Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Dolewanie oleju 2T do oleju napędowego?Do 2.7 3.0 TDI

Silniki wysokoprężne
gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Dolewanie oleju 2T do oleju napędowego?Do 2.7 3.0 TDI

Post autor: gozdzik77 » 26 sty 2019, 16:28

Chciałbym rozpocząć dyskusje. Czy dolewacie do paliwa olej 2T(do silników dwusuwowych). Jakie są wasze opinie i spostrzeżenia. Czy są jakieś plusy takiego zabiegu.

Napisałem ten post po przeczytaniu tego wątku na forum Alfy Romeo:
http://www.forum.alfaholicy.org/forum_o ... ulce_.html

Jestem ciekawy jak to się przekłada na silniki Audi.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2019, 16:48 przez gozdzik77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 sty 2019, 16:30

pytanie po co?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 26 sty 2019, 16:37

Są opinie że dolewanie oleju bardzo dobrze wpływa na cały układ wtryskowy: pompę wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze.Smaruje cały układ przez co nie dochodzi do zapiekania się iglic wtryskiwaczy. Wtryski podobno ciszej pracują, praca silnika jest bardziej łagodna.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 sty 2019, 16:41

wydaje mi sie że to mit, jak taki wtrsyk wytrzyma liczmy 400 tys kilometrów to swiadczy o tym że taki olej jest tam zbedny, wystarczy regularnie zmieniać filtr paliwa i bedzie dobrze, jeszcze sie nie spotkałem zeby cos sie zapiekło gdzie ma kontakt cały czas z ropą,
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 26 sty 2019, 16:45

repek92 pisze:wydaje mi sie że to mit, jak taki wtrsyk wytrzyma liczmy 400 tys kilometrów
Wtryski w 2.7 czy 3.0 to chyba tyle nie wytrzymają.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 sty 2019, 16:49

skąd ta pewność?

[ Dodano: 2019-01-26, 16:49 ]
regularna zmiana filtra dobre paliwo i bedzie chodził
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 26 sty 2019, 16:51

Chociażby stąd ile jest na naszym forum tematów i postów dotyczących problemów z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Boscha.

ten temat mnie zainspirował do wywołania dyskusji na naszym forum
http://www.forum.alfaholicy.org/forum_o ... ulce_.html

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 sty 2019, 16:54

ale nikt nie pisze jakie ma przebiegu tak naprawdę
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 sty 2019, 19:06

W polifcie wtryski wytrzymują spokojnie 400 tysięcy km, ale przed liftem jak przekroczą 200 tysięcy km to już jest sukces :).

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 sty 2019, 19:10

ale wątpię ze taki olej wydłuży ich żywotność
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 27 sty 2019, 09:34

Dodawanie oleju ma na celu poprawę smarowania, układu wtryskowego.
Więc ograniczamy możliwość zatarcia takowego.
Niestety dochodzimy do aspektu, zużywania się samego piezo, które z wiekiem poprostu traci swoje właściwości.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 27 sty 2019, 11:36

Ciekawe co się stanie z filtrem dpf jak silnik przepali parę litrów takiego oleju :)
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 27 sty 2019, 11:41

myslę ze to jest teoria kogoś tam, i mysli ze z takim olejem jest lepiej,
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2019, 12:13

Obecne oleje napędowego mają wstrzykiwane dodatki poprawiające właściwości smarne, więc nie widzę potrzeby dodawania tego typu oleju.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 27 sty 2019, 12:18

No właśnie, czy paliwa z lat 90 są te same w składzie co obecnie.
Gro mechaników twierdzi że tamte ropy lepiej smarowały układ paliwowy.
Fakt że nie było układów cr tylko pompy na tlokorozdzielaczach,
I pasowanie elementów miało większe tolerancję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl