[ BMK 3.0 224 KM] Czy można źle zakodować wtryskiwacze ? pro
[ BMK 3.0 224 KM] Czy można źle zakodować wtryskiwacze ? pro
Witam mam nie lada problem po wymianie wtryskiwaczy w siniku 3.0tdi bmk
Objawy standardowe.
Kopcenie
Zacinanie
Korekty ujemne
przybywanie oleju.
Wymieniłem na "odpowiedniki" BD czyli 0 986 435 358
Są to wtryski regenerowane fabrycznie w fabrykach boscha ( nie w zewnętrznych firmach)
Wszystkie problemy zniknęły , auto stało się jakby dynamiczniejsze i mniej paliło.
ale pozostał jeden wielki nie smak otóż auto z rana pali długo co najmniej 3-4sekundy dłużej a w normalnych warunkach dziennych o 2-3 sek dłużej , na starych wtryskach palił od strzała
Mechanik mówił że może źle zakodowane i żeby posprawdzać to jeszcze ale z tego co pamiętam sterownik przyjmuje tylko prawidłowe kody IMA innych nie przyjmował , może kolejność zła ?
Czy należałoby reklamować wtryski ? nie które korekty dalej są minusowe a może silnik już na tyle zużyty , ale dziwny zbieg okoliczności ze po wymianie zaczął się tak zachowywać.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html
Objawy standardowe.
Kopcenie
Zacinanie
Korekty ujemne
przybywanie oleju.
Wymieniłem na "odpowiedniki" BD czyli 0 986 435 358
Są to wtryski regenerowane fabrycznie w fabrykach boscha ( nie w zewnętrznych firmach)
Wszystkie problemy zniknęły , auto stało się jakby dynamiczniejsze i mniej paliło.
ale pozostał jeden wielki nie smak otóż auto z rana pali długo co najmniej 3-4sekundy dłużej a w normalnych warunkach dziennych o 2-3 sek dłużej , na starych wtryskach palił od strzała
Mechanik mówił że może źle zakodowane i żeby posprawdzać to jeszcze ale z tego co pamiętam sterownik przyjmuje tylko prawidłowe kody IMA innych nie przyjmował , może kolejność zła ?
Czy należałoby reklamować wtryski ? nie które korekty dalej są minusowe a może silnik już na tyle zużyty , ale dziwny zbieg okoliczności ze po wymianie zaczął się tak zachowywać.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Warto spróbować wymienić zawór zwrotny...kamil666 pisze:Czy nie wymieniałeś ostatnio filtra paliwa?
Zobacz sobie część o nr 057127247K jest to zawór który jest w filtrze na górze. Kiedyś ktoś miał podobne objawy z odpalaniem też dłużej kręcił, wymiana tej części na nową pomogła.
Koszt ok. 35-50 zł.
Obrazek
wtryskiwaczy nie da się źle zakodować. VCDS nie przyjmie kodu, jeżeli jest inny niż na wtryskiwaczu. Przerabiałem temat u siebie. Odpowiedni kod jest na kołnierzu wtryskiwacza.
Nawet jeśli wtryskiwacze nie były zakodowane to pracował normalnie.
wartości diagnostyczne w VCDS pojawią się po przejechaniu ok 1000km
Nawet jeśli wtryskiwacze nie były zakodowane to pracował normalnie.
wartości diagnostyczne w VCDS pojawią się po przejechaniu ok 1000km
Pozdrawiam,
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Nie wprowadzaj ludzi w błąd kolego bo mogę podać Ci kody które wejdą Ci w sterownik a nie będą od Twoich wtryskiwaczy....Niezakodowany wtryskiwacz nigdy nie będzie pracował w optymalnych parametrach ....Hipo pisze:wtryskiwaczy nie da się źle zakodować. VCDS nie przyjmie kodu, jeżeli jest inny niż na wtryskiwaczu. Przerabiałem temat u siebie. Odpowiedni kod jest na kołnierzu wtryskiwacza.
Nawet jeśli wtryskiwacze nie były zakodowane to pracował normalnie.
wartości diagnostyczne w VCDS pojawią się po przejechaniu ok 1000km
Cześć Robercie, na własne oczy widziałem, jak wtryskiwacz nie przyjmował innego kodu, jak na kołnierzu danego wtryskiwacza. Moja opinia ogranicza się do doświadczenia, które sam przerobiłem.
Nie chcę się sprzeczać po prostu napisałem to co widziałem i sam robiłem.
Kodowałem wg poniższej instrukcji Ross-Techa
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd.
Nie chcę się sprzeczać po prostu napisałem to co widziałem i sam robiłem.
Kodowałem wg poniższej instrukcji Ross-Techa
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd.
Pozdrawiam,
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Wiadomo że nie wejdzie kod który sobie sam ułożysz,ale np jeżeli będziesz miał kod z innego wtryskiwacza to też wejdzie Ci w wtryskiwacz który masz wpięty..Gdybyś mógł zakodować tylko kod IMA z danego wtrysku to chyba nie trzeba było by się martwić o złe kodowanie..Hipo pisze:Cześć Robercie, na własne oczy widziałem, jak wtryskiwacz nie przyjmował innego kodu, jak na kołnierzu danego wtryskiwacza. Moja opinia ogranicza się do doświadczenia, które sam przerobiłem.
Nie chcę się sprzeczać po prostu napisałem to co widziałem i sam robiłem.
Kodowałem wg poniższej instrukcji Ross-Techa
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd.

Jak kodowałeś wg instrukcji Ross-Tech to zakodowane powinieneś mieć dobrze..
[ Dodano: 2015-12-29, 06:44 ]
Nowy wtryskiwacz zakodowałeś starym kodem IMA?DariuszJob pisze:tez widzialem jak wtrysk nie przyjmuje kodu a nie wpisywalem zmyslonego a poprostu wpisalem stary z poprzedniego
Stąd Twoje problemy z autem.Te wtryski które zakodowałeś na poprzednich kodach IMA wyciągaj i wysyłaj do kodowania albo do wymiany..
Wtryski są odpowiednio zakodowane swoimi kodami IMA , poprostu z ciekawosci sprwadzilem czy przyjmie jakis inny kod np ze starego i przyjoł ale po tescie spowrotem zakodowalem odpowiedni IMA takze kodowania sa ok kazdy wtrysk fabrycznie ma swoj kod IMA ty go tylko dopisujesz do sterownika w samochodzie.