[ BMK 3.0 224 KM] Czy po wymianie może dalej grzechotać? Roz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lip 2018, 20:45
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
[ BMK 3.0 224 KM] Czy po wymianie może dalej grzechotać? Roz
Witam jakoś na wiosne wymieniłem rozrzad kompletny napinacze, łańcuchy itd. Teraz zauważyłem że po jeździe i zgaszeniu silnika odczekaniu jakieś 30 minut I ponownym odpaleniu jakby dalej grzechotał. Dzieje się tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym problem nie występuje. Dodam że mam lejace wtryski poziom oleju wzrósł. I czy to jest powód? Że olej jest rzadki i nie trzyma ciśnienia w napinaczach? Ktoś miał podobny problem? Samochód to Audi a6 c6 3.0 TDI BMK 225km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Zimny olej jest gęstszy, stąd może lepiej trzymać ciśnienie w napinaczach, a na ciepłym spływa, tyle, że gasząc go na ciepłym olej i tak spływa, a samoostudzenie nie sprawi, że olej w nich zostanie, chyba, że na zimnym oleju pompa lepsze ciśnienie robi... wymień olej, polecam motul 8100 x clean, osobiscie na nim śmigam i przez pierwsze dni po wymianie wsluchaj się, czy przestał grzechotać na ciepłym i ew. Czy po paru dniach znów zacznie, jeżeli zacznie to masz przyczynę, czyli rozrzedzony olej



Jak każdy mam swoje jazdy, a hajsy niech robią gwiazdy, ja mam styl co gasi blask ich
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
- Imię: Irek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Braniewo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lip 2018, 20:45
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
No więc tak, wtryski wymienione na nowe. Olej również Shell 5W 30.A to dalej coś stuka... to możliwe że rozrzad może paść po 6 tysiącach km? Mi coś się zdaje że to mogą być popychacze hydrauliczne. Ale czy ropa w oleju mogła je uszkodzić? Bo jak zimny to nie ma żadnego stukania tylko jak zostawię go na godzinę lub dwie po trasie... Miał ktoś podobny problem? Wiem że nikt bez wysłuchania nie powie ale ktoś może się spotkał z danym problemem? Rozrzad wymieniam mechanik..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Moge tylko napisać, że wymieniałem u siebie popychacze (kasatory i koniki) i na 24 sztuki 10 już nie trzymało ciśnienia. Przy wymianie mialem przebieg 300tyś km (auto krajowe, pewny przebieg). Wymieniałem też rozrząd (komplet) i wtryski (nowe, nie regen.) i czasem dalej klekocze. Przebieg obecny 345 tyś. Wniosek? Wymieniać można, ale gwarancji nie ma, że pomoże. Ten typ silników ma sporo dziwnych przypadłości.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lip 2018, 20:45
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lip 2018, 20:45
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lip 2018, 20:45
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Masz pewność, że wymienili ci nowe napinacze, dali ci stary rozrzad do bagażnika? Ten rozrząd ma specyficzną budowę, ale co jest dla ciebie dziwne? Że słychać jak łańcuch nie zdąży się napiąć i słyszysz ruch po płozie ? Za napięcie odpowiada olej który przecież w ciągu ułamka sekundy nie jest w stanie się dostać do napinacza który się rozpiera. Druga sprawa jest taka, że taki rozrząd tez trzeba umieć prawidłowo złożyć, a nie przez cwaniaków mechaników co umieją tylko makaron na uszy nawijać. Co do oleju naczytasz się głupot, że na rozrząd ma wpływ olej, jaki ma mieć ? Masz lać pełen syntetyk i nie castrol czy mobil tylko zalej asmoil, xado, penrite 5w30, a jak masz ciężką noge i pałujesz auto to 5w50 i zmiana oleju maks co 10tyś. filtry knechta ciesz się jazdą i nie szukaj dziury w całym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 lip 2018, 20:45
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Spokojnie kolego, tak dali stary do bagażnika. Rozumiem wszystko rozumiem, dzięki za wytłumaczenie jak to działa... No to więc problem rozwiązanytb303 pisze:Masz pewność, że wymienili ci nowe napinacze, dali ci stary rozrzad do bagażnika? Ten rozrząd ma specyficzną budowę, ale co jest dla ciebie dziwne? Że słychać jak łańcuch nie zdąży się napiąć i słyszysz ruch po płozie ? Za napięcie odpowiada olej który przecież w ciągu ułamka sekundy nie jest w stanie się dostać do napinacza który się rozpiera. Druga sprawa jest taka, że taki rozrząd tez trzeba umieć prawidłowo złożyć, a nie przez cwaniaków mechaników co umieją tylko makaron na uszy nawijać. Co do oleju naczytasz się głupot, że na rozrząd ma wpływ olej, jaki ma mieć ? Masz lać pełen syntetyk i nie castrol czy mobil tylko zalej asmoil, xado, penrite 5w30, a jak masz ciężką noge i pałujesz auto to 5w50 i zmiana oleju maks co 10tyś. filtry knechta ciesz się jazdą i nie szukaj dziury w całym.

