Post
autor: krzysiek-lex » 17 lis 2015, 11:33
hej, daj znać jak to się spisuje.
[ Dodano: 2015-11-17, 11:33 ]
dodam jeszcze jako ciekawostkę a może i coś do naśladowania..?
pytałem się wcześniej jaki ma sens stosować olej np mixol do ON, czy w ogóle warto.
Dowiedziałem się że warto, a to dla tego bo od bodajże 2005 zmniejszono zawartość siarki w ON (siarka i jej związki polepszały własności smarujące paliwa, oczywiście siarka jako taka ma też destrukcyjne działanie), i dlatego ktoś wpadł na pomysł aby dodawać olej do ropy. Olej typu 2T, ponoć najlepszy jest od Liqui Moly ( nie dowiedziałem się jeszcze jaki konkretnie). Stosowanie 1:250
Żeby nie było tak różowo, to okazuje się że tenże olej, który polepsza smarowanie, obniża liczbę cetanową ( krótko mówiąc zdolność paliwa do samozapłonu) dlatego trzeba zastosować dodatek który podniesie w/w LC. Polecany (znowu "ponoć") jest ten który kolega w poście powyżej napisał: Millers EcoMax, podnosi LC o 4.
Dodatkowo na zimę: Black Arrow Diesel Skydd ponieważ jest ze Skandynawii a tam wiadomo, przepisy są bardziej restrykcyjne.
Ceny:
Ten Millers nie jest tani bo kosztuje około 69 zł (zależy gdzie kto kupi) ale stosowanie to 1:1000 a buteleczka ma 0.5l, więc starczy na 500 l ON
Black Arrow to koszt 26 zł, 1l.starczy na 1000 l ON
Olej Liqui 1052, 30 parę złotych, 1l. czyli na 250 l ON
To tyle. Czekam na jakieś komentarze bo ja na razie tego nie stosowałem ale myślę nad tym... Te wszystkie dodatki maja na celu polepszyć smarowanie, podnieść LC , ułatwić rozruch, "zmiękczyć" pracę silnika, czyścic układ paliwowy-wtryskowy.