[ BRE 2.0 140 KM] Czy mam pękniętą głowicę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
[ BRE 2.0 140 KM] Czy mam pękniętą głowicę?
Witam
Od pewnego czasu zauważyłem, że stopniowo ubywa płynu chłodniczego. Aktualnie mam poniżej minimum na nierozgrzanym silniku. Kontrolka jeszcze się nie zapaliła. Auto trochę kopci. Można powiedzieć, że lekko na biało. Czy to wskazuję na pękniętą głowicę?? Czy może sama uszczelka. Jak sprawdzić amatorsko czy mam ją pękniętą. Jakie koszta są z wymianą. Bo koszt głowicy regeneracyjnej to średnio 1500zł bez wymiany. Ale znalałżem aukcję gdzie głowica po regeneracji kosztuje 600zł (tanio sobie myśle). Kupować??
http://allegro.pl/show_item.php?item=66 ... d00be2ff62
Od pewnego czasu zauważyłem, że stopniowo ubywa płynu chłodniczego. Aktualnie mam poniżej minimum na nierozgrzanym silniku. Kontrolka jeszcze się nie zapaliła. Auto trochę kopci. Można powiedzieć, że lekko na biało. Czy to wskazuję na pękniętą głowicę?? Czy może sama uszczelka. Jak sprawdzić amatorsko czy mam ją pękniętą. Jakie koszta są z wymianą. Bo koszt głowicy regeneracyjnej to średnio 1500zł bez wymiany. Ale znalałżem aukcję gdzie głowica po regeneracji kosztuje 600zł (tanio sobie myśle). Kupować??
http://allegro.pl/show_item.php?item=66 ... d00be2ff62
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Dodam jeszcze, że auto kopci jak nie jest za bardzo rozgrzane. Jak już osiągnie temperaturę 90 stopni to w miarę jest ok . Auto jest garażowane podziemia i spaliny są gryzące. Auto dobrze odpalala zawsze temperatura w garażu jest około 10 stopni. Tak jak wspominałem martwiło mnie to , że ucieka płyn od chłodnicy i jak kupowałem auto to płyn był nówka sztuka co mnie zastanawiało. Bo kto wymienia płyn od chłodnicy przed sprzedażą. Co sądzicie o tej głowicy za 600zł regenerowanej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Nie musi to być głowica. Może być chłodnica EGR. Na początek zalecałbym jej wyłączenie z obiegu, a następnie sprawdzenie spalin w układzie chłodzenia.
Nie znika Ci ogrzewanie jak dasz mocniej po garach? Nie wyrzuca płynu zbiorniczkiem?
Sam jestem przed wymianą głowicy (lub uszczelki, wyjdzie w praniu, ale przygotowany jestem na najgorsze). Oglądałem tą aukcję, o którą pytasz, dzwoniłem również do tego pana i jakoś tak chaotycznie mówił, że ja bym tej głowicy nigdy nie wziął. Jak to powiedział, może się zdarzyć, że głowica będzie uszkodzona, ale jest reklamacja. Tylko sama wymiana głowicy to robocizna + jakieś uszczelki, śruby i już masz 1000zł, więc szkoda nerwów.
Pęknięty może być też blok silnika, ale to już najczarniejszy scenariusz.
Nie znika Ci ogrzewanie jak dasz mocniej po garach? Nie wyrzuca płynu zbiorniczkiem?
Sam jestem przed wymianą głowicy (lub uszczelki, wyjdzie w praniu, ale przygotowany jestem na najgorsze). Oglądałem tą aukcję, o którą pytasz, dzwoniłem również do tego pana i jakoś tak chaotycznie mówił, że ja bym tej głowicy nigdy nie wziął. Jak to powiedział, może się zdarzyć, że głowica będzie uszkodzona, ale jest reklamacja. Tylko sama wymiana głowicy to robocizna + jakieś uszczelki, śruby i już masz 1000zł, więc szkoda nerwów.
Pęknięty może być też blok silnika, ale to już najczarniejszy scenariusz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 08:22
- Imię: puszek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: małopolska
Też jestem zmartwiony bo mi ubywa płynu ale niewiele. Niemniej jednam muszę dokładnie sprawdzić szczelność układu chłodzenia począwszy od korka zbiorniczka.
Wcześniej mojej audi też ubywało płynu ale bardziej. Okazało się, że był do wymiany elektrozawór nagrzewnicy tzw. pompka obiegu czy jak ją zwał. Miała pęknięty korpus. Normalnie nie nie przepuszczała dopiero jak płyn był gorący i powstało w układzie chłodzenia ciśnienie. Wówczas wyciekał płyn na zewnątrz. ***********
Silnik też mi kopci na jasno z parą wodną. To jest chyba normalne w zimie. Zresztą nieraz widziałem jak z wydechu jadącego przedemną pojazdu ciekła woda. ******
Nawet jak palę w piecu CO suchym paliwem to woda się wytrąca z powietrza i ścieka z przewodów wylotowych i komina.
