Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BMK 3.0 224 KM] Błąd p0401 Układu recyrkulacji spalin EGR

Silniki wysokoprężne
gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

[ BMK 3.0 224 KM] Błąd p0401 Układu recyrkulacji spalin EGR

Post autor: gozdzik77 » 02 lis 2018, 09:51

Witam
Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. VCDS pokazał błąd P0401. Dodam że silnik V6 3.0tdi BMK fabrycznie bez DPF-a. Co jest przyczyną tego błędu?Czytałem że sporo osób wymienia zawór EGR, chłodnicę spalin,przepływomierz a i tak błąd co jakiś czas powraca. Ja na razie nic wymieniałem. Od czego należy zacząć? Jak dokonać diagnozy i jak przeprowadzić prawidłową diagnostykę VCDS-em.
Czy napewno probllem leży w zaworze EGR?

001025 - Układ recyrkulacji spalin
P0401 - 002 - nateżenie przepływu za małe
Ramka zamrożona:
Stan błedu: 01110001
Priorytet błedu: 0
Czestooa błedu: 1
Wew.licznik błedów: 255
Przebieg: 172094 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.11.01
Czas: 09:38:36

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 10:05

Na początek spróbował bym porządnie wyczyścić
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 02 lis 2018, 13:09

repek92 pisze:Na początek spróbował bym porządnie wyczyścić
Taki mam zamiar i zobaczę co będzie.
Dużo jest roboty żeby sam EGR wymontować?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 04 lis 2018, 08:37

No nie mało, kiepskie dojście pod sroby, EGR a chłodnica,
Węże od chłodzenia do rozpięcia plus spuszczenie płynu.

Robertoo2410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: Robertoo2410 » 26 lut 2019, 16:10

Mam podobny problem P0401. wymieniony kompletną chłodnicę spalin wraz z EGR i problem powraca z tym że kontrolka gaśnie i się zapala w różnych warunkach . Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi i rozwiązania poza dwoma tematami . w jednym Kolega miał zaślepiony EGR dlatego miał błąd a drugi mówi że problem znikł po wymianie wtrysków i to na 3 komplet.Każdy temat z tym związany umiera .Może ktoś rozwiązał problem i podzieli sie opinią .ja teraz myśle nad wymiana zaworów sterujących EGR

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 26 lut 2019, 18:06

Robertoo2410 pisze:Mam podobny problem P0401. wymieniony kompletną chłodnicę spalin wraz z EGR i problem powraca z tym że kontrolka gaśnie i się zapala w różnych warunkach . Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi i rozwiązania poza dwoma tematami . w jednym Kolega miał zaślepiony EGR dlatego miał błąd a drugi mówi że problem znikł po wymianie wtrysków i to na 3 komplet.Każdy temat z tym związany umiera .Może ktoś rozwiązał problem i podzieli sie opinią .ja teraz myśle nad wymiana zaworów sterujących EGR
A czy czyściłeś to metalowe kolanko które jest za klapą gaszącą? są tam takie dwa małe kanaliki które doprowadzają spaliny do dolotu i one się zapychają sadzą. Prosty jest demontaż bo wszystko jest na wierzchu. U mnie czyszczenie tego elementu pomogło. Nie mam problemu już z błędem EGR-a.

Robertoo2410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: Robertoo2410 » 27 lut 2019, 16:46

Byłbyś tak wdzięczny i wskazał numer na zdjęciu o którączęść Ci chodzi ? Obrazek
https://ibb.co/19W2Smb

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lut 2019, 16:56

Jemu chodzi o kolanko rurki nr 13 przy uszczelce nr 14 :). Dokładnie chodzi o miejsce styku z kolektorem dolotowym.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 27 lut 2019, 17:01

Na tym zdjęciu nie ma tego elementu. Jest to to gruba żeliwna rura która jest przykręcona do plastikowego podwójnego kolektora ssącego. Jest do niego przykręcona ta rurka nr.13 ze zdjęcia i pomiędzy ten element wchodzi uszczelka nr.14.
https://allegro.pl/oferta/rura-kolektor ... 7288503034 to jest ten srebrny element ze zdjęcia, trzeba go wymontować i dokładnie wyczyścić

Robertoo2410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: Robertoo2410 » 27 lut 2019, 17:24

rura przy przepustnicy .Faktycznie tego nie czyściłem spróbuje bo i tak chciałem do przepustnicy zajrzeć Dzięki gozdzik77 za podpowiedz

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 27 lut 2019, 22:52

Sprawdź dodatkowo działanie zaworu elektrycznego, który steruje gruszka podcisnieniową egr, co za tym idzie reguluje przepływ spalin do dolotu. Znajduje sie tuż przy chłodnicy, ma 2 wężyki (jeden do "gruszki" drugi do pompy podcisnieniowej idzie). Czasem potrafi źle działać, ale nie wywali błędu samego ekektrozaworu.

Robertoo2410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: Robertoo2410 » 10 mar 2019, 14:37

miałem właśnie w planach sprawdzanie tegowego zaworu oraz tego grugiego co steruje EGR.niestety kupiłem kabel do auta który nie współpracuje z VCDS.Musze kupić drugi od E-Serwice

[ Dodano: 2019-03-10, 14:37 ]
czyszczenie tego kolanka pomogło.Faktycznie było zabite.Czytając zawsze posty o czyszczeniu kolanka myślałem o łączeniu EGR z chłodniczką. i tak jakoś zle to zrozumiałem. A swoją drogą nie wiem czemu Audi zrobiło takie rozwiązanie. wąż doprowadzający spaliny do kolektora jest przektoju około 25 mm po czym amniejsza sie na mały kanalik. rozgałęzaijący sie na dwa .i swoją drogą cieżko to udrożnić .I mam pytanko w kolekotrze przed przepustnica jest sruba która wydaje mi się jest tylko zaślepka .do czego ona służy ? jakies wejście na sprzed pomiarowy ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Robertoo2410, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 mar 2019, 14:41

Pomiar podciśnienia w dolocie :).

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 mar 2019, 12:31

chyba ciśnienia ?
ogólnie tam sie plaka podaje by ruszyć furę jak nie chce odpalić

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 mar 2019, 13:49

Podciśnienie, to też ciśnienie :). W dolocie masz podciśnienie, bo powietrze jest zasysane do komory spalania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl