[A6 C6] BŁĄD 001025 2.7 CANA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
[A6 C6] BŁĄD 001025 2.7 CANA
WITAM, wyskoczyl mi blad P0401-000-natezenie przeplywu za male -blad sporadyczny , pytanie czy mozna z tym jezdzic czy zawor egr jest zasyfiony ? jak sie do niego dostac ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
EGR jest łatwo dostępny i można go wyczyścić nie rozbierając połowy auta. Po zdjęciu osłony silnika jest widoczny. Przeważnie wyczyszczenie mało daje i tak trzeba wymienić nastawnik albo i nawet cały EGR wraz z chłodnicą. W polifcie sterowanie jest elektroniczne, a nie podciśnieniowe jak przed liftem.
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: BŁĄD 001025 2.7 CANA
witam , czy wystarczy wylaczyc egr programowo czy trzeba jeszcze zaslepic go ? i czy bedzie to mialo jakies znaczenie dla dpf-u ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: BŁĄD 001025 2.7 CANA
Czy czysciles rurkę od EGR w miejscu łączenia z kolektorem dolotowym 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: BŁĄD 001025 2.7 CANA
W polifcie były wadliwe chłodnice EGR i to głównie one są przyczyną tego błędu. Samo czyszczenie nie pomaga, bo chłodnica jest zaklejona w środku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: BŁĄD 001025 2.7 CANA
czyscilem tylko egr , ale blad powraca ,wylaczylem programowo egr. czy trzeba jeszcze wstawic blaszke ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: BŁĄD 001025 2.7 CANA
Pytanie czy masz DPF
. Jak tak to napraw EGR

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: BŁĄD 001025 2.7 CANA
mam dpf , zawor czyscilem i nic nie pomoglo ,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 cze 2020, 20:06
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
Re: [A6 C6] BŁĄD 001025 2.7 CANA
U mnie to samo, czyszczenie nic nie dało, czyszczenie rurki - zweżki w dolocie też nic.
Egr z z 2015 roku (zawór) z wersji 3.0 tdi 245(pasuje pomimo innych numerów), też nic nie zmienia.
Błąd się pojawia co kilka dni.
Zostaje czyścić chlodniczke.
Egr z z 2015 roku (zawór) z wersji 3.0 tdi 245(pasuje pomimo innych numerów), też nic nie zmienia.
Błąd się pojawia co kilka dni.
Zostaje czyścić chlodniczke.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6] BŁĄD 001025 2.7 CANA
Przecież pisałem, że trzeba wymienić chłodnicę EGR na nowszą i tyle. Sam to przerabiałem niedawno. Na początku wyjąłem zawór EGR i go przeczyściłem, ale nie było zbytnio z czego, bo był tylko czarny, a żadnego większego osadu nie było. Tak samo było z rurką, która była w 100% drożna, ale dla świętego spokoju i ją przeczyściłem. Wytrzymało to ok. miesiąca i znów sypało błędem. Gdy 5 razy pojawi się w sterowniku silnika, to wywala checka na desce. Poczytałem trochę na niemieckim forum i jedynie wymiana chłodnicy zawsze pomagała. Co prawda w dwóch przypadkach na dwa, ale jednak 100% skuteczności
. W etce znalazłem nowsze numery chłodnicy i taką szukałem. Niestety nowa w ASO kosztuje nieco ponad 2700 zł, więc to źródło odpadło na starcie. Szukałem zamienników, a głównie Pierburga, bo ten był dostawcą na pierwszy montaż. Niestety i tu cena jest nieco za wysoka, bo tylko o 1000 zł mniej niż w ASO. Postanowiłem poszukać używki "z małym przebiegiem" (słynne hasło wśród sprzedających), ale żadna chłodnica nie wyglądała zbyt ciekawie, a nie wiadomo też jak wyglądały w środku. Ceny używek są już akceptowalne, ale nadal to używki, a taką przecież miałem. Na szczęście udało mi się wyrwać za 450 zł (z wysyłką probraniową) fabrycznie nową chłodnicę wraz z zaworem EGR, czujnikiem temperatury, termostatem EGR, uszczelkami i wężami wodnymi. W sumie była to kompletna chłodnica do wymiany P&P. Według naklejek pochodziła z Niemiec i była leżakiem magazynowym od 2018 roku. Na olx można znaleźć regenerowaną chłodnicę wraz z zaworem za 600 zł + przesyłka. W razie czego najnowsza, i taką którą sam zamontowałem, ma oznaczenie 059131515ET.
Dodano po 1 minucie 46 sekundach:
Osobiście nie czyściłbym chłodniczki, tylko od razu montował inną, bo wyjęcie tego nie jest wcale takie proste
. Trochę części trzeba zdemontować, aby wyjąć ją spomiędzy głowic. Niby jest na wierzchu, ale ma dość nieregularny kształt i cały czas brakuje dosłownie kilku milimetrów
.

Dodano po 1 minucie 46 sekundach:
Osobiście nie czyściłbym chłodniczki, tylko od razu montował inną, bo wyjęcie tego nie jest wcale takie proste