Życzę braku usterek w nowym 2017 roku.
Wcześniej mojej audi też ubywało płynu ale bardziej. Okazało się, że był do wymiany elektrozawór nagrzewnicy tzw. pompka obiegu czy jak ją zwał. Miała pęknięty korpus. Normalnie nie nie przepuszczała dopiero jak płyn był gorący i powstało w układzie chłodzenia ciśnienie. Wówczas wyciekał płyn na zewnątrz. ***********
Silnik też mi kopci na jasno z parą wodną. To jest chyba normalne w zimie. Zresztą nieraz widziałem jak z wydechu jadącego przedemną pojazdu ciekła woda. ******
Nawet jak palę w piecu CO suchym paliwem to woda się wytrąca z powietrza i ścieka z przewodów wylotowych i komina.
Życzę braku usterek w nowym 2017 roku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
Zacznij od prostych rzeczy głowica to ostateczność bo szkoda ponosić koszty które nie musza być konieczne. Zapewne usłyszałeś od wielu osób które pewnie nie miały doczynienia z tym silnikiem że tak strasznie pękają w nich głowice chociaż mam wielu znajomych co jeżdżą z takimi silnikami i w ani jednym nie pękła głowica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Jeżeli nie macie typowych objawów pęknięcia głowicy, bloku lub uszkodzonej uszczelki, czyli:
1. Wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia
2. Wyrzucanie płynu przez zawór w zbiorniku wyrównawczym
3. Zanikające ogrzewanie przy szybszej lub dynamicznej jeździe
to trzeba szukać wycieków.
Same ubytki płynu nie świadczą o przedmuchu.
1. Wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia
2. Wyrzucanie płynu przez zawór w zbiorniku wyrównawczym
3. Zanikające ogrzewanie przy szybszej lub dynamicznej jeździe
to trzeba szukać wycieków.
Same ubytki płynu nie świadczą o przedmuchu.
Ja nie mialem zadnych objawów poza ubytkiem plynu. Zero kopcenia , spadku mocy , auto sie nie grzalo itd generalnie wszystko super a okazalo sie ze jednak glowica jest pęknięta.. płyn uciekal prosto do gniazda zaworowego spalal sie i dlatego nie bylo kompletnie zadnych objawów uszkodzonej uszczelki ani głowicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Duże miałeś ubytki?Dean2 pisze:Ja nie mialem zadnych objawów poza ubytkiem plynu. Zero kopcenia , spadku mocy , auto sie nie grzalo itd generalnie wszystko super a okazalo sie ze jednak glowica jest pęknięta.. płyn uciekal prosto do gniazda zaworowego spalal sie i dlatego nie bylo kompletnie zadnych objawów uszkodzonej uszczelki ani głowicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
Możesz to wytłumaczyć czemu tak się niby dzieje bo pierwsze słyszę ?:Dkarolsieradz pisze:Bardzo czesto powodem ubytku płynu w tych silnikach jest uszkodzona uszczelka kolektora dolotowego. Sciagnij kolektor i zalóż nowa uszczelkę. Dzieje się tak z powodu zalozenia starej uszczelki po czyszczeniue kolektora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Zamieszczam filmik z dzisiejszego dnia, temperatura na dworze -10, temperatura silnika była około 75stopni, czy to jest normalne aby tak kopcił?? Z tego co wiem jeden wtrysk będe miał do roboty i turbo trochę już ma wyjechane łopatki oraz puszcza olej w strone filtra powietrza, auto ładnie odpala, silnik chodzi uważam, że równo, Filtra nie ma (tak kupiłem)
Jak auto jest w garażu podziemnym i silnik nie jest jeszcze rozgrzany to spaliny są trochę gryzące, Dzisiaj przyszedł mi taki tester i sprawdzałem od najgorszego pod kątem tej głowicy ale test wyszedł negatywnie
http://allegro.pl/show_item.php?item=64 ... k0NDRjOQ==
Czy normalne jest takie dymienie??
Jak auto jest w garażu podziemnym i silnik nie jest jeszcze rozgrzany to spaliny są trochę gryzące, Dzisiaj przyszedł mi taki tester i sprawdzałem od najgorszego pod kątem tej głowicy ale test wyszedł negatywnie
http://allegro.pl/show_item.php?item=64 ... k0NDRjOQ==
Czy normalne jest takie dymienie??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa