Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPP 2.7 179 KM] [a6 c6] Cykanie - syczenie 2,7 tdi jak na

Silniki wysokoprężne
Radekx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 08 wrz 2011, 13:54
Lokalizacja: Mazury

[ BPP 2.7 179 KM] [a6 c6] Cykanie - syczenie 2,7 tdi jak na

Post autor: Radekx » 22 maja 2012, 15:35

Witam.
Przeję od razu do tematu.
A6 Avant przebieg 172 tys.
Od jakiegoś czasu zauważyłem ,że mój silnik pracuje nierówno. Czuć wibrację tak jakby 1 cylinder niedomagał.
Pojechałem do serwisu audi i stwierdzono ,że na 5 wtryskiwaczu zauważono niewielkie przekroczenie korekcji czy jakoś tak :) i można na razie jeździć.
Powiedziano mi także ,że wtryski wymienia się albo wszystkie albo 1.
Potem było czyszczenie wtrysków clean jet ,które niewiele dało.
Oto moje logi sprzed czyszczenia. Po prawie takie same ,więc nie sensu wklejać.

Group 072 >>> 4.0 ms 16.0 ms 28.0 ms
Group 073 >>> 6.0 ms 12.0 ms 20.0 ms
Group 074 >>> 2.0 ms 26.0 ms 24.0 ms
Group 075 >>> 8.0 ms 22.0 ms 26.0 ms
Group 076 >>> 8.0 ms 36.0 ms 30.0 ms
Group 077 >>> 6.0 ms 14.0 ms 24.0 ms


Group 013
0.14 mg/str Inj. Quantity
0.05 mg/str Inj. Quantity
-0.09 mg/str Inj. Quantity

Group 014
0.05 mg/str Inj. Quantity
0.19 mg/str Inj. Quantity
-0.38 mg/str Inj. Quantity




Teraz pojawiło się cykanie/syczenie , przybyło oleju. Nie kopci.
Teraz mam kilka pytaĂą do Was.

Dlaczego u mnie wszystkie korekcje są na plusie?
Przecież zazwyczaj są na minusie.

Czy warto podjąć próbę wymiany 1 wtrysku w warsztacie który nie robił tego w audi ale np w mercedesie cdi tak?
Ogólnie ludzie z serwisu Opla.
Czy potrzeba do tego blokadę rozrządu?

Może jakieś dodatkowe wskazówki?

Sprawa jest dość pilna bo 15 czerwca wyjeżdżam i chciałbym zostawić żonie sprawne auto.
O przebiegu wydarzeĂą będę informował na bieżąco.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 22 maja 2012, 19:52

Radekx pisze:Sprawa jest dość pilna bo 15 czerwca wyjeżdżam i chciałbym zostawić żonie sprawne auto.
O przebiegu wydarzeĂą będę informował na bieżąco.

Poczytaj tutaj

a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262.htm

a tutaj są moje - taki sam silnik
a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262,405.htm

Pozdr

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1125
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 22 maja 2012, 19:59

Problem na pewno nie leży po stronie wtryskiwaczy. Korekcje są jak najbardziej wporządku. Trzeba szukac innej przyczyny problemów.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 22 maja 2012, 20:12

Wtryski można wymienić samemu, więc każdy zaufany warsztat zrobi ci to dobrze. Musi tylko mieć możliwości techniczne (VCDS/VAS) do zakodowania nowego wtryskiwacza. Masz logi, więc tym samym narzędziem, którym były robione zakodujesz nowy wtrysk ;)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 22 maja 2012, 20:27

Sprawdz stan DPF-a. jakie trasy robisz jesli w wiekszosci miasto moze jest zapchany a procedura wypalania nie moze sie zakonczyc bo robisz niewielkie odległosci. pozdrawiam

Radekx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 08 wrz 2011, 13:54
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Radekx » 22 maja 2012, 21:35

Kurcze najgorzej ,że mieszkam w małym mieście i nie mam w okolicy porządnego warsztatu. najbliższy serwis audi jest 100 km ode mnie zresztą chyba bym poległ finansowo.

Peter22, Posiadam wersję bez DPF-a.

camelllcamelll, Przerobiłem chyba cały temat i jakoś nie bardzo dało mi to jakiś pogląd. Zastanawia mnie najbardziej fakt ,że u mnie korekcje są na tak dużym plusie. U nikogo się nie spotkałem z tak wysokimi.

shaqal, może jakiś trop? Od czego zacząć skoro to nie wtryski?
Mechanik powiedział ,że może to ten sam problem co w mercedesach tzn podkładki uszczelniające pod wtryskami puszczają. Ale czy to dotyczy w ogóle audi ,czy ktoś się z czymś takim spotkał?

Ostatecznie postawię samochód do http://www.autosigma.pl/ w Jankach koło Warszawy lub http://autowaw.pl/ . Nie chcę jednak dać się naciągnąć na wymianę 3/4 silnika za parenaście tys.
Na marginesie. Może już ktoś korzystał z usług tych warsztatów?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 22 maja 2012, 21:45

Radekx
Moje wyglądały 2 lata temu tak:
072: 8.0 / 14.0 / 6.0
073: 12.0 / 12.0 / 6.0
074: 12.0 / 16.0 / 8.0
075: 26.0 / 20.0 / 14.0
076: 24.0 / 18.0 / 12.0
077: 22.0 / 16.0 / 8.0

teraz
072: 6.0 / 16.0 / 8.0
073: 16.0 / 20.0 / 8.0
074: 12.0 / 20.0 / 12.0
075: 10.0 / 22.0 / 14.0
076: 20.0 / 24.0 / 14.0
077: 14.0 / 16.0 / 8.0

Radekx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 08 wrz 2011, 13:54
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Radekx » 22 maja 2012, 22:55

MaTyS, faktycznie też na plusie. Powiedz jaki przebieg zrobiłeś w ciągu tych 2 lat?
Różnice widać niewielkie.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 22 maja 2012, 23:36

Tankujesz cały czas na jednej stacji? Może zmiana paliwa coś pomoże, można też zamienić wtryski miejscami żeby zobaczyć czy korekcja pójdzie za wtryskiem.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 23 maja 2012, 07:31

Radekx 50 tys

Radekx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 08 wrz 2011, 13:54
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Radekx » 24 maja 2012, 00:04

mkfryzjer, świetna sugestia. Zobaczymy i napiszę co dalej.

[ Dodano: 2012-05-29, 11:25 ]
Sprawa na tą chwilę wygląda następująco. Na kolektorze wydechowym jest zaschnięta maź pod 6 cylindrem. Mechanik mówi ,że to wygląda jakby wylewało się spod nieszczelnego wtrysku. Robota w toku.

[ Dodano: 2012-05-29, 23:29 ]
Podkładka wymieniona.Sycznie-cykanie ustało silnik chodzi o wiele równiej.
Teraz już nie wiem czy A6 w dieslu powinien chodzić jak aksamit? Czy może te delikatne mrowienie to normalka.
Taki efekt "im dłużej mam tym więcej się czepiam " :)
Mechanik powiedział, że jak układ wtryskowy całkowicie się odpowietrzy to jeszcze będzie lepiej :)
Trochę kamieĂą mi z serca spadł ,że to nic poważnego.
Koszty = 100 zł robocizna , 8,30zł podkładka i 53zł uszczelniacz wtrysku.
Korekcje pozostały takie same.
No i muszę powiedzieć ,że uznanie dla mojego mechaniora ,bo posłuchał i od razu obstawiał podkładkę pod wtryskiem i się sprawdziło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja