Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Bardzo duże spalanie i wysokie obroty na biegu jałowym Audi A6C6 2,7 190 KM Quatro

Silniki wysokoprężne
Keap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Twardogóra

Bardzo duże spalanie i wysokie obroty na biegu jałowym Audi A6C6 2,7 190 KM Quatro

Post autor: Keap » 12 lis 2022, 17:09

Cześć
Mam problem z dużym spalaniem i wyższymi niż standardowo obrotami silnika na biegu jałowym(na poziomie 900 obr./min). Pomimo rozgrzania silnika obroty nie spadają i w trakcie jazdy pali jak szalony 13/14 Litrów na 100 km. A żeby tego było mało to nie spalona ropa trafia do oleju powodując podniesienie stanu oleju ( po 3 tys. Km, 12 litrów oleju w silniku)
Filtr DPF był czyszczony (praktycznie jak nowy)
Była wymyta chłodnica EGR ponieważ przepustnica była zaklejona nagarem.
Wymieniony EGR - sprawdzony i sprawny
Czy ktoś ma może pomysły co może być przyczyną.
Będę wdzięczny za każdą sugestie.

Audiadam28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 gru 2020, 20:28
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2016
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bardzo duże spalanie i wysokie obroty na biegu jałowym Audi A6C6 2,7 190 KM Quatro

Post autor: Audiadam28 » 13 lis 2022, 01:44

Z tego co piszesz to można wywnioskować że komputer wciąż próbujemy wypalić DPF i dlatego przebywać oleju bo nadmiar oleju napędowego spływa to silnika

Keap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Twardogóra

Re: Bardzo duże spalanie i wysokie obroty na biegu jałowym Audi A6C6 2,7 190 KM Quatro

Post autor: Keap » 13 lis 2022, 12:18

Mi tez na to wyglada, tylko pytanie dlaczego się tak dzieje. Zapomniałem wcześniej dodać ze wtryski tez były sprawdzone i są w bardzo dobrym stanie. Sprawdzałem na komputerze kiedy było ostatnie wypalanie DPF i ostanie było 2700 km temu, czy wypalanie nie powinno się uruchamiać częściej? Dzisiaj spróbuje wymusić wypalanie DPF na postoju, zobaczymy jaki będzie efekt.

Audiadam28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 gru 2020, 20:28
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2016
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bardzo duże spalanie i wysokie obroty na biegu jałowym Audi A6C6 2,7 190 KM Quatro

Post autor: Audiadam28 » 13 lis 2022, 15:12

Ja posiadam a7 3.0 tdi 320ps przeprowadzona procedurę wypalania średnio co 980 km Ale co ważniejsze jest żeby nie przekroczyć danego limitu co masz ustawione w komputerze pokładowym silnika dla obliczonych masy sadzy Filtra cząstek stałych! Ja na przykład mam 18,5g i wtedy załącza się automatyczne procedura wypalania przez samochód Ale ta wartość można przekroczyć jak ktoś nie jest świadomy przerwania procedury „”bo nie każdy posiada komputer diagnostyczny”” i wtedy między o ile pamiętam 30g do 40 g można zrobić procedurę serwisową wypalania przez komputer diagnostyczny i zazwyczaj to pomaga jest wszystko ok ale są przypadki że jest już za późno :[

Keap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Twardogóra

Re: Bardzo duże spalanie i wysokie obroty na biegu jałowym Audi A6C6 2,7 190 KM Quatro

Post autor: Keap » 13 lis 2022, 16:02

Wcześniej pisałem ze DPF był czyszczony, a czyszczony był ponieważ był zapchany czyli coś doprowadziło do tej sytuacji. Pytanie tylko co powoduje ze DPF się nie wypala. Jak już jadę samochodem to trasy zazwyczaj są powyżej 30 kilometrów, to chyba odpowiedni dystans żeby DPF się mógł wypalić.

Dodano po 8 minutach 5 sekundach:
Dodam tylko ze DPF był czyszczony bo na aucie już się nie dało wypalić i najgorsze jest to ze nawet kontrolka „Check Engine” się nie zapaliła jak się zapchał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga