Witam, dużo przeczytałem tematów na tym forum o DPF, oraz artykułów w necie. Nie odnalazłem jednak odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Ile maksymalnie zmieści się popiołu w moim DPF?
Aktualnie komp pokazuje 0,5l popiołu. To dużo? Myśleć już o wymianie/regeneracji? Pytam bo bardzo często według wskazań kompa załącza się wypalanie (poniżej 100km).
Jeżdżę dużo na trasie, prawie nigdy po mieście. DPF nigdy mi się nie zapalił.
[BPP 2.7 180 KM] DPF Ile przyjmie popiołu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Popiół jest wyrażony w gramach, a nie w litrach. Jak kupiłem auto miał 69g i w salonie na przeglądzie w Niemczech zaznaczyli, że 65g to jest max. i zaznaczyli błąd.
Profilaktycznie go zregenerowałem i jestem bardzo zadowolony, bo wypalil się po tym dopiero 1raz. Z tym, że ja mam BRE, ale DPF chyba są te same.
Odczytaj ile masz gram.
Profilaktycznie go zregenerowałem i jestem bardzo zadowolony, bo wypalil się po tym dopiero 1raz. Z tym, że ja mam BRE, ale DPF chyba są te same.
Odczytaj ile masz gram.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ilość popiołu nie powoduje rozpoczynania się wypalania filtra. Jest on tylko skutkiem spalania oleju silnikowego i częściowo sadzy w czasie regeneracji. Ogólnie dopóki nie pojawia się informacja na desce o wypalaniu DPF, to filtr jest jeszcze w dobrej kondycji.
[ Dodano: 2017-04-23, 23:01 ]
Pacific tdi, mylisz popiół z sadzą
. W większych silnikach sterownik pokazuje więcej szczegółów.
[ Dodano: 2017-04-23, 23:01 ]
Pacific tdi, mylisz popiół z sadzą

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki za odpowiedzi.
Pytanie, czy wysłać filtr na regenerację, bo martwi mnie zbyt częste wypalanie (według danych sterownika oczywiście bo jako użytkownik ja nic nie widzę na desce). Zbyt częste wypalanie też nie jest niczym dobrym. Jest parametr mówiący o ilości kilometrów od ostatniego wypalania, i ten parametr u mnie często się zmienia (wiadomo bo jeżdzę), ale nigdy nie przekracza 100km to znaczy, że filtr się wypala ciągle i resetuje ten licznik.
Ogólnie sadzy/poziom zanieczyszczeń mojego filtra to:
- 6g zmierzone
- 6,5g wyliczone
Tu myślę podobnie, popiół jest rezultatem wypalania sadzy i to on pozostaje w filtrze już na zawsze. Ten popiół określa na jak długo starczy nam tego filtra chyba. Popiół już nigdy nie zniknie z filtra, to on określa jego stan zapełnienia, tak mi się wydaje. Im więcej popiołu w filtrze tym częściem filtr musi się wypalać bo jest mniej miejsca na sadzę (która ulega wypalaniu).mat1324 pisze:Jest on tylko skutkiem spalania oleju silnikowego i częściowo sadzy w czasie regeneracji.
Pytanie, czy wysłać filtr na regenerację, bo martwi mnie zbyt częste wypalanie (według danych sterownika oczywiście bo jako użytkownik ja nic nie widzę na desce). Zbyt częste wypalanie też nie jest niczym dobrym. Jest parametr mówiący o ilości kilometrów od ostatniego wypalania, i ten parametr u mnie często się zmienia (wiadomo bo jeżdzę), ale nigdy nie przekracza 100km to znaczy, że filtr się wypala ciągle i resetuje ten licznik.
Ogólnie sadzy/poziom zanieczyszczeń mojego filtra to:
- 6g zmierzone
- 6,5g wyliczone
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Popiół jest wynikiem spalania oleju silnikowego. Nie sadzy.Dawid_Szczecin pisze:Tu myślę podobnie, popiół jest rezultatem wypalania sadzy
Tak twierdzi producent auta. Prawda jest trochę inna. Istniej możliwość pozbycia się(nie całkowitego ale jednak) popiołu z DPF.Dawid_Szczecin pisze:i to on pozostaje w filtrze już na zawsze.
Tu masz całkowicie rację - Im więcej popiołu w filtrze tym częściej sterownik przeprowadza "wypalanie".Dawid_Szczecin pisze:Im więcej popiołu w filtrze tym częściem filtr musi się wypalać bo jest mniej miejsca na sadzę (która ulega wypalaniu).
Sterownik w czasie eksploatacji auta dolicza (algorytm na podstawie warunków w jakich poruszał się pojazd) wartość popiołu.
Przy nowym filtrze, gdzie wartość popiołu równa 0, regeneracja ("wypalanie") DPF przeprowadzane jest po osiągnięciu 32g (jednostek) sadzy, obojętnie, skalkulowanej, czy rzeczywistej. Na marginesie - zwykle regeneracja przeprowadzana jest przy osiągnięciu wartości progowej skalkulowanej.
I tak, jak napisałem wyżej-podczas eksploatacji auta sterownik dolicza wartość popiołu i automatycznie zmniejsza wartości przy których zaczyna regenerację DPF. Przy wartości popiołu 0.5 (to około 250 tys. przebiegu), wartość sadzy przy której startuje regenerację, to 16 jednostek.
"Progi regeneracyjne" silników poliftowych dostępne są w grupie 107. W przedliftowych nie mam wiedzy.
Fitr DPF Twojego auta Dawid, nadaje się do wymiany, przeczytaj -bre-20-140-km-wyciety-filtr-dpf-a-kupn ... htm#838326
Proponuję jednak spróbować go "przeczyścić". W przypadku DPF mojego auta operacja ta przyniosła pozytywny efekt.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2017, 22:22 przez tomnik, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki tomnik za odpowiedź, coraz jaśniejsza robi się dla mnie sytuacja z DPF. Czyli tak jak podejrzewałem, filtr mam do wymiany/regeneracji.
?
Temat o DPF wskazany przez ciebie czytałem już wcześniej, dobry wniosek to taki, że nie kupować zamienników za 1400 zł niby nowych.
Czy warto zregenerować filtr w takiej firmie jak:
http://dpfserwis.pl/76_DPF-A6.html
Moje auto ma przejechane równo 280 tys. km. Na koniec pytanko:
Czy można jeździć fizycznie bez filtra DPF przez tydzień może dwa na czas regeneracji podczas gdy obsługa DPF jest uruchomiona w sterowniku? Zrobiłbym sobie rure zamiast DPF i zamontował na niej czujniki które tam są w przypadku DPF.
Czy możesz powiedzieć coś więcej? Czy to tajemnicatomnik pisze:Tak twierdzi producent auta. Prawda jest trochę inna. Istniej możliwość pozbycia się(nie całkowitego ale jednak) popiołu z DPF.

Temat o DPF wskazany przez ciebie czytałem już wcześniej, dobry wniosek to taki, że nie kupować zamienników za 1400 zł niby nowych.
Czy warto zregenerować filtr w takiej firmie jak:
http://dpfserwis.pl/76_DPF-A6.html
Moje auto ma przejechane równo 280 tys. km. Na koniec pytanko:
Czy można jeździć fizycznie bez filtra DPF przez tydzień może dwa na czas regeneracji podczas gdy obsługa DPF jest uruchomiona w sterowniku? Zrobiłbym sobie rure zamiast DPF i zamontował na niej czujniki które tam są w przypadku DPF.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Dlaczego tak twierdzisz. Znam dobrze zasadę dzialania DPF. Nic nie pomylilem. 69g popiołu miałem. Regenerowalem profilaktycznie w firmie http://eurovat.info.pl/regeneracja/rege ... tek-staych.mat1324 pisze: mylisz popiół z sadzą.
I nie żałuję. Praktycznie nie wiem, że mam to ustrojstwo.
Hej mozesz podać dobry adres tej firmy od regeneracji filtra, mam u siebie 311k i właśnie mi sie zatkał na amen, tzn. nie moge go przepalic.
Jestem już po regeneracji dpfu i jest super auto nabrało mocy i jeździ jak nowe, mechanik mówił ze syf byl niemilosierny, 3 razy czyscil az wyczyscil. Polecam takie rozwiazanie
Jestem już po regeneracji dpfu i jest super auto nabrało mocy i jeździ jak nowe, mechanik mówił ze syf byl niemilosierny, 3 razy czyscil az wyczyscil. Polecam takie rozwiazanie