Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Czas na Wtryski...

Silniki wysokoprężne
michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

[ BMK 3.0 224 KM] Czas na Wtryski...

Post autor: michalnowak » 19 lut 2015, 18:11

Dzień dobry , w samochodzie w rodzinie prawdopodobnie wtryski mówią "papa"

Objawy

1.Zacinanie na ciepłym ( Już rok temu coś się pokazywało aczkolwiek teraz jest to nagminne)

2.Delikatny wzrost poziomu oliwy

3.Od czasu do czasu nie zawsze po np. godzinnym postoju (zakupy,lekarz,bank) autko po ponownym odpaleniu zaczyna dość mocno kopcić ale tylko na postoju i na biało.

4.Poranne odpalanie jest bez problemowe aczkolwiek mocno śmierdzi ropą/spalinami sami wiecie czasem jak deasel odpali :)

5.Żadnych drgań czy wahań obrotów brak , mocy również nie brakuje .

6.Często po dłuższych trasach gdy wysiądę z auta ale nie zgaszę to śmierdzi spalinami. (brak DPF)

VCDS pokazuję całkiem niezłe korekcje czasu na 4 wtryskach. miedzy 0 a +4/6 do 10ms , a pozostałe dwa wtryski maja już lekkie minusy tj. -10 i - 6 ( w pierwszych pozycjach nie wiem co oznaczaja pozostałe dwie pozycje w grupach od 72-77)

I ostatnia sprawy od kilku dni zaczęło coś CYKAĆ zlokalizowałem iż cykanie dochodzi z 3 wtrysku od lewej strony..( wg. VCDS ma on najgorsza korekcje -10 ) jeżeli dobrze licze

stojąć przodem do maski


3 (74)------ (77) 6
2 (73)------- (76) 5
1 (72)-------(75) 4

Oczywiście zdaje sobie sprawę ze pomiary vcds nie są wiarygodną metodą ale zawsze chyba coś mogą podpowiedzieć iż coś się z wtryskiem dzieje ...


Co może być przyczyną tego cykania ? jedni mówią ze podkładka pod wtryskiem a drudzy ze cyka bo leje...
Co do samych objawów już wiadomo że czas na wtryski tylko teraz co robić...

1.Wymienić te 2 które vcds pokazuje ujemne korekcje.

2.Wyciągnąć wszystko na stół i sprawdzić na stole (koszt 600zl... 100zl/sztuka)

3.Odżałować i wydać 6,000 na komplet... tylko czy warto biorąc pod uwagę fakt , że mam również problem z rozrządem który nie uspokoił się po wymianie napinaczy więc i tu trzeba liczyć z 5,000zl.. czyli prawie 11-12k. Ostatnio przeglądałem silniki i za 6-7 k można kupić gołe ASB...


Doradźcie coś koledzy w tej sprawie co robić....
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 18:37 przez michalnowak, łącznie zmieniany 2 razy.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 19 lut 2015, 18:15

3.Odżałować i wydać 6,000 na komplet... tylko czy warto
warto jeśli chcesz tym jeździć
że mam również problem z rozrządem który nie uspokoił się po wymianie napinaczy więc i tu trzeba liczyć z 5,000zl.. czyli prawie 11-12k. Ostatnio przeglądałem silniki i za 6-7 k można kupić gołe ASB...
wymieniałeś tylko górę?

Po komplecie nie ma prawa grzechotać jeśli naprawa była wykonana solidnie i wszystko zostało wymienione.

Teoretycznie można, nie wiesz w jakim stanie nic nie wiesz... sprzedawca powie wszystko co chcesz usłyszeć. Kupisz silnik to wielki grzech mieć silnik "na stole" i mu nie zrobić rozrządu...

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 19 lut 2015, 18:27

6--------1
5--------2
4--------3
czy tak:
3-------6
2-------5
1-------4

72-77?

Jak interpretować numeracje wtrysków ? bo prawdopodobnie cyka ten który leje a ja poprostu zły wzór mialem...

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 19 lut 2015, 18:50

TYŁ auta
3-------6
2-------5
1-------4
TU STOISZ i patrzysz w stronę przedniej szyby
^^^^^^^

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 19 lut 2015, 19:32

Dzieki kolego czyli leje mi ewidentnie wtrysk 1 i 3 , wymienię je i zobaczę jak efekty

Czy ktoś się może orientuje co oznaczają pozostałe 2 grupy w danych blokach pomiarowych? oraz za co odpowiadaja bloki 13 i 14. Są to wartości obecne a 72-77 wartości zmienne/stale?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja