rail podupada albo jej naped bo podobne objawy daje.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 28 lut 2013, 17:19

ok auditor dam znac odnosnie kosztow i miejsc gdzie to naprawialem.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 01 mar 2013, 16:56

Witam przyczyn moze byc duzo gdzies wyczytalem na jednym z forum ze koles tez mial 2.7 tdi bpp i silnik pracowal glosniej i mial dziwne wibracje i po wizycie w ASO okazalo sie ze pasek wielorowkowy sie lekko rozciagnal i po wymianie na nowy wszystko ucichlo.Ja tez czekam na wymiane zamowilem pasek Gates bo mam juz 166tys wiec zobaczymy czy moj silnik takze ucichnie.

[ Dodano: 2013-03-01, 16:59 ]
Ale takze dodam ze przed wymiana jednego z kolektorow silnik pracowal glosniej i stracil na mocy.

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 01 mar 2013, 23:01

może dwumas??

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 02 mar 2013, 00:26

Uszkodzone kolektory nie maja wplywu na odglos i nierownomierna prace silnika - klapy wirowe w uszkodzonych kolektorach sa otwarte caly czas.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

auditor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2012, 14:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: auditor » 02 mar 2013, 00:37

mbectb pisze:Uszkodzone kolektory nie maja wplywu na odglos i nierownomierna prace silnika - klapy wirowe w uszkodzonych kolektorach sa otwarte caly czas.
Zgadza się. Ale myślę, że skoro cały czas są w tej samej pozycji, a fabrycznie powinny być w różnych w zależności od obrotów, to może ten awaryjny tryb wpływa na kulturę pracy w pewnym - w tym przypadku niskim - zakresie obrotów.
P.s. Staram się jak mogę odwlec konieczność wysupłania 3k na 2masę, lub 1,5k na regenerację pompy, bo przecież "2,7 oprócz kolektorów nic nie zagraża..."

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 02 mar 2013, 09:29

ja w poniedzialek regenruje te kolektory i przy okazji przeczyszcze tego egrka.zobaczymy co ich regeneracja i czysczenie poprawi w kulturze pracy silnika. co do tego telepania buda na niskich obrotach nie mozna znalesc jednoznacznej odpowiedzi.kolega auditor sprawdzil wtryski i maja dobra wartosc wiec to nie one.poza tem czytajac w dluz i wszerz to forum na awarie wtryskow chyba bardziej narazone sa jednostki 3,0.wedlug moich skormnych analiz z urzytkowania auta wynika raczej to ze odpowiedzialnosc za to ma dwumasa ze sprzglem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl