Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

AUDI A6 Saloon (4F2, C6) 2.7 TDI quattro jechalem i bummm

Silniki wysokoprężne
Klatez83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 maja 2013, 16:21
Lokalizacja: londyn

AUDI A6 Saloon (4F2, C6) 2.7 TDI quattro jechalem i bummm

Post autor: Klatez83 » 14 mar 2020, 20:36

hej. potrzebuje Waszej rady. jestem uzytkownikiem audi a6 c6 po lifcie rok 2011 anglik ze skrzynia automatyczna tip tronic. wygladalo to tak: jechalem na manualu i trzymalo go na obrotach ok 4 tys przez chwileczke, nie zmienialem na wyzszy bieg tylko sam komputer przerzucil mi na wyzszy jak obroty doszly do max. po czym uslyszalem wielkie bummm z pod maski i zobaczylem dosc spora chmure dymu z przodu po czym auto zgaslo i juz nie zapalil.
zdjalem zderzak i po prawej stronie patrzac z przodu przed intercoolerem jest gumowa rura laczaca sie z metalowa. tam puscilo na zacisku i wydmuchalo olej jak rowniez po zdjeciu rury pomiedzy turbo a filtrem powierza zobaczylem ze zaciaglo olej.
. czy ktos pomoze
z gory dzieki .
ps probowalem dolaczyc zdjecia ale sie nie udalo

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2020, 20:51

Wrzuć zdjęcia na fotosik.pl i podeślij tylko linki. Jeśli coś źle wkleisz, to poprawię.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 14 mar 2020, 20:52

A przypadkiem korba bokiem nie poszla

Klatez83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 maja 2013, 16:21
Lokalizacja: londyn

Post autor: Klatez83 » 14 mar 2020, 21:28

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2020-03-14, 21:45 ]
Poprawione :).
Ostatnio zmieniony 14 mar 2020, 21:45 przez Klatez83, łącznie zmieniany 1 raz.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 15 mar 2020, 12:37

Nic poważnego się nie stało. To że jest tam troche oleju to nic dziwnego w TDI (są to opary z odmy i może minimalnie z turbosprężarki tak jest w każdym używanym TDI).
Co do tego wystrzału o którym piszesz to wystrzelił ci wąż od interkulera. Zobacz czy pękła opaska czy wąż i to poprostu wymień i poskręcaj i będzie dobrze, ale na zdjęciach widać że opaska pękła.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Klatez83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 maja 2013, 16:21
Lokalizacja: londyn

Post autor: Klatez83 » 15 mar 2020, 12:58

A DZIEKI> to dobra rada gozdzik77 . jutro zajrze jeszcze raz i sprobuje to naprawic. a powinienem czyscic te przewody od intercoolera zeby tam oleju nie bylo. zagladalem do filtra powietrza to tam oleju nie ma
a jesli to nie to to co jest przed intercoolerem. co to moglo walnac jeszcze? czy jest mozliwe ze poszla odma albo cos w tym stylu. jestem laikiem i jesli to cos powaznego to oddam do warsztatu. ale podstawowe rzeczy to moge zrobic sam z Wasza pomocą:)

a druga sprawa jest taka ze po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje, klika komuter ale silnik nawet nie zakreci. mam kostke obdeleven i cos moge sprawdzic. gdy skasuje wszystkie bledy silnik nie reaguje i po ponownym tescie wyswietla mi blad p1890 .

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 15 mar 2020, 15:41

Sprawdz dokładnie błędy. Auto powinno zapalić. Jeżeli nie zapala to problem leży gdzieś indziej. Podepnij kompa
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 15 mar 2020, 19:02

Pytanie
Rozrusznik kreci ??

Klatez83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 maja 2013, 16:21
Lokalizacja: londyn

Post autor: Klatez83 » 15 mar 2020, 19:05

rozrusznik nie kreci. tylko slysze klikanie i gasnie wszystko na wyswietlaczach(akumulator jest full)

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 15 mar 2020, 20:02

Spróbuj obrócić za pomocą klucza z przodu za koło pasowe

OskiA3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
Imię: Oski
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: OskiA3 » 16 mar 2020, 11:58

Skoro aku jest full, a rozrusznik klika to mozliwe ze wal "stoi" :|
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online

Klatez83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 maja 2013, 16:21
Lokalizacja: londyn

Post autor: Klatez83 » 17 mar 2020, 23:22

no niestety panowie. za kolo pasowe nie idzie obrocic ani w jedna ani w druga. za skrzynie tez nie. normalnie jak zaspawane. ale w takim ciemnym miejscu dopatrzylem sie pajaczka za kompresorem z prawej strony takiego na 6 cm. wiec z przykroscia musze stwierdzic ze silnik nie zyje na 99.9% Korba wyszla bokiem. sprobuje zdjac kompresor i moze uda mi sie znalesc dziure po drugiej stronie korby.
ale dzieki za pomoc
i co ja teraz moge zrobic z tym autem bez silnika

Awatar użytkownika
arctic_avant
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 30 lis 2019, 13:59
Imię: arctic
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: arctic_avant » 18 mar 2020, 07:49

Ile trzeba za takie a6c6 2.7 wyłożyć mieszkając w Londynie ?

Pytam ponieważ jakakolwiek naprawa albo wymiana silnika wraz z pełnym serwisem gdy już wszystko jest na wierzchu wydaje się nie opłacalna.
@arctic_audi_avant_project

Klatez83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 maja 2013, 16:21
Lokalizacja: londyn

Post autor: Klatez83 » 18 mar 2020, 07:57

na dzien dzisiejszy w takim stanie jak jest w sline to 6600 funa bym mogl wziasc

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 18 mar 2020, 09:16

i tak właśnie często kończy się zwykła normalna jazda z 2.7TDI CAN. pisałem juz o tych motorach nie raz. wychodzi oszczędność i montaż "odchudzonych" korbowodów z gooownolitu.
teraz szukaj 3.0TDI CDY, CCW. nie montuj tego goooownianego CAN-a, bo pojeździsz trochę i ponownie korbę wystawi. a najlepsze rozwiązanie - sprzedać jak stoi i zakupić 3.0TDI Quattro CDY - ale sporo droższe
R1200GS ADV LC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja