Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BLB 2.0 140 KM] Chwilowe drgania w różnych odstępach czasu

Silniki wysokoprężne
BartesPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 paź 2012, 17:21
Lokalizacja: Piła

[ BLB 2.0 140 KM] Chwilowe drgania w różnych odstępach czasu

Post autor: BartesPL » 15 maja 2014, 23:32

Witam mam do was pytanie, mianowicie ostatnio zauważyłem, że czasami silnik zaczyna "wpadać" w drgania na chwilę i ustępują i co jakiś czas ponownie, czasem podczas dojazdu np do skrzyżowania wrzucając na luz takowe drgania też się pojawiają, ale jest to nieregularne i o ile zauważyłem jest to tylko na zimnym silniku (ale muszę jeszcze to potwierdzić). Ogólnie zakupiłem niedawno autko od osoby prywatnej, gość twierdzi że pompa oleju była poprawiana na koła zębate, w przyszłym tygodniu odstawiam auto do mechanika żeby wymienić rozrząd i oleje więc przy okazji sprawdzi mi czy faktycznie pompa została wymieniona/przerobiona, gdzieś na forum chyba właśnie a6klub.pl czytałem, że ktoś miał jakieś problemy z wibracjami po wymianie pompy ponieważ nie zostało coś tam ustawione odpowiedni (nie mogę sobie przypomnieć o co chodziło) jakiś odważnik ??

Ogólnie z opisu użytkownika Piero https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=28061 a dokładniej z fragmentu o objawach
Główne objawy, które świadczą, że dzieje się coś złego:

- głośna praca silnika
- metaliczny odgłos szurania pod maską, głównie podczas odpalania i zaraz po odpaleniu
- wyraźne drganie silnika i całego samochodu podczas postoju na biegu jałowym

Dodatkowo:
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
(ale o tym później)
u mnie zauważyłem tylko te "podrygiwania" od czasu do czasu.
żadnych drgań silnika i całego auta podczas postoju, żadych metalicznych odgłosów a auto nie szarpie podczas przyspieszania. Czy ktoś miał albo słyszał o podobnych objawach ?? szukałem w internecie i nie mogę znaleźć podobnych objawów do mnie.

Rafix82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 gru 2015, 17:03
Lokalizacja: polska

[ BRE 2.0 140 KM] drgania podczas zapalania na rozgrzanym si

Post autor: Rafix82 » 01 gru 2015, 17:37

Podczas zapalania przy rozgrzanym silniku wystepuja drgania tak jak byly by poobrywane poduszki trwa to tylko chwilke puzniej jest wszystko ok kiedy silnik jest zimny nie ma tego problemu ?? bylem u kilku mechanikow i kazdy obstawia inna diagnoze :( ze to oklo dwomasowe ze to problem z elektronika ostatnio wymienialem pope olejowa i rozrzad czy to moze byc powiazane z tym ?? prosze o pomoc
rafi

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Re: drgania podczas zapalania na rozgrzanym si

Post autor: Flex 78 » 24 mar 2016, 18:32

Rafix82 pisze:Podczas zapalania przy rozgrzanym silniku wystepuja drgania tak jak byly by poobrywane poduszki trwa to tylko chwilke puzniej jest wszystko ok kiedy silnik jest zimny nie ma tego problemu ?? bylem u kilku mechanikow i kazdy obstawia inna diagnoze :( ze to oklo dwomasowe ze to problem z elektronika ostatnio wymienialem pope olejowa i rozrzad czy to moze byc powiazane z tym ?? prosze o pomoc
Kolego też z tym walczę, silnik i jego parametry są w należytym stanie a okresowe drgania są, przypuszczam poduszkę silnika, jak widać jest to globalny problem silników 2.0 Tdi, witaj w klubie drgawek

[ Dodano: 2016-03-24, 18:32 ]
BartesPL pisze:Witam mam do was pytanie, mianowicie ostatnio zauważyłem, że czasami silnik zaczyna "wpadać" w drgania na chwilę i ustępują i co jakiś czas ponownie, czasem podczas dojazdu np do skrzyżowania wrzucając na luz takowe drgania też się pojawiają, ale jest to nieregularne i o ile zauważyłem jest to tylko na zimnym silniku (ale muszę jeszcze to potwierdzić). Ogólnie zakupiłem niedawno autko od osoby prywatnej, gość twierdzi że pompa oleju była poprawiana na koła zębate, w przyszłym tygodniu odstawiam auto do mechanika żeby wymienić rozrząd i oleje więc przy okazji sprawdzi mi czy faktycznie pompa została wymieniona/przerobiona, gdzieś na forum chyba właśnie a6klub.pl czytałem, że ktoś miał jakieś problemy z wibracjami po wymianie pompy ponieważ nie zostało coś tam ustawione odpowiedni (nie mogę sobie przypomnieć o co chodziło) jakiś odważnik ??

Ogólnie z opisu użytkownika Piero https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=28061 a dokładniej z fragmentu o objawach
Główne objawy, które świadczą, że dzieje się coś złego:

- głośna praca silnika
- metaliczny odgłos szurania pod maską, głównie podczas odpalania i zaraz po odpaleniu
- wyraźne drganie silnika i całego samochodu podczas postoju na biegu jałowym

Dodatkowo:
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
(ale o tym później)
u mnie zauważyłem tylko te "podrygiwania" od czasu do czasu.
żadnych drgań silnika i całego auta podczas postoju, żadych metalicznych odgłosów a auto nie szarpie podczas przyspieszania. Czy ktoś miał albo słyszał o podobnych objawach ?? szukałem w internecie i nie mogę znaleźć podobnych objawów do mnie.
Spróbuj zrobić tak:
jak będziesz miał rozgrzany silnik i zauważysz te pie...ne drgania to załącz ogrzewanie tylnej szyby i porównaj wówczas czy drgania się zmniejszyly czy nawet ustały. U mnie jest tak, że jak załączę ogrzewanie tylnej szyby czyli obciążę alternator to drgawki ustają. W momencie jak wyłącze ogrzewanie szyby od razu jest zatelepanie silnikem

Daj mi znać czy u ciebie jest podobnie.
pozdro

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 24 mar 2016, 19:22

Skoro obciązasz alternator i drgania ustają to czyżby winne by było kółko kierunkowe alternatora?

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 24 mar 2016, 19:58

Powiem, że też to podejrzewam ale pasek i napinacz nie wskazuje na to aby sprzegło było uszkodzone. Podczas wymiany rozrządu było sprawdzane i jest OK. Nie wiem jak u innych ale u mnie jest taki efekt. Wiem jak wygląda praca silnika z uszkodzonym sprzęgiełkiem ale tutaj nie ma żadnego popiskiwania czy "latania" paska razem z napinaczem. Zobaczyny co powiedzą chłopaki.
pozdro

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 26 mar 2016, 11:26

Drgania sie zwiekszaja kiedy wyłączysz klime?
U mnie tak jest a wszystki poduszki wymienione na nowe, oryginalne, obstawiam ze to ma cos zwiazek z alternatorem lub czyms na pasku wielorowkowym.
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 26 mar 2016, 14:02

Tak, w momencie wyłączenia klimy bądź ogrzewania zatelepie silnikem i co jakiś czas telepie dalej. A co się dzieje jak włączysz ogrzewanie tylnej szyby?

Może wina leży po stronie alternatora, ale nie sądzę. Zamierzam przeprowadzić test czyli odkręcić przewód elektryczny od alternatora (jest tylko jeden, przykręcany nakrętką) i zobaczyć wtedy czy będzie drgać, ale nie wiem czy coś się przez to nie spiepszy, ale teoretycznie nie powinno, lub zrzucić pasek i zobaczyć czy będzie zmiana. N razie nie mam na to czasu i warunków, więc jakby ktoś robił taką próbę to niech się podzieli "odczuciami"

Zdrowych wesołych Wszystkim
pozdro

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 27 mar 2016, 10:25

Z tym odkrecaniem przewodu od alternatora to nie wyjdzie, napiecie z samego aku masz cos ponad 12V i komputer oszaleje i silnik nie bedzie pracowal jak nalezy.....Jak włączam tylna szybę to czuje ze silnik delikatnie zmieni swoją prace, ale odrazu wraca do poprzedniego stanu, lekkich wypadań zapłonu- tak to mozna nazwać.
U mnie te szarpnięcia są bardzo delikatne, mozna je jedynie wyczuc jak siedze na parkingu i czekam w aucie , to wtedy to odczuwam......
Nic, szukamy dalej....
Wesołych Świąt...
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 27 mar 2016, 10:41

Ława, próbowałeś może zrzucać pasek altka? Jakbyś robił takiego testa to daj znać. Widocznie te nasze BRE mają taką przypadłość jak delikatne bujnięcia na wolnych obrotach podczas postoju. Kolega miał od nowości superba 2,0 Tdi i też mu na wolnych obrotach stękał. No nic szukamy dalej. A odbiegając od tematu to słyszysz taki deliktany "pisk" z okilicy EGR-a po wyłączeniu silnika (ok 5 sekund)?
pozdro

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 28 mar 2016, 12:35

Ten pisk to silniczek zamykajacy klape gaszącą. Ja juz ją wymienilem bo sie nie zamykala i trzèsło autem przy gaszeniu i błąd wyskakiwał....
Jak bedziesz czyścił/wymieniał Egr'a, klapę gaszącą tez rozbierz bo w niej sie zbiera olej i zalewa elektronike i wystepuje wtedy usterka.
Jak bede cos z autem robil to sprawdze z tym paskiem....
Pzdr
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 07 kwie 2016, 21:41

Ława pisze:Ten pisk to silniczek zamykajacy klape gaszącą. Ja juz ją wymienilem bo sie nie zamykala i trzèsło autem przy gaszeniu i błąd wyskakiwał....
Jak bedziesz czyścił/wymieniał Egr'a, klapę gaszącą tez rozbierz bo w niej sie zbiera olej i zalewa elektronike i wystepuje wtedy usterka.
Jak bede cos z autem robil to sprawdze z tym paskiem....
Pzdr
Ława a czyściłeś może EGR? Może zasyfionego EGR-a mamy i stąd takie nieregularne drganie motorem. Chyba zabiorę się za czyszczenie
pozdro

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 07 kwie 2016, 23:11

Egr nowy. Żadnej zmiany...
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 08 kwie 2016, 21:03

Dzisiaj wyczyściłem EGR, co się okazało w 2011 był wymieniany na nowy (przelatał ok. 110kkm), w środku praktycznie zero syfu, w przekładni zębatej pod pokrywą sucho i zębatki w stanie nienagannym. Kolektora dolotowego nie czyściłem, brak niepokojącego syfu. Poskręcałem wszystko do kupy i jak było tak jest - może trochę mniej ale wiecie jak to jest, jak człowiek coś zrobi to od razu myśli, że jest trochę lepiej. No nic szukamy dalej. Może zasilanie paliwem szwankuje albo jakiś czujnik temperatury. Nie wiem jak u was ale na VCDS-ie spalanie na postoju wacha się u mnie pomiędzy 0,2 a 0,4 l/h, może zbyt mała dawka.
pozdro

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 10 kwie 2016, 21:14

Żle zrobiles, że dolotu nie wyczyściłes. Tam są klapki metalowe na podciśnienie i dopiero widać nagar po odkręceniu. Przecież to zaledwie kilka śrubek i uszczelka za 10zł.
U mnie pomoglo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl