Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BMK 3.0 224km] blad p3135 problem z klapkami kolektora ?

Silniki wysokoprężne
kaczoolla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:39
Lokalizacja: Siedlec

[ BMK 3.0 224km] blad p3135 problem z klapkami kolektora ?

Post autor: kaczoolla » 24 wrz 2014, 10:05

Witam
Co jakis czas w moim audi zapala sie pomaranczowa ikonka silnika,
Czasami gasnie i nie ma jej przez jakis czas.
Bylem dzisiaj na diagnostyce komputerowej i wykazalo blad:
P3135 - zmienny kolektor dolotowy, zawor przelaczajacy, nie osiagnieto dolnego stopu (blad nie ciagly)
Doszukalem sie ze chodzi o zle dzialajace klapki w kolektorze ssacy (o ile sie nie myle) tylko jakie jets praktyczne rozwiazanie tego problemu i czym to grozi/jakie moga byc objawy.
Czy wystarczy wyczyscic kolektor ssacy bo calosc moze byc zasmolona od nagaru??
Czy moze gorsza opcja wymiana calych kolektorow?
Pozdrawiam Dawid

____________________________________________
Rozmawiałem z jednym z mechaników z mojej okolicy i twierdzi ze moze usunać ten błąd tak aby juz się nie pojawiał - ze to typowa usterka w tych silnikach.
Gdybym chciał wymienic to co niesprawne to koszt około 4 tys zł.
Co o tym sądzicie??

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 24 wrz 2014, 11:15

Najgorsza opcja to urwanie klapki i zassanie jej do silnika.
Jak masz dobrego mechanika to możesz spróbować przeczyścić kolektor bo pewnie zebrało się trochę nagaru i klapki się zawieszają.

Wiem też, że jedni wydłubują całkowicie klapki kolektora i w ten sposób unikają problemów ale co do tej metody to się nie wypowiadam szerzej.

Uważam, że powinieneś spróbować najpierw przeczyścić kolektor a jeśli to nie pomoże, bądź przy czyszczeniu okaże się że jest nie do naprawy to dopiero wymienić a to niestety są już koszta.

P.s jaki masz aktualny przebieg ?

kaczoolla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:39
Lokalizacja: Siedlec

Post autor: kaczoolla » 24 wrz 2014, 11:53

Dzieki za odpowiedz!
Moj aktualny przebieg to 220 - 100proc pewny (auto salon polska pierwszy wlasciciel).
Tez wydaje mi sie ze przeczyszczenie moze pomoc, bo blad pojawia sie co jakis czas wcale nie czesto, a wiem tez ze poprzedni wlasciciel nigdy nie czyscil.

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 24 wrz 2014, 19:41

Hej
W tamtym roku miałem to samo
Wykręciłem kolektory i wysłałem do regeneracji.
na allegro było kilka firm co miały kolektory po regeneracji.
Ja wysłałem do AZ .
kolektory zrobione dźwigienki metalowe nie powinny się tak szybko zużyć jak oryginalne plastiki.
Od wymiany żadnych błędów .
zapłaciłem chyba 500 pln szt plus wysyłka

Pozdrawiam

rlido777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: rlido777 » 24 wrz 2014, 20:42

Ja wysłałem do AZ .
kolektory zrobione dźwigienki metalowe nie powinny się tak szybko zużyć jak oryginalne plastiki.
Od wymiany żadnych błędów .
zapłaciłem chyba 500 pln szt plus wysyłka

Pozdrawiam[/quote]

Możesz Napisac coś więcej o firmie AZ.
Mam to samo i chyba równiez będę musiał tak zrobic.
Zna ktos może dobrych speców w trójmieście?

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 25 wrz 2014, 20:05

ja aktualnie swapuje motor w moim 3.0TDI z Olkiem z AZ i też założyłem sobie kolektory po ich regenracji.

podjedź do nich a wyjedziesz z nowymi po 2 godzinkach <lol>
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 25 wrz 2014, 20:26

antonio_ pisze:podjedź do nich a wyjedziesz z nowymi po 2 godzinkach
Obecnie chyba nie mają na wymiane trzeba zostawić swoje i dopiero zregenerują, ale firma AZ pod względem kolektorów jdna z lepszych. <okok>

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 25 wrz 2014, 20:49

mają. leżą na półce
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

Sambi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 23 maja 2014, 14:52
Lokalizacja: Orzysz/Essen

klapki

Post autor: Sambi » 30 wrz 2014, 19:37

Zestaw naprawczy w ASO Audi 57 zł ale wszyscy do AZ wysyłają.

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 01 paź 2014, 14:52

[quote="idymy"]Najgorsza opcja to urwanie klapki i zassanie jej do silnika.

Kolego te klapki sa nalewane na drut a nie nitowane jak to bylo w BMW.
Takze zassaniem do silnika nie grozi.

kaczoolla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:39
Lokalizacja: Siedlec

Post autor: kaczoolla » 03 paź 2014, 14:32

Czyli mam przez to zrozumieć że gdybym tego nie zrobił tzn. nie regenerował kolektorów to i tak nic nie może się stać, prócz wyskakującego błędu na komputerze??
Czy może jednak coś zacznie, albo już się dzieje?? (nie wiem, spadek mocy, większe spalanie).
Chodzi mi o odczuwalne objawy?
Bo dzisiaj, pewien "Super Mądry Mechanik" powiedział że za 400 zł usunie mi wyskakiwanie tego problemu na komputerze, a problem mam zostawić bo to nic się nie stanie.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 03 paź 2014, 17:38

Jezeli masz juz bardzo duze luzy na klapach spalanie moze byc wieksze,mozna takze odczuc ze auto jest przymulone do ok 2500obr.Tak bylo w moim przypadku.pozdro

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 03 paź 2014, 21:29

kaczoolla pisze:Bo dzisiaj, pewien "Super Mądry Mechanik" powiedział że za 400 zł usunie mi wyskakiwanie tego problemu na komputerze, a problem mam zostawić bo to nic się nie stanie.
W BMW robią to w większości i latają już około 3 lat i nic się nie dzieje . W Audi jeszce nie spotkałem nikogo ,chociarz mi mechanik tez to proponuje tyko i tak oprócz usunięcia błędu elektronicznie musi usunąć klapki mechanicznie, ponieważ może się oderwać i wpaść do tłoka a wtedy.... :|
Ostatnio zmieniony 03 paź 2014, 21:32 przez Auris1986, łącznie zmieniany 1 raz.

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 06 paź 2014, 13:51

radzik81 pisze:
idymy pisze:Najgorsza opcja to urwanie klapki i zassanie jej do silnika.

Kolego te klapki sa nalewane na drut a nie nitowane jak to bylo w BMW.
Takze zassaniem do silnika nie grozi.
Z tego co pisze kolega to ponoć nie wpadają..

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 07 paź 2014, 11:10

Panowie klapy wirowe sa nalewane na metalowy prent i to wszystko pracuje na 6x lapkach(plastikowych lozyskach)ktore sa jeszcze docisniete uszczelka do silnika.Jezeli klapa wirowa miala by wpasc do silnika to musiala by sie chyba stopic lub kompletnie rozpasc.W BMW problem byl z tym ze klapki te byly nitowane a nie nalewane i po pewnym przebiegu sie poprostu rozpadaly.W Audi o takim przypadku jeszcze nie slyszalem.Jedni naprawiaja kolektory drudzy usuwaja je ale kazdy zrobi jak uwaza .Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl