[ASB 3.0 TDI 233]Czujnik 3 temperatury spalin lokalizacja
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
[ASB 3.0 TDI 233]Czujnik 3 temperatury spalin lokalizacja
Witajcie
Odebrałem auto po wymianie konwertera i na desce świeci się check engine, błąd związany z czujnikiem spalin 3.
Znaleziono 1 błąd:
009258 - Czujnik 3 temperatury spalin; zespół 1
P242A - 000 - usterka elektryczna
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 225001 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.10.11
Czas: 18:01:31
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 40.6*C
Temperatura: 554.6*C
(bez jednostek): 0.0
Temperatura: 45.0*C
Gdzie znajduję się ów czujnik ewentualnie jak go sprawdzić czy działa prawidłowo?
Odebrałem auto po wymianie konwertera i na desce świeci się check engine, błąd związany z czujnikiem spalin 3.
Znaleziono 1 błąd:
009258 - Czujnik 3 temperatury spalin; zespół 1
P242A - 000 - usterka elektryczna
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 225001 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.10.11
Czas: 18:01:31
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 40.6*C
Temperatura: 554.6*C
(bez jednostek): 0.0
Temperatura: 45.0*C
Gdzie znajduję się ów czujnik ewentualnie jak go sprawdzić czy działa prawidłowo?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Albo go nie podpięli albo uszkodzili podczas zrzucania skrzyni
.
Widać, że nie działa prawidłowo, bo pokazuje jedynie 554*C na zgaszonym silniku
. Aby go sprawdzić, zobacz ile stopni pokazuje pole 102.2. Wartości 102.1 (temperatura za katalizatorem) i 102.2 (temperatura przed DPFem) powinny być zbliżone do siebie, ponieważ dzieli je kilkadziesiąt cm rury wydechowej. Na postoju powinno tam być w okolicach 150*C.
Czujnik 3 temperatury spalin znajduje się tuż przed filtrem cząstek stałych, więc dostęp do niego jest od spodu
.

Widać, że nie działa prawidłowo, bo pokazuje jedynie 554*C na zgaszonym silniku

Czujnik 3 temperatury spalin znajduje się tuż przed filtrem cząstek stałych, więc dostęp do niego jest od spodu

Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, 20:10 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czyli miałem rację
. Temperatura musi być w okolicach 150*C, a drugie pole przeważnie ma nieco mniejszą, a po zgaszeniu miałeś jedynie 554*C, więc raczej jest coś z nim nie tak.
Numer, który podałeś jest dobry i pasuje do Twojego auta - 038906088D.
[ Dodano: 2018-10-11, 20:40 ]
Kup używkę lub nowy oryginał
.

Numer, który podałeś jest dobry i pasuje do Twojego auta - 038906088D.
[ Dodano: 2018-10-11, 20:40 ]
Kup używkę lub nowy oryginał

- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
A co jeśli w kodzie błędu mam identyczne wskazania jak u ollyon86, czyli temp. również dokładnie 554,6'C a w 102.1 jest 104,4'C, oraz w 102.2 pokazuje 88,5'C? Na zegarze świeci się silnik i DPF. Innych istotnych błędów brak. Skąd on zatem bierze te 554 stopni?
Wymontowywałem ostatnio DPFa do prania i czujnik nie chciał za bardzo wyjść po dobroci, więc próbowałem mu pomóc podgrzewając jego gniazdo opalarką. Czy mogłem upalić czujnik, czy raczej powinienem spodziewać się problemu z przewodem wtyczką? Wydaje mi się, że raczej opalarką (elektryczną) chyba nie powinienem mu wyrządzić krzywdy.
P.S.: Czym grozi jazda w takim stanie?
Wymontowywałem ostatnio DPFa do prania i czujnik nie chciał za bardzo wyjść po dobroci, więc próbowałem mu pomóc podgrzewając jego gniazdo opalarką. Czy mogłem upalić czujnik, czy raczej powinienem spodziewać się problemu z przewodem wtyczką? Wydaje mi się, że raczej opalarką (elektryczną) chyba nie powinienem mu wyrządzić krzywdy.
P.S.: Czym grozi jazda w takim stanie?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Tak podejrzewałem, jednak faktem jest, że coś jest do bani. Zastanawia mnie tylko, skąd od bierze te 554,6'C w ramce zamrożonej, jeśli gr. 100.2 pokazuje 88,5'C, w 102.2 tyle samo i w 102.1 104.4'C?
Jest ktoś to w stanie wyjaśnić? Zamówiłem dziś czujnik używkę i zobaczymy jak przyjdzie.
Przy okazji, byłbym wdzięczny za podpowiedz, jak go wymienić? Chodzi o wtyczkę, bo nie ma tam za dużo miejsca i trzeba grzebać po omacku. Muszę zdemontować ten moduł do którego on idzie z czujnikami ciśnienia, czy da się to zrobić bez odkręcana? Bo na klucze też tam za dużo miejsca nie ma.
Poza tym z tego, co da się tam wypatrzeć, to wygląda, jakby wtyczka od "termometru" łączyła się nad tym modułem z inną wtyczką a nie z modułem. Jak to wygląda w praktyce?
Jest ktoś to w stanie wyjaśnić? Zamówiłem dziś czujnik używkę i zobaczymy jak przyjdzie.
Przy okazji, byłbym wdzięczny za podpowiedz, jak go wymienić? Chodzi o wtyczkę, bo nie ma tam za dużo miejsca i trzeba grzebać po omacku. Muszę zdemontować ten moduł do którego on idzie z czujnikami ciśnienia, czy da się to zrobić bez odkręcana? Bo na klucze też tam za dużo miejsca nie ma.
Poza tym z tego, co da się tam wypatrzeć, to wygląda, jakby wtyczka od "termometru" łączyła się nad tym modułem z inną wtyczką a nie z modułem. Jak to wygląda w praktyce?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.