Blad czujnika temp spalin CDYA
Blad czujnika temp spalin CDYA
Witam wszystkich,
Wyskoczyl mi ostatnio na liczniku komunikat o jakims problemie z DPF.
Komputer wskazal blad jak na foto. Co z tym zrobic? Tylko wymiana? Ktory to czujnik?
Wyskoczyl mi ostatnio na liczniku komunikat o jakims problemie z DPF.
Komputer wskazal blad jak na foto. Co z tym zrobic? Tylko wymiana? Ktory to czujnik?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Rozgrzej auto i zrób zrzuty z grup 102 i 104. Bez serwisowego wypalenia się nie obejdzie.
[ Dodano: 2018-12-23, 19:46 ]
Tutaj masz trochę opisane o filtrze oraz jego wypaleniu w polifcie.
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,105.htm#854739
[ Dodano: 2018-12-23, 19:46 ]
Tutaj masz trochę opisane o filtrze oraz jego wypaleniu w polifcie.
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,105.htm#854739
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czujnik 3 jest tuż za katem
. Widać nawet, że pokazuje abstrakcyjną wartość temperatury.
czujnik temperatury 1 -> za turbiną
czujnik temperatury 3 -> za katem
czujnik temperatury 4 -> przed filtrem
Czujnika temperatury 2, czyli tego przed katem nie ma
. Przed katem jest tylko sonda lambda.
[ Dodano: 2018-12-23, 22:18 ]
Radziłbym ograniczenie jazdy autem do zera, ponieważ w polu 104.2 masz strasznie wysoką wartość sadzy wyliczoną przez sterownik silnika i może się okazać, że nie da się wypalić filtra na postoju. Dodatkowo masz niezerową wartość offsetu w polu 102.4, więc czujnik różnicy ciśnienia też jest do wymiany. Zanim kupisz nowy czujnik temperatury sprawdź jego okablowanie oraz wtyczkę, ale w większości przypadków i tak kończy się jego wymianą.

czujnik temperatury 1 -> za turbiną
czujnik temperatury 3 -> za katem
czujnik temperatury 4 -> przed filtrem
Czujnika temperatury 2, czyli tego przed katem nie ma

[ Dodano: 2018-12-23, 22:18 ]
Radziłbym ograniczenie jazdy autem do zera, ponieważ w polu 104.2 masz strasznie wysoką wartość sadzy wyliczoną przez sterownik silnika i może się okazać, że nie da się wypalić filtra na postoju. Dodatkowo masz niezerową wartość offsetu w polu 102.4, więc czujnik różnicy ciśnienia też jest do wymiany. Zanim kupisz nowy czujnik temperatury sprawdź jego okablowanie oraz wtyczkę, ale w większości przypadków i tak kończy się jego wymianą.
A jaka jest górną granica wartosci sadzy aby mozna bylo bezpiecznie wykonac wypalanie serwisowe?mat1324 pisze:Czujnik 3 jest tuż za katem. Widać nawet, że pokazuje abstrakcyjną wartość temperatury.
czujnik temperatury 1 -> za turbiną
czujnik temperatury 3 -> za katem
czujnik temperatury 4 -> przed filtrem
Czujnika temperatury 2, czyli tego przed katem nie ma. Przed katem jest tylko sonda lambda.
[ Dodano: 2018-12-23, 22:18 ]
Radziłbym ograniczenie jazdy autem do zera, ponieważ w polu 104.2 masz strasznie wysoką wartość sadzy wyliczoną przez sterownik silnika i może się okazać, że nie da się wypalić filtra na postoju. Dodatkowo masz niezerową wartość offsetu w polu 102.4, więc czujnik różnicy ciśnienia też jest do wymiany. Zanim kupisz nowy czujnik temperatury sprawdź jego okablowanie oraz wtyczkę, ale w większości przypadków i tak kończy się jego wymianą.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Proszę to sprawdzić w grupie 107.1slaw2908 pisze:A jaka jest górną granica wartosci sadzy aby mozna bylo bezpiecznie wykonac wypalanie serwisowe?
Wartość ta jest zmienna.
I jeszcze jedno- gdy wartość ta jest przekroczona, nie jest możliwe wykonanie procedury wypalenia serwisowego (wymuszonego przez urządzenie diagnostyczne). Sterownik silnika na to nie pozwoli.
Jazda autem z niesprawnym czujnikiem temperatury układu wydechowego, skutkuje brakiem możliwości przeprowadzania procedury oczyszczania DPF, co bardzo szybko doprowadzi do przekroczenia wartości progowej (o której napisałem wyżej). To z kolei prowadzi do konieczności demontażu DPF i próby jego czyszczenia.
Proponuję jak najszybciej wymienić/sprawdzić instalację elektr. czujnika temp., który został wskazany, jako wadliwy. Do tego momentu radziłbym nie korzystać z auta.
W polu 107.1 mam wartość 51.
Podmienilem czujnik różnicy ciśnień i teraz w grupie 102 mam wartosci odpowiednio 13mbar i -6mbar
Mam pytanie, czy czujnik temperatury spalin z volkswagena z numerem 03G 906 088 podejdzie tu? Oryginalnie czujnik temp 3 ma numer bodajze 038 906 088D(jesli sie myle niech mnie ktos poprawi).
Podmienilem czujnik różnicy ciśnień i teraz w grupie 102 mam wartosci odpowiednio 13mbar i -6mbar

Mam pytanie, czy czujnik temperatury spalin z volkswagena z numerem 03G 906 088 podejdzie tu? Oryginalnie czujnik temp 3 ma numer bodajze 038 906 088D(jesli sie myle niech mnie ktos poprawi).