Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BMK 3.0 224 KM] Czy można źle zakodować wtryskiwacze ? pro

Silniki wysokoprężne
DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

[ BMK 3.0 224 KM] Czy można źle zakodować wtryskiwacze ? pro

Post autor: DariuszKR » 20 gru 2015, 09:42

Witam mam nie lada problem po wymianie wtryskiwaczy w siniku 3.0tdi bmk

Objawy standardowe.

Kopcenie
Zacinanie
Korekty ujemne
przybywanie oleju.

Wymieniłem na "odpowiedniki" BD czyli 0 986 435 358

Są to wtryski regenerowane fabrycznie w fabrykach boscha ( nie w zewnętrznych firmach)

Wszystkie problemy zniknęły , auto stało się jakby dynamiczniejsze i mniej paliło.

ale pozostał jeden wielki nie smak otóż auto z rana pali długo co najmniej 3-4sekundy dłużej a w normalnych warunkach dziennych o 2-3 sek dłużej , na starych wtryskach palił od strzała

Mechanik mówił że może źle zakodowane i żeby posprawdzać to jeszcze ale z tego co pamiętam sterownik przyjmuje tylko prawidłowe kody IMA innych nie przyjmował , może kolejność zła ?

Czy należałoby reklamować wtryski ? nie które korekty dalej są minusowe a może silnik już na tyle zużyty , ale dziwny zbieg okoliczności ze po wymianie zaczął się tak zachowywać.

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html

beny2303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Dolnyśląsk/DE

Post autor: beny2303 » 23 gru 2015, 19:47

Kolejność jest następująca:

Tył - komory silnika
3 6
2 5
1 4
Przód

Wtryskiwacze adaptują się po przejechaniu ok. 1000km i wtedy sprawdź korekcje bloków 72 - 77 :)

VCDS pokazuje jakieś błędy?

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 25 gru 2015, 13:30

Sam kodowałeś? Sprawdź kody IMA jakie są zakodowane w sterowniku i jakie masz fizycznie. Ja zawsze robię tak że najpierw spisuję kody a później koduje .

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 25 gru 2015, 14:13

Sprwadze to na dniach może faktycznie coś źle zakodowane i dlatego jakby auto kręci te 2-3sekundy dłużej

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 25 gru 2015, 17:13

To że dłużej kręci to tym bym się nie napędzał.Kto Ci te wtryski zakładał? Może masz nieszczelność w układzie i dlatego dłużej się napełnia układ CR.Ale wątpię..

beny2303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Dolnyśląsk/DE

Post autor: beny2303 » 25 gru 2015, 19:46

Ja też miałem źle zakodowane, ale objawiało się to tym, że twardziej chodził silnik niż przed kodowaniem! Pomylono kolejność, ale to nie wpłynęło na problem z odpalaniem :)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 25 gru 2015, 20:16

Czy nie wymieniałeś ostatnio filtra paliwa?
Zobacz sobie część o nr 057127247K jest to zawór który jest w filtrze na górze. Kiedyś ktoś miał podobne objawy z odpalaniem też dłużej kręcił, wymiana tej części na nową pomogła.

Koszt ok. 35-50 zł.

Obrazek

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 25 gru 2015, 23:19

kamil666 pisze:Czy nie wymieniałeś ostatnio filtra paliwa?
Zobacz sobie część o nr 057127247K jest to zawór który jest w filtrze na górze. Kiedyś ktoś miał podobne objawy z odpalaniem też dłużej kręcił, wymiana tej części na nową pomogła.

Koszt ok. 35-50 zł.

Obrazek
Warto spróbować wymienić zawór zwrotny...

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 26 gru 2015, 10:18

Faktycznie przed wymiana wtryskow wymienialem filtr paliwa

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 26 gru 2015, 16:16

wtryskiwaczy nie da się źle zakodować. VCDS nie przyjmie kodu, jeżeli jest inny niż na wtryskiwaczu. Przerabiałem temat u siebie. Odpowiedni kod jest na kołnierzu wtryskiwacza.
Nawet jeśli wtryskiwacze nie były zakodowane to pracował normalnie.
wartości diagnostyczne w VCDS pojawią się po przejechaniu ok 1000km
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 gru 2015, 23:36

Hipo pisze:wtryskiwaczy nie da się źle zakodować. VCDS nie przyjmie kodu, jeżeli jest inny niż na wtryskiwaczu. Przerabiałem temat u siebie. Odpowiedni kod jest na kołnierzu wtryskiwacza.
Nawet jeśli wtryskiwacze nie były zakodowane to pracował normalnie.
wartości diagnostyczne w VCDS pojawią się po przejechaniu ok 1000km
Nie wprowadzaj ludzi w błąd kolego bo mogę podać Ci kody które wejdą Ci w sterownik a nie będą od Twoich wtryskiwaczy....Niezakodowany wtryskiwacz nigdy nie będzie pracował w optymalnych parametrach ....

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 28 gru 2015, 11:24

Cześć Robercie, na własne oczy widziałem, jak wtryskiwacz nie przyjmował innego kodu, jak na kołnierzu danego wtryskiwacza. Moja opinia ogranicza się do doświadczenia, które sam przerobiłem.
Nie chcę się sprzeczać po prostu napisałem to co widziałem i sam robiłem.
Kodowałem wg poniższej instrukcji Ross-Techa
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29

Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd.
Pozdrawiam,

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 28 gru 2015, 11:40

tez widzialem jak wtrysk nie przyjmuje kodu a nie wpisywalem zmyslonego a poprostu wpisalem stary z poprzedniego

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 29 gru 2015, 06:44

Hipo pisze:Cześć Robercie, na własne oczy widziałem, jak wtryskiwacz nie przyjmował innego kodu, jak na kołnierzu danego wtryskiwacza. Moja opinia ogranicza się do doświadczenia, które sam przerobiłem.
Nie chcę się sprzeczać po prostu napisałem to co widziałem i sam robiłem.
Kodowałem wg poniższej instrukcji Ross-Techa
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29

Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd.
Wiadomo że nie wejdzie kod który sobie sam ułożysz,ale np jeżeli będziesz miał kod z innego wtryskiwacza to też wejdzie Ci w wtryskiwacz który masz wpięty..Gdybyś mógł zakodować tylko kod IMA z danego wtrysku to chyba nie trzeba było by się martwić o złe kodowanie.. :>
Jak kodowałeś wg instrukcji Ross-Tech to zakodowane powinieneś mieć dobrze..

[ Dodano: 2015-12-29, 06:44 ]
DariuszJob pisze:tez widzialem jak wtrysk nie przyjmuje kodu a nie wpisywalem zmyslonego a poprostu wpisalem stary z poprzedniego
Nowy wtryskiwacz zakodowałeś starym kodem IMA?
Stąd Twoje problemy z autem.Te wtryski które zakodowałeś na poprzednich kodach IMA wyciągaj i wysyłaj do kodowania albo do wymiany..

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 29 gru 2015, 16:05

Wtryski są odpowiednio zakodowane swoimi kodami IMA , poprostu z ciekawosci sprwadzilem czy przyjmie jakis inny kod np ze starego i przyjoł ale po tescie spowrotem zakodowalem odpowiedni IMA takze kodowania sa ok kazdy wtrysk fabrycznie ma swoj kod IMA ty go tylko dopisujesz do sterownika w samochodzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl