[ BMK 3.0 224 KM] Błąd p0401 Układu recyrkulacji spalin EGR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
[ BMK 3.0 224 KM] Błąd p0401 Układu recyrkulacji spalin EGR
Witam
Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. VCDS pokazał błąd P0401. Dodam że silnik V6 3.0tdi BMK fabrycznie bez DPF-a. Co jest przyczyną tego błędu?Czytałem że sporo osób wymienia zawór EGR, chłodnicę spalin,przepływomierz a i tak błąd co jakiś czas powraca. Ja na razie nic wymieniałem. Od czego należy zacząć? Jak dokonać diagnozy i jak przeprowadzić prawidłową diagnostykę VCDS-em.
Czy napewno probllem leży w zaworze EGR?
001025 - Układ recyrkulacji spalin
P0401 - 002 - nateżenie przepływu za małe
Ramka zamrożona:
Stan błedu: 01110001
Priorytet błedu: 0
Czestooa błedu: 1
Wew.licznik błedów: 255
Przebieg: 172094 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.11.01
Czas: 09:38:36
Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. VCDS pokazał błąd P0401. Dodam że silnik V6 3.0tdi BMK fabrycznie bez DPF-a. Co jest przyczyną tego błędu?Czytałem że sporo osób wymienia zawór EGR, chłodnicę spalin,przepływomierz a i tak błąd co jakiś czas powraca. Ja na razie nic wymieniałem. Od czego należy zacząć? Jak dokonać diagnozy i jak przeprowadzić prawidłową diagnostykę VCDS-em.
Czy napewno probllem leży w zaworze EGR?
001025 - Układ recyrkulacji spalin
P0401 - 002 - nateżenie przepływu za małe
Ramka zamrożona:
Stan błedu: 01110001
Priorytet błedu: 0
Czestooa błedu: 1
Wew.licznik błedów: 255
Przebieg: 172094 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.11.01
Czas: 09:38:36
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
- Lokalizacja: koszalin
Mam podobny problem P0401. wymieniony kompletną chłodnicę spalin wraz z EGR i problem powraca z tym że kontrolka gaśnie i się zapala w różnych warunkach . Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi i rozwiązania poza dwoma tematami . w jednym Kolega miał zaślepiony EGR dlatego miał błąd a drugi mówi że problem znikł po wymianie wtrysków i to na 3 komplet.Każdy temat z tym związany umiera .Może ktoś rozwiązał problem i podzieli sie opinią .ja teraz myśle nad wymiana zaworów sterujących EGR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
A czy czyściłeś to metalowe kolanko które jest za klapą gaszącą? są tam takie dwa małe kanaliki które doprowadzają spaliny do dolotu i one się zapychają sadzą. Prosty jest demontaż bo wszystko jest na wierzchu. U mnie czyszczenie tego elementu pomogło. Nie mam problemu już z błędem EGR-a.Robertoo2410 pisze:Mam podobny problem P0401. wymieniony kompletną chłodnicę spalin wraz z EGR i problem powraca z tym że kontrolka gaśnie i się zapala w różnych warunkach . Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi i rozwiązania poza dwoma tematami . w jednym Kolega miał zaślepiony EGR dlatego miał błąd a drugi mówi że problem znikł po wymianie wtrysków i to na 3 komplet.Każdy temat z tym związany umiera .Może ktoś rozwiązał problem i podzieli sie opinią .ja teraz myśle nad wymiana zaworów sterujących EGR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
- Lokalizacja: koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Na tym zdjęciu nie ma tego elementu. Jest to to gruba żeliwna rura która jest przykręcona do plastikowego podwójnego kolektora ssącego. Jest do niego przykręcona ta rurka nr.13 ze zdjęcia i pomiędzy ten element wchodzi uszczelka nr.14.
https://allegro.pl/oferta/rura-kolektor ... 7288503034 to jest ten srebrny element ze zdjęcia, trzeba go wymontować i dokładnie wyczyścić
https://allegro.pl/oferta/rura-kolektor ... 7288503034 to jest ten srebrny element ze zdjęcia, trzeba go wymontować i dokładnie wyczyścić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
- Lokalizacja: koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Sprawdź dodatkowo działanie zaworu elektrycznego, który steruje gruszka podcisnieniową egr, co za tym idzie reguluje przepływ spalin do dolotu. Znajduje sie tuż przy chłodnicy, ma 2 wężyki (jeden do "gruszki" drugi do pompy podcisnieniowej idzie). Czasem potrafi źle działać, ale nie wywali błędu samego ekektrozaworu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
- Lokalizacja: koszalin
miałem właśnie w planach sprawdzanie tegowego zaworu oraz tego grugiego co steruje EGR.niestety kupiłem kabel do auta który nie współpracuje z VCDS.Musze kupić drugi od E-Serwice
[ Dodano: 2019-03-10, 14:37 ]
czyszczenie tego kolanka pomogło.Faktycznie było zabite.Czytając zawsze posty o czyszczeniu kolanka myślałem o łączeniu EGR z chłodniczką. i tak jakoś zle to zrozumiałem. A swoją drogą nie wiem czemu Audi zrobiło takie rozwiązanie. wąż doprowadzający spaliny do kolektora jest przektoju około 25 mm po czym amniejsza sie na mały kanalik. rozgałęzaijący sie na dwa .i swoją drogą cieżko to udrożnić .I mam pytanko w kolekotrze przed przepustnica jest sruba która wydaje mi się jest tylko zaślepka .do czego ona służy ? jakies wejście na sprzed pomiarowy ?
![Obrazek]()
[ Dodano: 2019-03-10, 14:37 ]
czyszczenie tego kolanka pomogło.Faktycznie było zabite.Czytając zawsze posty o czyszczeniu kolanka myślałem o łączeniu EGR z chłodniczką. i tak jakoś zle to zrozumiałem. A swoją drogą nie wiem czemu Audi zrobiło takie rozwiązanie. wąż doprowadzający spaliny do kolektora jest przektoju około 25 mm po czym amniejsza sie na mały kanalik. rozgałęzaijący sie na dwa .i swoją drogą cieżko to udrożnić .I mam pytanko w kolekotrze przed przepustnica jest sruba która wydaje mi się jest tylko zaślepka .do czego ona służy ? jakies wejście na sprzed pomiarowy ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Robertoo2410, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź